Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Volumet har bare sunket helt jevnt og trutt. Konsolidering i påvente av Q2.

1 Like

Det handler vel først og fremst om tidsperspektiv? Hvis man har noen ukers horisont, så er det kjipt å bli med fra 19 til 18 :slight_smile:

Jo men hvis man først skal drive på den måten, så er det jo bare å selge og vente på neste mulighet for inngang heller da.

1 Like

Mye kan skje i løpet av dagen på slike volum vi nå ser. Det går desto kjappere opp når det snur, noe det etter all synlighet gjør om ikke lenge. Da er det kronestykker opp på høyere volum, da blir det tekniske bildet snudd på hodet igjen.

2 Likes

Brudd ned fra kortsiktig stigende trend i går kan bli brudd opp fra langsiktig fallende trend i dag? Vi er vel helt oppunder taket på den bullishproof?

Intradagsvimpel med potensiale på ca 20 kr. :slight_smile:
image

3 Likes

fc070818

Strengt tatt det eneste tekniske bildet man trenger å se på. Konsolidering etter fundamentalt drevet oppgang nærmer seg slutten.

Bakgrunn: Aksjen begynner å nærme seg nye, kjente triggere og tidenes beste kvartal for et turn-around selskap. De neste ukene vil man se fortsatt oppgang.

Hvor konsolidering skjer i neste omgang? Tja - range 25 - 30 er nærliggende å gjette på.

Kommer det en analyse ifbm. med kvartalstallene kan det bli skikkelig haraball, gitt at de som ikke følger caset tett til vanlig vil se at prisingen fortsatt er svært attraktiv.

20 Likes

Norsk Bulls melder om kjøpssignal på Funcom:

7 Likes

Sier meg enig i den. Alle mann til haussedekk. :wink:

image

5 Likes

@Christian
Kunne du kommet med en oppdatering på skyen? :slight_smile:

X9 >X26 og F26 > kursen og kjøpssignal trigget, men er under skyen som gir to motsatandsnivåer.

De to motstandsnivåene er på 19,85 og 21,50. Ser ut som vi kanskje skal inn i skyen nå?

Btw, så lenge kursen er under skyen, så er aksjen iflg Ichimoku cloud i en negativ trend, inne i skyen trendløs og over skyen i en positiv trend.

7 Likes

Mulig vi klarer avslutte inne i skyen i dag :vulcan_salute:

1 Like

Kanskje det blir en kopp til slutt.

1 Like

Brudd opp av bunnen av skyen og opp fra SMA50, første motstand, toppen på skyen, så 21,50

6 Likes

Tar med denne, hilsen kverulanten! God natt.

Hva sier Ta folka om hva som skjer videre nå da??

Lurer jeg også på. I motsetning til andre TA tråder på forumet blir jo denne tråden bare sabotert av TA skeptikere - noe som gjør at jeg tror færre TA skribenter orker å skrive her? :shushing_face:

Edit: gjorde en kjapp analyse. Funcom er ikke en aksje jeg følger med på, men er interessant å se på av og til. Aksjen ligger i en stigende trend på daily med higher lows og higher highs. Den handles også over 20, 50 og 200 dagers glidende snitt.

Av dagens candle ser vi at gevinstsikringen var moderat ifht. oppgangen i går. Mye mulig den skal konsolidere litt nå før den går videre opp. På nedsiden er det god støtte rundt 19.50 hvor vi også får hjelp av av 50-dagers snitt, og like under der, 200 dagers snitt. Det kan også se ut som - hvis den fortsetter opp - at 200 dagers vil krysse 50 dagers og lage et golden cross.

Summasumarum ser dette bra ut - rent teknisk.

16 Likes

1h chart, kortsiktig nede og touchet 0.5 fib (20.14). Så er det også kortsiktig støtte på ca 20.2

Her en min meget seriøse, sannsynlige, sammensatte analyse. Kall det gjerne en fasit

15 Likes

@Babyrage
:white_check_mark: Kursen > SMA50 > SMA150 > SMA200
:white_check_mark: minst 30% over 52-week low
:white_check_mark: minst 25% i nærheten av 52-week high

Ichimoku cloud:
:white_check_mark: X9 > X26, F26 > Kursen
:heavy_check_mark: Kursen er i skyen (som gir motstand fra toppen av skyen og støtte fra bunnen)

Blir motstanden på 21,50 (toppen av skyen) brutt før Q2-tallene 28. august?

  • Ja og gir videre oppgang
  • Ja, men gir ikke videre oppgang
  • Nei

0 stemmegivere

10 Likes