Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

At Atle dumper samt en del andre her inne er ikke noe nytt. Det gjelder å ha en hypotese på akkurat dette. Mønsteret er ikke veldig kompleks.

Vanskelig å si nøyaktig hvordan jeg ville reagert, men jeg ville trolig kjøpt på test av 18 som støtte etter et slikt brudd opp over 18 til 18.2 som du skisserer.

Funcom er som kjent en aksje hvor det er lurt å kjøpe på lave kurser i stille perioder og ellers på dupper når det er godt momentum. @anon91440261 delte sin strategi for en tid tilbake. Vil anta han er en av de med best %vis avkastning i Funcom her inne, og med lavest risk.

Rimelig å anta ny test av 18 veldig snart - bølgene er ganske uniforme.

enkelta

Fristende å minne om :coffee: til @Frodoen også :wink:

Nå har jeg falt av det fundamentale i Funcom for lengst, men den trenger noe å gå på i tilfelle. Av det lille jeg har fått med meg er det ikke de helt store kursdrivende titlene på gang pt eller?

Det er signifikant motstand på 18 så her trengs det en solid melding/resultat for å ta ut denne på høyt momentum.

4 Likes

Litt nysgjerrig:

Er dette TA? Fordi jeg trodde TA ikke tok høyde for det fundamentale…?

Jeg ser en (veldig) sterk opptrend, fundert på volum. Bevegelsene er uniforme og har blitt gjentatt gjennom hele stigningen.

Veier ikke det teknisk mer enn at du anfører at den “må ha noe å gå på”?

Rent fundamentalt går ting fint i Funcom. Man har positivt sentiment fra at CE våkner til liv og viser til interesse som kan se ut til å overgå launch-ukene. Det slippes også et spill om ikke mange børsukene. Og historisk går ikke aksjen ned i påvente av spillslipp heller.

6 Likes

Lansering er lansering. Den gikk vel tilsvarende 3-4 kroner på lansering av The Park :slight_smile:

3 Likes

Dette er vel mer drodling om det tekniske aspektet i Funcom.
Innsikt i både det tekniske og fundamentale er i mange tilfeller suverent bedre enn kun den ene. Spesielt er dette min erfaring i fun.

Hva gjelder volum som du nevner er volumet på siste ukers oppgang 1/10 av volumet ved Exiles januar 2017

5 Likes

Uansett som nevnt over, lansering er lansering.
Kanskje den eller snarere forventning til den, tar ut 18 kroner :slight_smile:

Alright. Ser du bort fra det ekstreme volumet i CE-ukene, er vel siste tids volum både solid og relevant.

Fundamentalt vil jeg i alle tilfelle si at 18 er moden for å utfordres (igjen).

Anser det tekniske for å understøtte dét. Bølgene på veien opp har vært svært gode å ta inn- og utgang på.

Ja, det er sant.
Poenget mitt er uansett at det kan se ut for at dette har avtatt noe, med en mulig dobbel topp på 18 kroner.

Den doble toppen på 18 er vel allerede forbi, da blir det vel i tilfelle trippeltopp da, om den går dit igjen?

Forbi?

Den doble toppen kan enten tas ut eller danne en ny kjedeligere trippeltopp, positivt vs ikke så bra på kort sikt

Norsk Bulls er ute med nytt kjøpssignal i Funcom:

5 Likes

:white_check_mark:

5 Likes

Hmmm

4 Likes

Are you watching fluffy things ahead??

Golden Cross TM :chart_with_upwards_trend:

6 Likes

Her snakker vi vel high tight flag, cup and handle og vcp i emning som potensielt kan resultere i tripple topp først? Vil det, da si at risikomessig, kortsiktig, vil være smart å avvente inngang til brudd på forrige doble rundt 18 på bra volum for å minimere risk?

Her er min teori, har ikke tenkt å trade den, sitter greit lastet og kommer bare til å se det an. :slight_smile:

PS slutten på triangelet, er 6. mai. Det kommer ikke helt fram av tegningen, men det skal være tre touches nede og to oppe. :slight_smile:

3 Likes

På litt lengre sikt, med slutt på mindre vimpel i 2021