Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Kursen står nå i 2.94, at vi skal forbi 16 med det første uten news tviler jeg på, men at vi ser kurser opp mot 25 tror jeg ganske sikkert før launch, så her er det muligheter. Det betyr dog ikke at jeg begynner å realisere litt før.

15,75 som står for tur og da er det straka vegen mot 28,75 kr evt ASP dump :grimacing::grimacing::grimacing:

I etterpåklokskapens ånd stemte denne 100%. Testet til og med 2,4. 12,01 snudde den vel på ?

1 Like

Ja, skal ikke kimse av Hegnar :joy:

Det er definitivt nye takter vi ser her nå, tilsynelatende flere større investorer som gjør sine handler tett opp til Close. Ligner ikke det kjente “pump and dump” mønsteret vi har sett i 2017.

Noen tanker om hva vi har i vente?
@Christian @Hocki @Irathi

1 Like

3.12 vel?

Jeg tenker at motstanden på ca 3,30/16,50 er sterkere enn sist. Nå har vi vært der to ganger. Jeg er veldig fristet til å si at nedsiden ikke er så stor nå. Ref blå linje som er en trend som stemmer bra med det at hypen bygger seg opp mot lansering.


Kort sagt, jeg er på 90-95% av max nå. Nedsiden er begrenset, mens jeg ser på oppsiden som ihvertfall 20 kr innen tre måneder. Jeg er dog ikke gift med aksjene :stuck_out_tongue:

5 Likes

Enig, men det tror jeg også potensialet på dette bruddet er. Betydelig SOS her nå :wink:
Se småprat tråden for ytterliger tolkning av motstanden og hvordan jeg tolker muligheten for brudd på denne nå. Jeg har ikke giftet meg med aksjen, men har bedre tro på det tekniske bildet enn på lenge. Eneste som kan sette kjepper i hjulene nå på kort sikt (2 uker), er store fall i US.

1 Like

Gidder du å linke innlegget? Finner det ikke :stuck_out_tongue:

SOS?

Nye trenden her nå;The Wyckoff Method, SOS -sign of strength

1 Like

US har også snudd opp nå. Blir vel humpete der og tipper jeg, frem til avklaring om renten. Vi får krysse fingrene.

X-faktoren i det tekniske bildet nå er også at vi vet det kommer opptil flere nyheter veldig, veldig snart :money_with_wings:

Det samsvarer godt med det tekniske.

Jeg tenkte også at motstanden på 3,30 ikke er bekreftet før den holder 3. gangen. Jeg tror at et labert Q4 kan få aksjen til å snu ned. Alternativt, så kan vi få noen koselige meldinger som får oss rett forbi motstanden. På litt lengre sikt, 4+ uker, så er jeg rimelig sikker på at den ryker. :slight_smile:

Hvordan har aksjen reagert ved nyheter om spill tidligere? Er det ikke launchene den stort sett går på? ( Var ikke i aksjen da nyheten om CE kom)

Har vanligvis gått før lansering og i første uka av lanseringen hvis den ser bra ut. Har også gått bra på reveal av neste tittel.

Dette blir i stor grad luftige spekulasjoner, da vi ikke vet hva Funcom melder.
Jeg tviler på de kommer med noe før q4.
Q4 i seg selv blir veldig spennende da de her kan gi innblikk i guiding kommende måneder.

Kursmessig vil vi antakelig få et pullback fra bruddet gjennom motstand for test av denne. men det tror jeg kommer før q4. Spennende tider.

Noe slikt @Christian
Kaffe sups analys

1 Like

@TinvesT

Syntes volumet på dager med kursfall har vært helt fraværende. Samtidig virker det som om folk av en eller forbasket årsak, som jeg ikke kommer til å forstå, faktisk klarte å overbevise seg om at å selge til under emisjonskurs var smart. Jeg har akkumulert hele veien. (trada litt og)

Det salget var drevet av FUD ang fallet i USA , en svak negativ TA pga syltynt volum og hva pokker annet de må ha drømt om natten i forveien natten… Helt mindblowing at folk solgte på under 13 kr, men fint nok, penger til meg…

Stupid er korrekt ord.

Fremover kaster jeg motstandsnivåer osv litt i søpla, denne hypen vil sprenge igjennom alt uansett. Det blir for egen del feil å legge mye vekt på TA når Funcom skal slippe nyhet på nyhet fremover.

Det eneste jeg kommer til å holde øye med er om vi skulle få fallende topp i RSI chartet når vi suser over 20 kr…

(ellers er vel 20-22 kr en teknisk motstand, så 29/30)

10 Likes

Derav min over snittet bull tone her nå.
Jeg var en av de du båser inne i stupid kategorien :slight_smile: Solgte på 13.51 og gikk inn igjen i dag på 14.60 Skulle kjøpe igjen lavere, men kursen gikk ikke så langt ned som jeg hadde forventet.

Rein teknisk og mtp god søvnkvalitet var det fornuftig å se ann utviklingen fra sidelinjen og kjøpe nå på pullback, etter bekreftet brudd opp .Vi har som du påpeker trolig såvidt begynt oppgangen.

Uenig, men håper du har rett. Antar at de blir viktige når ferden fortsetter. Men da de store ifm EA lansering 2017 En av driverne i et rally er at aksjene bytter hender :wink:

2 Likes

Selge på 13.51 er ikke halvparten så stupid som å selge til under 13 :slight_smile:

Jeg solgte selv en del på 13. 50 eller deromkring som jeg hadde plukket på under 13. Men det var pga jeg hadde mer enn jeg var komfortabel med.

1 Like