Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Er dette et bear flag? :frowning: Synes det ser nitrist ut.

1 Like

Er enig i at det ser ganske trist ut, syntes vel ikke det er noen opplagt formasjon egentlig.

I mine øyne er det konsolidering på lavt volum i en svak aksje i nedtrend. Med andre ord så er sannsynligheten større for sidelengs bevegelse og nedtur enn opptur på kort sikt gitt at ikke noe endrer seg i det fundamentale.

Hadde jeg handlet denne aksjen på det tekniske hadde jeg avventet utenfor nå.

3 Likes

Jeg går forøvrig litt etter denne noe langsiktige trenden.

Jeg føler det trengs noen endringer på det fundamentale plan som fører til økt interesse, mer volum, for å bryte trenden permanent.

Det kan jo alltids skje når som helst, det skal ikke nødvendigvis enorme mengder volum til for å gi trendbrudd men jeg tror nok det må over 5 millioner aksjer omsatt på en uke for at jeg skal tro trenden er brutt for godt. Det ville ikke vært unaturlig om det skjedde i forbindelse med eventuelt inntog av nye eiere eller i forbindelse med Q4 2018 rapporten eller ved suksessfull lansering av Conan Unconquered, men det blir spekulativt.

13 Likes

Kult FA/TA chart. Jeg tror ikke salgstallene for MYZ blir sluppet. De er hverken gode eller dårlige nok til at funcom sier noe direkte. De vil nok si at de er fornøyde og at de vil investere i expansions og Switch versjon.

1 Like

Faktisk en mal som kunne være en kul øvelse å gjøre i mange aksjer det der

Jepp, det viser jo svært klart når trendskiftene har kommet. På fundamentale nyheter. Ikke fordi en nisse finner ut at aksjen skal shortes. De fundamentale nyhetene behøver ikke engang være bra/dårlige, bare bedre/dårligere enn forventningene. Det tror jeg er veldig viktig å ta med i beregningene. Det er kun over flere år resultatet faktisk teller. På kvartalsvis, så er det stemningen som rår.

3 Likes

Noe er i gjære…iflg IC får snart et muligens svakt bullkryss om X9 krysser X26 og kursen kommer over begge på ca 13.2, da er det vei opp til MA50. But you never know, det er funcom…

3 Likes

Et forsøk på å oppsummere: så et langt svakt bullkryss i det bearflagget? :wink:

Flagget var vel mer et spørsmål og @anon80503862 mener det ikke er en formasjon.
Det svake bull krysset har heller ikke skjedd ennå ( men man kan jo håpe vi får litt medgang snart )

1 Like

Jeg er ingen formasjonsekspert, men jeg syntes aksjen har gått for høyt ved en anledning (4. - 8. januar) til at det skal være ett flagg. Jeg ser på det mer som konsolidering (første fall på ca 37% fra 18.4 til 11.6, neste fall på ca 17% mellom 14.8 og 12.3, og siste på ca 7% mellom 13.7 og 12.7. Litt lower highs, higher lows, osv - men i nedre del av det første og største fallet, så ikke akkurat noe å rope hurra for.

I det større bildet så ser jeg en nedtrend som jeg tror krever fundamentale nyheter for å bryte.

4 Likes

Kan bli spenstig i dag, bryter nok ut her en eller annen vei.
Et lite positivt moment er at SMA9 er over SMA 30 for første gang siden 22. nov.

8 Likes

Related image

3 Likes

:joy: “Kan”
Vi får se utover resten av dagen, men brudd medfører jo ofte større kursbevegelser.
Har brutt på nedsiden til nå, støtte på 12,6 ish
Hadde vært kjekt med noe reveals etc. straks , virkelig på tide :smiley:

Brøt på nedside av forrige positive kanal og har vært nede og testet støtten på 12,6 (bunn 04. feb)
12,6 er forsåvidt bunn i “gammel stor stygg negativ kanal”
Ser stygt (eller fint, da skal det akkumuleres!) ut om vi skal under denne igjen, men jeeeez det er bare 13 børsdager til Q4-rapport!

1 Like

Close over X9… da er det vel opp til 13.6 før ny dump :roll_eyes:

Ved CROM! volumet er jo helt latterlig lavt. Acc/dist har visst bunnet ut på dette nivået, og på et eller annet tidspunkt må vel aksjen komme over 50 dagers snittet igjen?

image

Er det dette man kaller positiv divergens?

2 Likes

Det er dette vi kaller aksjen gud glemte og djevelen forlot

4 Likes

Hehe det er da Jesus kommer

2 Likes

Nei, ASP er nok fremdeles inne i aksjen.

3 Likes