Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg tolker det kursutviklingen viser. Som du ser så postet jeg innlegget kl 1559 i dag.
Hadde jeg hatt som mål å oppnå det du her beskylder meg for, kursmanipulasjon og råttent spill. Hadde jeg antakelig hostet opp dette innlegget langt tidligere enn en halv time før siste handelsdag før splitt! Reaksjon tilbake til 2.60kr har jeg sett som en mulighet i snart en mnd. og delt ved flere anledninger.

Vedrørende kommentaren min i dag var den myntet på usikkerhet til første handelsdag etter splitt, mer enn støtte 2.60.

Jeg er alltid på jakt etter lavest mulig inngang og har alltid lave fiske kjøps ordre inne, hadde det i dag og vil garantert ha det videre. Har ikke akkurat lagt skjul på det.

1 Like

Der var jo nettopp derfor jeg skrev det Christian

1 Like

Vel, da så du ihvertfall ironien! :smiley:

1 Like

Jeg bare reagerer når jeg kommer over slike åpenbare tilfeller. 16.00 er bra timet på en dag som i dag. Enkelte satt nok med fingeren på knappen og fulgte med med argusøyne.

Så kommer TA melding fra en mange tar råd fra her inne…(Og med rette for han er jo veldig flink) 1 del TA og 3 deler BØ!

1 Like

Vel, her har du litt 100% TA:


Aksjen utløste et salgssignal ettersom X9 (rød) har brutt ned gjennom X26 (mørkerød) og F26 (blå) er under kursen.

Den nedadgående trenden ser også ut til å leve i beste velgående.

Teknisk, så synes jeg ikke 2,60 ser ut til å gi noe særlig støtte heller, det er kun fundamentalt. Kort sagt, det tekniske ser skikkelig dystert ut. Og jeg kjøpte i dag. Hmm…

3 Likes

Ok, jeg kan forstå din tolkning.
Du er ikke aleine om å mene dette ser jeg, så jeg tar det til etterretning.

1 Like

Btw, jeg setter pris på TA-en din, forumet er ganske så ubrukelig hvis folk kun er positive til en aksje eller holder kjeft. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Supert! Det har sikkert vært postet 100vis av TA som peker ned den tiden jeg har vært her :).

Jeg har reagert på 2 av de tror jeg.

Og jeg ønsker heller ikke bare positiv vinkling. Jeg har uttrykt meg skeptisk til at så mye innhold ikke rekker launch og anntydet at jeg vil selge før launch dersom Funcom ikke overbeviser meg om at oppfølgingen i dagene etter launch, med support OG innhold blir meget omfattende.

Og det var to for mange?

Jeg satt bare et spørsmålstegn ved din TA da jeg ikke forstår hvordan du har tenkt utifra det jeg har lest meg opp på TA. Derimot drar jeg mer kjennskap mot Christian sin. Konklusjonen er den samme.

Jeg vet ikke? Jeg synes jeg må si fra om jeg mener noe. 2 av 100 er snilt av meg synes jeg!

Kanskje får jeg svar tilbake som viser meg at jeg er fullstendig på vidda og det er helt greit det og.

Kan hende jeg tolket feil men da tror jeg flere tolket feil med meg. Sorry at jeg er så direkte.

Ingen unnskyldning nødvendig, du står fritt til å tolke etter eget godt befinnende.
Slik jeg ser det, er formålet med denne tråden å dele teknisk analyse for å få en edge mot markedet forøvrig. Hausingen gjør blind. Teknisk analyse lyger sjelden.
Markedet er i svært liten grad “hva som kommer om 2-3 mnd” og hvordan det forhåpentlig vis spiller seg ut.

Vi har nok ulikt syn på dette.
Med all respekt, ut i fra det du skriver over her bør du holde deg til de mange andre Funcom trådene. Du beskriver i klartekst at du ikke har noe igjen for det som postes her og bidrar ikke med stort annet enn galle. Tips: Demp tråden.

1 Like

Tycker det är intressant med TA, men är det verkligen användbart på så här små bolag med sån låg volym?

Tänker lite på vad som skrivs här: https://blogg.nordnet.se/volym-for-bekraftelse/

”Teknisk analys fokuserar endast på pris och volym för att bestämma jämvikten mellan utbud och efterfrågan som styrs av kampen mellan köpare och säljare.”

Om vi då som i detta bolag, har några aktörer som sitter på stora mängder aktier och dikterar handeln med hjälp av spärrposter och liknande, så blir ju handeln väldigt avvaktande och volymen väldigt låg.

I större bolag (HM, Statoil osv…) med mycket robots och HFT-handel kan jag tänka mig att TA spelar en stor roll eftersom det är ”omöjligt” att påverka kursen med hjälp av fulspel. Där gäller ju verkligen en kamp mellan köpare och säljare.

Nu låter det säkert som jag är butthurt för att kursen i funcom inte går upp i den takt jag vill, (but it’s true :smile:) men det är inte därför jag skriver det här. Det är samma sak i många andra bolag jag följer, Starbreeze tillexempel. TA känns svårt att applicera på aktier med låg volym helt enkelt.

Hur tänker ni andra där? Eller fungerar TA bra för er även i såna här typer av bolag eller Funcom extra tacksamt att handla i?

3 Likes

At det er mulig å manipulere kursen i Funcom nå pga lavt volum, men det er absolutt ikke uten risiko. Hva hvis Swedbank Robur eller et annet fond finner ut at de skal kjøpe et par millioner aksjer over børs mens du prøver å kræsje kursen?

Som jeg ser det, så har TA fungert ganske bra i Funcom. Det var en grunn til at jeg solgte noe på 3,10, og det var ikke fundamentalt. Det er viktig å ta med seg at TA-en som blir gjort her ikke er komplett. Du kan ikke trade ut fra hva du leser her. TA-en som blir postet her er for å diskutere elementer av TA-en man gjør selv.

1 Like

Volum sier noe om hvordan mye du skal legge vekt på bevegelsene i kursen. Høyt volum bekrefter bevegelser (enten opp eller ned). Hva som er høyt eller lavt volum må man jo se utifra “standard” volum i aksjen.

Det er som er tilfellet i fun nå er jo at vi hadde en kraftig oppgang sammen med en kraftig oppgang i volum. Etter det har kursen falt sammen med volumet igjen. For meg skriker dette konsolidering lang vei.

edit:

Jeg vil si at volum er en helt sentral del av en teknisk analyse, og at det heller er helt sentralt ifht validiteten til kursbevegelser.

2 Likes

Morgendagen blir utrolig spennende, antar det kommer et par overraskelser her!
Forventer egentlig noen dager med akklimatisering og tilvenning til ny kurs, vi får se.

Status:
RSI: 45.48
MACD: histogram økende 32 til 35 understøttet av dagens økende volum på nedgang.
WMA 50: 14.17 brutt uten noe motstand i dag.
WMA 100: 12.92
WMA 200: 12.63


1 Like

Jeg har fått en del rapporteringer i denne tråden, men så vidt jeg kan se oppfører folk seg relativt sivilisert, så jeg sletter ingen innlegg nå, men minner alle om å lese og følge forumreglene :slight_smile:

3 Likes

Man poster ikke her inne uten leggbeskytterne på :laughing:

2 Likes

Jeg sier bare: Slapp av, det ordner seg nok til slutt! :star_struck::money_mouth_face::moneybag: