hehe, var jeg som måtte spørre
Jeg vil anta at de nå ligger langt under TUSD 1419 (som var trade receivables Q2) på etterskudd med steam, paypal etc, så jeg tror kanskje TUSD 1800 på xbox er noe lavt.
• Positive cash flow in 3Q17 despite no Xbox
cash received in the quarter
side 8 i presentasjonen
Tar man utgangspunkt i hele fordringsbeløpet på 3,2musd for å finne maks, og tar hensyn til 30% cut til ms, samt mva(6%?) så havner vi lynraskt regnet på rundt 120.000 solgte. Blir veldig grovt dette. s
Jeg tror du må trekke fra 1419 TUSD fra Q2, eller noe i nærheten, f.eks. 1200 TUSD…
På ett eller annet tidspunkt så bør jo kursen begynne å gå opp igjen når de leverer profitt hele veien? Lov å håpe iallefall. Menmen, sitter lenge i denne.
Jepp, men vanskelig å si hvor mye av fordringene fra q2 som er oppgjort? Tok bare utgangspunkt i hele beløpet for å finne maks mulige solgte. Men ja, enig.
Men hvor tror du de 1419 TUSD i Q2 hovedsakelig kom fra, basert på det de svarte om posten?
Vil ikke si jeg traff veldig bra her
Først og fremst bommet jeg med 1705 TUSD på revenue. Jeg tror jeg var 40% for høyt på xbox, 10% på Steam og 25% for SWL.
Deretter bommet jeg skikkelig på expenses. Nå vil jeg si at Bearded Dragons dealen kom som en overraskelse rent regnskapsmessig, men jeg tror jeg også har undervurdert ekstrautgiftene de har hatt rundt lanseringen.
Assets minus Liabilities treffer endel bedre, bare estimert 300 TUSD for bra der. Verdt å merke seg store endringer i Short term liabilities og trade receivables.
Min kommentar når det kommer til tallene vs aksjekursen er at de er midt på treet. Ikke noen grunn til panikk, men de er heller ikke bra nok til å gi oss et bullmarked i Funcom.
Funcom som selskap virker solid nå, hvordan det går med aksje-kursen kortsiktig er dog et annet spørsmål. Tror jeg avventer videre økning nærmere virkelig gode triggers eller når mange nok kaster kortene fordi de går lei og har lyst til å prøve lykken i andre aksjer.
Funcom virker rimelig solid ja, Q4 kommer til å bli litt trist, Q1 noe bedre og så er spørsmålet hva de har gjort med CE i Q2. Litt dødtid her, men jeg tror CE kan komme veldig tidlig i Q2, for å unngå å kræsje med større konkurrenter, så potensielt bare 5 mnd til lanseringen.
Trist? Da blir jo pengene fra Xbox bokført… Cash beholdningen kommer til å gå opp i q4 også.
Enig der @kalleklovn. Samtidig får de igjen skattekroner på grunn av framførbart underskudd og skattefordelen det medfører.
2.2 Deferred Tax Assets:
- USD 1,069 thousand is presented as deferred tax assets in the balance sheet, in line with IAS 12.35 and consistent with Funcom accounting policy.
- The tax asset is based on cumulated tax losses in the Norwegian subsidiary
from prior years. Expected 2017 profit based on Q1 and Q2 results and outlook is expected to be sufficient to recover the accumulated tax loss. The loss will be utilized against the taxable profit.- Tax charge for the year will be calculated for the 4Q17 report
Xbox var jo bokført og med i resultatregnskapet, men ikke utbetalt!? Cashbeholdningen går trolig derimot opp ja, men er enig med @Christian at Q4 kan bli litt trist.
Jeg er spent på hvor høyt Swl vil stabilisere seg og også om Funcom vil forsøke seg på salg igjen. Q4 er i utgangspunktet et godt kvartal, selv om det i år blir litt labert målt mot q1 og q3. På den positive siden slipper vi bearded ladies kostnaden.
Absolutt, og det er vel akkurat det. Målt mot q1 og q3, som begge var veldig sterke er jo alt relativt. Trist målt opp mot de, er det vel som menes her.
Er det lov å spekulere i release fra Bearded Ladies i Q1 2018? Jeg tenker at Funcom vil fremstå med gode resultater kvartal for kvartal framover, og iom. at de utsetter launch av CE har de kanskje i bakhånd som erstatter inntekter fra CE i dette kvartalet? Spesielt med tanke på at de initierer PR og markedsføring innen en måned? Selvfølgelig vil SWL og sesong 2 også kunne bidra.
Fra Q2 2017, om spillet til Bearded Ladies:
More information to be revealed when PR and Marketing activities are initiated in late 2017
Og i Q3 skriver de:
more information about the game will be revealed as we get closer to the launch
Er bare å slå sammen de to utsagnene, så ser man at det kan ikke være så altfor langt unna.
Godt poeng. De har sagt at markedsføring av Bearded Ladies spillet starter før årsskiftet 2017/2018. Men, da er de iskalde. Man fikk ikke akkurat inntrykket av dette i dagens presentasjon.
Ser det heller som en utsettelse
Ikke utenkelig det. De nevnte i streamen at de ikke anså sommer månedene som noen god tid for launch, så krysser fingrene for at de forsøker å launche i forkant.
Jeg er forvirret over dette Bearded Ladies / Bearded Dragon som brukes om hverandre.
Er det samme selskap eller ikke?