Heh, ser hvorfor du skriver dette, men samtidig, det er jo ganske så rart at Funcom ikke har fått på plass en emisjon. Det gjør jo at de ikke har muligheten til å skalere opp utviklingerteamet bak CE i noen særlig grad. Jeg tror neppe årsaken er at de ser an når det er best å kjøre en emisjon, men at de sliter med laber interesse.
Ja det er utrolig kjipt med alle de der negative postene. Det hadde jo vært mye bedre om alle var positive 
Erfaring?
Jeg har tapt penger på Funcom før jeg, men nå klarer jeg ikke se hvordan jeg skal tape på å kjøpe / ha aksjer der frem mot sommeren. Jeg er klar over usikkerhetsmomentene, men de veier mye mindre enn potensiell gevinst.
Jeg skal imidlertid si fra når jeg synes det begynner å bli dyrt 
klart ikke det, se hvor mye mer trøkk det blir 
hva mener du?
“frem mot sommeren” - vil det si før launch?
Forslag til scenario hvor du kan tape på å kjøpe på 2kr: Funcom kjører en emisjon på 1kr. Utfra hva du skriver så tror du tydligvis sjansen for dette er 0%. Jeg mener den er mer enn 0% for å si det sånn…
Fordi mennesker og selskap behøver penger for å kunne utvikle spill vel, de uttalte jo den 29 januar “vi behøver minimum 5 MUSD for å bringe “Conan Exiles” frem til tidliglanseringsfasen og ha midler til markedsføring”.
Nå snart 3 mnd senere har de jo ikke fått til en emisjon, kun et “nødlån” for å kunne sikre drift litt lengre, ergo er det naturlig å anta at spillet er tilsvarende forsinket i og med at de ikke har fått inn pengene til å utvikle det enda.
Helt enig i dette men tror også kursen vil kunne få en brukbar boost når finansieringen er på plass så ikke utenkelig at kursen rundt CE release er høyere enn 2kr selv med en emisjon langt under dagens kurs. Jeg kommer uansett til å holde meg til planen og ikke handle i FC aksjen før vi har en avklaring rundt finansieringen.
Smart det, spesielt når du har penger til å faktisk bli med i en 100TEUR emisjon. 
Hvis de kjører en reparasjonsemisjon, så tror jeg det er rimelig greit
CE blir utviklet av det teamet som tidligere var på LMO så burde ikke bli mye forsinket pga emisjonen ikke er på plass.
Funcom er ikke jo ikke som andre aksjer, det gjelder alle aksjer som spille på mennensker følelser fremfor det fundamentale. Det jeg har sett av Conan Exiles som gamer synes jeg er utrolig spennende - og kan ikke se noen grunn til at de ikke kan selge til medianen av de andre spillene i sjangeren, si 1 million titler for å ikke ta i.
Videre så kommer det, hvis de er tradisjonen tro, mye info, videos, lansering av TP, nyheter om andre spill osv fremover, du har sett hva dette gjør med kursen. Skulle emisjonen komme på 1 krone i morgen, hvor kursen går ned til 1 krone, så kjøper jegfor resterende slik at snittet mitt nærmer seg 1.5,-
Jeg har 100% fortjeneste på Funcom siden før jul - og Funcom aksjen i sitt rette element, dvs før lansering er mer flamboyant enn at hvis emisjon gjør at den tar en dipp ned i 1 krone, så skal det blir jævli vanskelig å holde den der! 
Har ikke Funcom skalert ned ganske bra siden LMO? De har jo kuttet i kostnader, og for Funcom, så har vel det vært utviklere?
Der tror jeg du traff spikeren på hodet, det har alltid vært noen som har kjøpt Funcom på topp rett før den har gått rett i dass. Det er bare viktig å ikke bli en av dem! 
Not planning on it - but who knows.
En annen ting, var det ikke 9 utviklere som lagde ARK @koe? da skal de klare det i Funcom, mtp at de hadde mye bedre utgangspunikt ifht eksisterende materiale, verdener, figuerer og vesener fra før.
Som sagt, jeg er klar over at det kan komme en drittmelding, men jeg har vel hatt flaks til nå - satser på flaks en god stund til! 
Jeg er faktisk usikker på om de har kuttet utviklere siden sist sommer og de har søkt etter folk de siste 9 månedene ( ikke mange men iallfall noen ).
Vi må vel huske på att personankosten til Fun er ganske stabil ,bortsett fra nye inn vis ingen går ut.
Så det koster ikke Fun mere penger å utvikle ett nytt spill, folk blir vel omplasert dit ledelsen har bruk for dem…kostnadene kan jo øke hvis det skulle være nødvendig å leie inn folk utenfra . Helt enkel logikk til slutt ,det er mye enklere for Fun å få satt emi, etter att de har vist oss noe saftige sener fra CE ,sluppet T P og lansert det neste spillet sitt.
Hva kommer først: kursdrivende nyheter eller emisjon?
Dere her virker jo sikrere enn Funcom selv på at de skal klare å utvikle dette spillet med eksisterende personale, hvorfor i all verden skulle selskapet selv uttale : “vi behøver minimum 5 MUSD for å bringe “Conan Exiles” frem til tidliglanseringsfasen og ha midler til markedsføring”.
jeg skjønner jo også at det må være utrolig frustrerende for de som venter og venter og venter og venter og venter på en emisjon som aldri kommer