Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Dette er de nivåene jeg følger med på. Brudd opp fra 25 vil naturligvis være bull, og vil tro det da blir etablert en ny støtte ved det nivået. Under 19 er bear.

5 Likes

Opp igjen til 21,4. OHS

3 Likes

Støtte fra SMA50/bunnen av skyen bittelitt lengre ned nå.

Fundamentalt, så er det to triggere i nær framtid: Q2-tallene og pets-patchen til CE. Sistnevnte er verdt å følge med på fordi den kan gi en indikasjon på om Funcom kjører hardt på med CE videre, eller begynner å flytte folk over på neste prosjekt.

3 Likes

God r/r ved kjøp nå. Følges trendkanalen videre er vi fort oppe i 28-30

16 Likes

Bullish Harami i dag.
https://www.candlesticker.com/Pattern.aspx?lang=en&Pattern=2102


Brudd ut av fallende trend i 15 min chartet.

1 Like

Rimelig solid støtte nedover i SMA50 og bunnen av skyen:

Ser egentlig for meg en konsolidering de neste ukene mens folk som var i Funcom for en kjapp opptur kommer seg ut og de langsiktige kommer inn. Så mot midten av september blir det overvekt av de som forventer at de kommende 7 titlene Funcom har i produksjon vil gi penger i kassen og den kommende MYZ lanseringen får oss opp over skyen igjen rundt midten/slutten av september.

9 Likes

Har vært litt tvilende til det kortsiktige potensialet i aksjen i dag, men er jo kanskje verd å drøye og se?

image

2 Likes

Er jo litt rart å se etter støtter nedover i et chart etter slike resultater har blitt presentert, men som jeg har nevnt tidligere vil jeg legge en god del av skylda på "super"haussere som kaster urealistiske forventninger rundt seg og derfor fungerer mot sin hensikt når gode og realistiske tall blir presentert

Vel vel, god støtte på 18, deretter 16.8. Fri løype nordover.

5 Likes

Forventningene var ganske bang on. Gidd å kall dette noe annet enn rå maktbruk fra en eller flere aktører. At folk bruker S/L og kaster kortene når det samme skjer hver gang på triggere, vel, det er en annen sak.

2 Likes

Nesten 10% av mcap omsatt i dag, så liten tvil om at vi hadde mange villige selgere.

Til dels enig, men tviler sterkt på at de du referer til som “super” hausserne sitter med noe særlig kjøpskraft til å løfte aksjen til top 10 omsatt på børs. Dette er mer juniorer i mine øyne. Store penger er som regel smarte penger, eller i det minste noen som forsøker å være smarte.

Tenker mer på påvirkningskraft og forventninger

Skjønte det- så du tror du tradere/investorer med “smarte penger” satte inne i Funcom med spekulativ trade som at net profit skulle bli 5-10mUSD? jeg heller mye mer mot en tradingmulighet hvor man kan riste en aksje i ganske stor prosentvis retning. De som er super haussere er som regel mer uvitne og kaster noe sparepenger rundt seg i håp om “sky’s is the limit”

1 Like

Forventninger…som stemte?

Problemet oppstår når noen bomber kursen med «ubegrensede» midler og det skjer to ting:

  1. Panikk og kognitiv dissonans utløser salg, samt at
  2. Folk trader på bølgen - gitt hvordan aksjen «pleier å oppføre seg» rundt triggere

Dette skaper et voldsomt trykk ned. Å trekke kursfallet opp mot forventninger og estimater her inne som stemte blir tilnærmet useriøst.

Edit: Frykt og historie er vi hjertens enige om.

3 Likes

Mulig mulig, men dagens omsetning gjør det vanskelig å tro at dette var en aktør som presset kursen. Er nok en del frykt, historie og hodeløs haussing som er en del av det totale resultatet.

2 Likes

Det er ren trading. Fun åpner opp +5 % i dag, og det er “resultatet” fra q-rapporten. Det er alltid slik man diskuterer i de større finansavisene: “Hva sier markedet om åpningen for tesla i dag, hvor mye vil aksjonærene straffe Elon musk i åpningshandelen”.

Hadde jeg stått nøytralt til Funcom som selskap så er det i dag jeg hadde forsøkt å rista småkidsa i trading, fordi de hadde håp om økning. Da kliner du til motsatt og skaper frustrasjon og stoplosser som aldri skulle vært lagt ut

4 Likes

Noe lignende skjedde vel dagen etter 1Q pres. Høyt ila dagen for å ende ca LOD. Den hentet seg så inn til tilsvarende ca HOD ila de neste dagene. Så får vi se om history repeats eller ikke. Uansett kortsiktige svingninger dette…

1 Like

Som flere har vært inne på, tror volatiliteten blir værende lavere fremover enn hva den har vært før. Aksjer i short bidrar. Flere store eiere bidrar. Klok av skade effekten bidrar. Mer stabil omsetning og inntekter i selskapet bidrar. Mer stabile utgifter bidrar. Det er mye som tåler for lavere volatilitet.

1 Like

Stemmer bra det.