Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Har sittet stille i 3 år med potten nå, men fyller på nå som den virker å bryte opp :clown_face:

2 Likes

Regner med vi er ferdige med (E) etter at den brøt opp av basen før jul. Nå får vi se om ikke 2020 blir et bra år for funcom-aksjonærer. Jeg er long.

7 Likes

Inn mot en ny dimensjon siste dagen i året… :slight_smile:

Noen her poengterte tidligere at kursen har alltid gått oppover i starten av hvert år. Ser ut til å være tilfellet i år også :+1:

Nyttårsrakett FTW.

So far so good. Kjemper seg opp og prøver å komme inn i den gamle opptrenden igjen.

1 Like

Brudd inn i skyen nært forestående. Motstand på nedre del av skyen.

image

Er det ikke toppen av skyen som bruker å være seig på vei opp og bunn motsatt?

1 Like

Pleier å være solid motstand både på vei inn i og på vei over skyen.

1 Like

Ja, de vertikale linjene er ca midt desember de siste fire årene:

Jeg synes vi er på et spennende punkt nå :grinning:

8 Likes

Good News! Funcom er ikke lenger på Investtech sin «Svarteliste»:

1 Like

Hva sier teknikerne om dagens handel? Det så rimelig stygt ut et øyeblikk rundt ett-tiden. Ble positivt overrasket over at vi bare var 1% ned når jeg sjekket igjen etter stengetid.

2 Likes

Har studert normalfordelingen og skjønner godt hvorfor Investtech trekker Funcom ut av «hold-deg-unna-porteføljen» nå.

1 Like

Konsolidering innenfor volumbaren klokken 12-13 etter Q3 2019 rapporten er status per i dag på timeschart. Det ble omsatt 3 millioner aksjer den timen, og aksjen konsoliderer nå innenfor det området. Sikkert en del som har sittet i minus siden den dagen som tar exit rundt null, mens de som var villige til å selge med tap kanskje er ute.

Dagschart i det korte bildet gir mye av det samme bildet. Motstand 13.4-13.6 og støtte på 12.1 - 12.35. Om det er overvekt av selgere eller kjøpere mellom 13.4 og 13.6 er enda ikke testet ordentlig. Men ser man på volumbarer så er det indikasjoner på at det kan kreve litt jobb å bryte oppover. Samtidig er det liten salgsvilje mot bunnen av 12 tallet. I sum, konsolidering og uavklart teknisk syntes jeg. At aksjen skal bryte i forbindelse med Q4 rapporten i slutten av februar virker logisk.

Langsiktig trend gir håp om brudd opp eller ned før sommeren, senest i løpet av sommeren.

6 Likes

Dagschart:
X9 > X26, F26 > kursen, motstand fra bunnen av skyen på ca 13,3, motstand fra toppen av skyen på 14. Svakt positiv, men historisk så har toppen av skyen vært en hard nøtt å knekke.

2-timers chart
X9 ~ X26, F26 ~kursen, kursen er over skyen. X9 på vei til å bryte nedover hvis ikke kursen går opp de neste dagene. Støtte fra skyen på ca 12,8.

Konklusjon: ingen klare tekniske signaler, så bare å følge med på hvor kursen tar veien.

4 Likes

Funcom smyger seg over 50 dagers snitt

Brudd over 13,6 vile være pent.

image

3 Likes

touch av 13,60 uten en stor dump!, 145k aksjer omsatt siste timen og ble tatt i mot uten større fall, tar det som positivt enn så lenge.

2 Likes

I kjent stil manipuleres aksjen til å følge skykanten. På torsdag/fredag blir det brudd opp inn i skyen eller brudd nedover.

image

Det er bare spørsmål om tid før vi blåser gjennom skyen🚀 Eier du FUN må du elske å vente, lure og konspirere.

Jeg konspirerer fortsatt med at ledelsen har blitt tause og mindre aksjonærvenlig for å kvele pump&dump kongen. Han kunne tjent mye mer i andre aksjer de siste mnd

3 Likes

Hvem er denne sagnomsuste personen?