Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

4 Likes

Satser på et brudd gjennom 4,4 på mandag :slight_smile: Fin hammer idag forøvrig, så ser jo lovende ut.

3 Likes

Hm, mulig jeg må ta litt av Bergen inn i Fun igjen. Kjøpte på 4.05 og ut på 4.00 (S/L), da den bikket etter en tur opp. Hva mener @holmes er fair prising? Jeg synes 4.40-5.20 er en OK trade?

20 kroner om et par år, Dersom spillet også blir en suksess på konsoll, og de får ut en dlc i 2018 som selger greit.

3 Likes

Så, 6,6mrd NOK? Mer enn Starbreeze? For CE alene? :open_mouth:

2 Likes

CE pengene vil jo investeres i nye spennende prosjekter og eller selskaper som vil gjøre at outlook ser bra ut om et par år, de må også levere på dette området, hovedutfordringen blir a) ta vare på og fullføre CE suksessen b) sette kapitalen fra CE i arbeid i nye prosjekter som gir god avkastning

6 Likes

Får se hvor lenge magen holder… :hushed:
15-20kr på ett år eller to gjør susen.
Kan vi få en akseptabel utvikling i biotek også så kan det bli er greit overskudd.

3 Likes

Jeg går nok ut på 10kr om 1 og en halv måned :slight_smile: Scroll litt opp så ser du min graf for videre utvikling :stuck_out_tongue:

3 Likes

I oppløpet mot 28.2 så tror jeg tradisjonelle forhold som at kursen ofte stiger i tiden like før en resultatpresentasjon vil bety mer enn det rent tekniske. Selv om kursen skal opp til 4,40 nivået rent teknisk også.

Markedets forventning til positive nyheter vil kunne drive aksjen mest med andre ord.

Fallende kile, i utgangspunktet en bullish formasjon som bekreftes ved brudd opp

5 dagers.

2 Likes

Da fikk vi hode skulder til slutt :joy: i miniatyr.

1 Like

Heh, ja. Det dukket opp en intradag.

1 Like

Svært lave omsetnings volumer nå og sidelengs bevegelser.

Regner med at volumet øker og interessen tar seg opp etterhvert som vi nærmer oss 28.2.

Ser også at RSI er så lavt som 46 i dag, det har resultert i oppgang hver gang siste månedene. 29. desember kurs/RSI 1.62/49, gikk til 2.38/91, 30.januar 2.90/47, gikk til 4.45/77.

6 Likes

Håper du har rett. Denne begynner å blir slitsom

Her er det vel bare å kjøpe seg nedover? Den skal opp, opp, opp snart. Håper jeg. :slight_smile:

1 Like

Jeg tar det helt med ro.

Aksjen har falt mye uten at det egentlig har vært noe fundamentalt som skulle tilsi et slikt fall.

Tror mye det beror på en del missoppfatninger i markedet og vanskeligheter med å verdsette denne type aksje.

Levetiden for et slikt spill tikker inntekter over flere år, virker som enkelte tror at når den først faller noe tilbake på listene (naturlig nok) så er det en “flopp” uten videre “sjanser”. Tror heller ikke markedet skjønner helt hva konsoll salg kan bidra med og at spillet endelig lanseres innen ett år med nytt løft i salget.

I mine chart skal den snart opp til først 4,40 og sannsynligvis opp over 5 tallet før eller etter presentasjonen de holder. Håper de selv innser nødvendigheten av å kommunisere salgstall og videre salgs forventninger på alle plattformer.

RSI er også svært lav / gunstig nå.

5 Likes

Jeg tror heller ikke markedet er klar over hva de faktisk får ved å ha kjøpt 299 versjonen i forhold til biomesimplementeringen utover året. Det kommer til å gi en massiv boost i likes også

3 Likes

Har ligget å kjøpt på dipper fra 3,90 til 4 og har ikke mer å kjøpe for. Kunne jo tømme et kredittkort eller to, men det er kanskje litt riski.:yum:

2 Likes