Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ja, plutselig blir det trangt i døra når “massene” oppdagerer at CE skal lanseres på xbox og utvides med ny biome i august, samt SWL lansering på steam i juli.

2 Likes

7x3 er 21
777
6x3 er 18
777-111 er 666
Illuminati!

Du har helt rett

4 Likes

Med hjelp av litt volum så har vi ett bekreftet brudd opp i RSI chartet

5 Likes

Noen som har kroner til overs som vil trenge gjennom sperren? :smiley:

Spørr @Hakon, han har “alltid” cash til overs…

1 Like

Virker strengt talt ut som en “sperre” som kontinuerlig flyttes oppover…

1 Like

Kanskje det er “Hans Sperre”

13 Likes

Her er det mye og gå på, på oppsiden før vi når “utmattede” nivåer på både MACD og RSI.
Jeg er spent på hvor mye denne kan gå på forventning knyttet til xbox release!

Lukter fugl! :wink:

19 Likes

Aksjen ble tradet med rimelig stort volum mellom 2,85 og 3,50, så jeg vil tro det må en skikkelig trigger til for å komme ut av den trading rangen? Mao, det var ikke helt uventet at aksjen snudde på 3,25 som er i nærheten av snittet på den trading rangen.

4 Likes

Hva tenker du om Xbox tidlig lansering som trigger?

At 3,50 ikke blir brutt før man får en indikator på hvordan den lanseringen går. Hva tenker du?

Blir ikke overasket om vi både ser 3,5 brutt opp og 3 ned. Er nok gode muligheter for trade for de som tør, men er selv redd den plutselig stikker.

1 Like

Jeg har tippet 4 kroner ved lansering

3 Likes

Tror faktisk dere er litt beskjedne her karer, dere undervurderer komboen av inndekning og hype.
det er bare skarve 0,37 øre opp til 3,50. Det er ingenting, vi skal mye lenger opp, grunnen er att vi ikke burde være noe særlig under 2,70-80 etter Q1.
Så vi er bare såvidt startet på oppturen, det var tross alt noen storfisker som synes att Funcom var værdt 2,84 for ikke så altfor lenge siden.
Jeg mener det er STOR sannsynlighet for att vi er i nærheten av 4 rundt SWL slipp og att vi snuser på femmeren rundt Biome X- Box slipp.

7 Likes

Jeg er helt enig med deg i dette

2 Likes

Alt står vel og faller på når Hr. Pedersen sier seg fornøyd. Men han har vel (?) ymtet frempå at han sitter til/over release.

ASP sitter på ca. 9 mill aksjer med en snittkurs på ca.2.5. Volumet i aksjen kommer til å være mye større fremover mot Xbox release. Om han selger seg ut over en 2-3 dager tror jeg ikke det vil gjøre særlig utslag på kursen. Ellers er jeg enig med @Halling om at vi skal en god del høyere. Mener at kursen vi har sett siste uka hadde vært en fair prising etter Q1. Tror ikke ASP selger før vi er over 5-6 kr.

4 Likes

Enig i det du sier. Se paa fondene til storebrand, solgte seg ut uten at det var merkbart paa kursen

4 Likes

Omsetningen første uka i februar var jo ekstrem til Funcom å være. Vi hadde vel 2-3 dager med ca. 70 mill aksjer i omsetning. Om vi “bare” skulle nå halvparten så vil et slikt volum være lite merkbart. Må jo regne med at han selger på news/dager med stor omsetning. Blir spennende å se om det kommer en analyse på Funcom utpå høsten.

Tror og håper vi er 4+ ved release. Volumet kan bli sinnsykt i dagene før/etter - det har vi sett før, Funcom har vært oppe med de store gutta Statoil osv i omsetning så ingenting overrasker meg lengre… vi Har hatt 1kr+ i økning før det kan skje igjen:)