Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Hvor ligger kursen iforhold til MA50?

Ligger på 17.52 i mitt chart. 200 dagers på 18.75.

Som beskrevet for 2 uker siden:

Pennant:

(Edit: endret chart - var feil timeframe, riktig nå).

3 Likes

Ble utløst ganske mye volum når den nærmet seg 16 blank

2 Likes

Hadde den noe støtte i 6,10 området?

Norsk Bulls er ute med kjøpssignal på Funcom:

Jeg spurte om en ting her inne men fikk ikke ett svar fra noen. 2 ganger har vi touchet 16,10 så tydelig at det er en støtte der for noen. Nevermind. Takk for svar

Hvorfor dra inn 6,10 når vi er oppe på 17 tallet?

Regna med at folk forsto at det skulle være 16,10 :wink:

Etter fadesen sist uke med enkelte som ikke tåler bearish analyser så forsvinner folk fra TA trådene. Er jo ikke fristende å svare på spørsmål eller poste analyser når man bare mottar dritt fra folk som ikke kan TA :wink:

Min analyse står seg godt fremdeles, vi har fått en pennant, brudd på denne vil diktere videre retning så det er bare å følge med på det egentlig. Jeg vurderer bare å gå inn om vi får brudd opp av denne og samtidig closer over 50-MA.

9 Likes

Så en close over 17,27ish burde være innafor.

Takk for svaret :ok_hand::+1:t2:

Hva er den hvite stigende støtten?

50-MA i mitt chart går ved ca. 17.40, og du har også den fallende stiplede linjen rundt det nivået (confluence) så jeg vil si det er bullish om du klarer en close over dette nivået ja.

Edit: @Christian - den går fra bunnen fra i fjor under 10 kr eller noe :slight_smile:

2 Likes

Iflg Ichimoku cloud så er aksjen i en negativ trend og det har blitt utløst et salgssignal. Samtidig, motstanden fra toppen av skyen, hvor et brudd vil tilsi et trendskifte over til en positiv trend er nå på 19kr, på fredag 18,50 og på tirsdag 18,20. Min teori er at vi får trendskiftet på fredag eller mandag. :slight_smile:

3 Likes

Stemmer bra mht MYZ

… ja, det er nok litt FA inne i TA-en min. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Har du penger klare? :yum:

Man har jo forskjellige teorier om teknisk analyse.

Jeg er av dem som mener volum er suverent viktigst, og deretter trend.

I mine øyne ble det etablert en trend i mai ved lansering av Conan Exiles, og den er negativ. Bunnen i trendkanalen ble satt med rekyl oppover 5. og 6. juli. Trenden ble bekreftet på høyt volum ved Q2 rapporten i august og ved mindre volum men fortsatt ett forsøk på Q3 rapporten i november.

Forsøk på brudd ned møtes med motstand og kjøp, forsøk på tur oppover blir møtt med motstand og salg. Og sånn har det vært siden Mai - retningen er nedadgående og det fortsetter til det kommer større volum inn i aksjen.

Ukeschart bekrefter stort sett det samme, volum er for lavt til å bry seg noe særlig om den daglige eller ukentlige kursutviklingen. Det er støtte rundt 15-15.5, noe motstand rundt 18 og 19.1, sterkere motstand rundt 21, og ellers avventes bare volum. Med mindre volum kommer inn i aksjen så forventer jeg at trenden fortsetter.

Så kan man spørre seg om det er grunn til å tro at det kommer volum inn i aksjen snart eller ikke. Det blir spekulasjon, ingen vet hva som vil skje, men vi kan jo gjette ut fra hva vi tror om fremtiden og vi vet firmaet driver med.

16 Likes

Tack för svar!:+1: . Intressant…

1 Like

Gode refleksjoner, takk.

Det er et trist faktum at positivt sentiment og tilhørende volumøkninger systematisk har blitt bombet i filler. Årsakene til dette forblir spekulasjon. Men slik er nå en gang virkeligheten.

Jeg tenker at den langsiktige negative trenden på et tidspunkt vil bli brutt, kanskje ikke av volum per se, men av at den kognitive dissonansen mellom hva selskapet faktisk leverer og aksjekursen blir så stor at markedsmekanismene til slutt overkjører bombetoktene.

Det kan skje gjennom oppkjøp, nye storeiere etc.

Edit: Litt to sider av samme sak, altså - var ikke meningen å flisespikke volumbegrepet. Mitt største marerittscenario er at aksjonærene og aksjen er så utmattet at Funcom ender opp med å selges på loppemarked til første og beste bejler.

2 Likes

Har en pott jeg trader med, for øyeblikket i Nano i dag, men bytter lett om det skifter i FUN :wink: