Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Du må bare zoome lengre ut… Ta siste 3 år f.eks.

Slik jeg leser mitt chart skal man kjøpe nå og selge når man er fornøyd med gevinsten. Bare ikke selge nå og kjøpe på 24 kroner.

Man kunne sikkert tjent 100% avkastning eller mer bare siste året om man fulgte denne. De som har solgt med 40% tap siste året burde sett på denne heller.

Men babyrage selger med 2% gevinst og 1% tap og kan sikkert nå samme avkastning eller høyere. Men det er mye jobb og da må man kunne det han kan.

2 Likes

Problemet er jo at mye av den analysen som spys ut her på forumet er timeschart. Og om man spår feil gjør det ikke så mye for da kan man bare spy ut 10-15 charts til senere samme dag.

Forsåvidt enig i strategien din om å zoome litt ut. Mange som har zoomet langt inn.

Problemet med å zoome ut er at usikkerheten øker betraktlig (i min erfaring). Du kan trekke en stigende trendlinje på et 3 års chart, men hvis man har den type perspektiv bør man heller ikke irritere seg over timeschartene eller dagschartene som postes her.

1 Like

Problemet med time og dagschart er at folk gjør dumme ting, som aksjerik. kosta han litt å få panikk ,)

1 Like

Timeschart blir for kort perspektiv for min del, holder meg til daily. Har vært ganske reliable så langt.

Forøvrig kan Aksjerik kjøpe tilbake på det han solgte på om Babyrage får rett :slight_smile:

Nei de kan jo spørre @christian eller @nofun hvor mye penger de har tjent på Kitron ved å zoome ut og se på lange charts? Om de hadde sett på dine og andres metoder så hadde de sikkert fått 50.000, ja du leste rett femti-tusen-salgssignal på denne reisen…

1 Like

Babyrage har jo sagt han ikke kjenner aksjen og kun har kjørt en teknisk analyse uten å ta hensyn til nyheter eller noe underliggende. Skal ha mye drahjelp fra techbombing i usa for å få rett da.

2 Likes

Joda, men det er litt av poenget med TA? Jeg leser også chartet bearish selv om jeg vet de skal lansere nytt spill. Så får vi se om det fundamentale trumfer det tekniske. På kort sikt er det bearish, men som @Morti påpeker så er det sikkert bullish om man zoomer langt nok ut. Samme argument hører man fra de som har troen på Bitcoin. De ser på historikken fra 2013 til i dag. Så langt perspektiv har ikke jeg :slight_smile:

Når man ser hvilke gevinster de med langt perspektivt har klart å hente ut av børsen er det kanskje en ide å høre på dem? :wink:

Både Morti og Christian hører jo til avkastningsadelen her inne.

Du tar opp Bitcoin. Der ser man en langsiktig trend som sier at Bitcoin nå er omtrent riktig priset. Den er veldig tydelig om man zoomer ut. Det samme chartet der ville da fortalt deg å selge på høye kurser og forberede kjøp nå.

Kan ikke argumentere mot det. Tror også BTC nærmer seg en slags bunn, kanskje det gjenstår $500-1000 til på nedsiden. Men som sagt, jeg eier ikke så langsiktige briller. Liker mye bedre hente ut 2-10% :slight_smile:

Ja det er jo mye lettere å tjene 2-10% enn 100%. Og hvis man kan sitte pal foran pc hele dagen så kan det fungere fint å jakte småprosenter. Jeg foretrekker å jakte 100% eller mer :wink:

Har ikke han truffet bra i Nano i det siste ?
Har tradet i opptrend på hans tips😉

1 Like

Får si som @nocturne ville sagt, bearish TA har rett helt den ikke har det. Kortsiktig urealisert tap gir ifht @Morti TA og lengre horisont god avkastning fremover. Lengre TA representerer det fundamentale, kortsiktig er kun støy.

Slapp av @Hakon, har ikke tenkt meg inn her på en stund :wink:

Han har ropt opp i ett år.

Hahaha, du får gå og se i Nano TA tråden hva jeg har sagt det siste året. Slutt å spre usannheter.

Du om det @Hakon, du har rett å mene det du vil men tror flere vil vær uenig med deg om at jeg har ropt kjøp i Nano det siste året.

giphy

4 Likes

Kan ikke du ta en liten titt på hva denne tråden er ment til å diskutere og respektere at folk faktisk holder seg til temaet.

Synes det er interessant med tekniske analyser jeg men er så mange surpomper som på død og liv skal ødelegge tråden :rage:

7 Likes