Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Looking good, trodde egentlig ikke på det tekniske rundt Funcom, men det gjelder og synes ganske så tydelig frem til nå?! Fine linjer :slight_smile:

Vis vi ser på bildet så har aksjen tidligere i 2013 gått om fra ca 2 kr til 7 kr i løpet av veldig kort tid.
Dette er ca det som skjer i igjen, tipper den kommer om til 7 kr i løpet av sommeren.

2 Likes

er det litt høy RSI nå til å mose gjennom 3 tallet, eller kommer den ??

RSI ligger i Funcom sjelden rundt 100 lenge… Det virker som at oljeaksjonærer har funnet Funcom som et leketøy de siste dagene… Og at vi skal ned igjen for å teste 2,5 kanskje også 2,2 etterhvert, alt etter hva som skjer de neste dagene.

Det meste jeg fant er noen dager med RSI 100, men aldri noe særlig økning etter at den er nådd 100. Vi er også i taket av kanalen, så skal litt til for å brekke igjennom.

1 Like

2.2, kanskje mulig teknisk sett, men det holder ikke ifht dytten Funcom er i om dagen, det tror du ikke på selv engang! 2.5 , mulig hvis Q1 er dårligere enn forventet.

Uansett ikke noe stress mtp hva som er i vente fremover, gjelder jo primært tradere :slight_smile:

Haha! Har jeg ingen tro på…

Informasjonstrykket fra Funcom er økende, interessen for aksjen er økende, volumet er økende og da skal det endel til for å snu det!

:wink:

2 Likes

Tror du det er en sjanse for en litt dypere bølgedal før den store korreksjonen opp mot lansering (/early access) kommer? Tenker da ned mot ca 1.55 kroner. Selskapet ble verdsatt til over en halv milliard i går selv uten å hensynta den kommende emisjonen. Det skal kanskje litt til før vi når opp til 800-1000 MNOK i verdsettelse uten konkrete fremskritt/bevis på suksess. Spesielt med tanke på at Jebsen har mye å tjene på å konvertere deler av gjelden og selge ut, men dette vil selvsagt ikke komme før etter en emisjon da Jebsen også har mye å tjene på å få en så høy emisjonskurs som mulig, da han trolig ikke ønsker å delta selv (og dette vil gi minst mulig utvanning).

Beklager at jeg trekker inn så mye fundamentalt i en TA tråd, men er interessert i samspillet mellom disse.

4 Likes

Vil legge til en kommentar ifht RSI, RSI på 100 er selvsagt høyt og jeg ser nå den er på rundt 75, dvs snart ikke overkjøpt lengre. Må huske på at 1. RSI må ses i lys med andre parametre og kan ikke vurderes som verktøy alene, 2. Høy RSI er normalt på selskaper som er på vei opp av grøfta eller som er skikkelig i dytten som Funcom. Se feks GiG, den har vel ikke vært under 45 siden slutten av 2015?

2 Likes

Bearish Harami - Sell Level 2.61

Utvanningen er utsatt med et konvertibelt lån, og vil kanskje aldri skje. Det gir da en ganske stor feil å regne med disse i det du kaller selskapets verdi.

Betyr vel ikke mye, mtp lavere volum og lite ned i dag, så er muligheter for videre ferd opp rett rundt hjørnet. Hadde volumet i dag vært samme som i går, mer skummelt :slight_smile:

1 Like

Selvsagt en mulighet for det. Kanalen vi er i nå er bred.

2.20 er nå en støtte, også i form av fib. 38% retracement som ligger på 2.26. Men i det store bildet ligger støtten nå på rundt 1.8, denne øker i takt med bunnlinjen på trenden, fib. 38% for oppgangen nå siden 1.15 bunnen er på 1.84. Så muligheten er selvsagt der, men den kommer mest ann på hvor svette nye investorer nå blir når kursen begynner på konsolidering.

Er ikke helt enig at man må regne med lånet som market cap før lånet er konvertert. Man må selvsagt være obs på muligheten og se på scenariet, men tradere tror jeg ikke legger vekt på dette. Vi er heller ikke helt sikre på hva planen til Jebsen er.

Nå er det heller ikke uvanlig at et selskap blir priset høyt på forventning, så mulighetene for en verdsettelse av Funcom på 1mrd er selvsagt der også nå.

1 Like

3 Likes

Bra opplegg OP.
I en verden uten påvirkninger med konstante variabler ville vel neste topp vært rundt 3.40-3.50 ila neste 3 mnd, men det er rart med det når nyhetene kommer, da går et fort ene eller andre veien :slight_smile:

Det intensiveres gjerne mye før release, mens emisjon kan dempe noe. MEN, emisjonvil fjerne all tvil og usikkerhet rundt det finansielle på kort/mellomlang sikt. Failed emi er vel det som kan fucke opp som eneste alternativ slik jeg ser det. Fullført emisjon gir oppgang iallefall på lengre sikt?!

3 Likes

Stiger på høyt volum. Faller på lavt.
Bunnen e blir satt høyere og høyere. Folk er bull på fc. Kun dårlige nyheter vil stoppe ferden oppover.

10 Likes

Vi bør vell ikke dette igjennom 2.39/2.26, da kan det vell se mørkt ut uten nyheter?
RT 2.48

Nå er Rt 2,61

Uvanlig at PAS har rent nettokjøp siste halvtimen 140K og med snitt 2,60. Bygger opp til noe?

1 Like

Tror kursen skal litt ned, kanskje til 2 eller 1.5, men jeg er ikke synsk :slight_smile:

Grunnen til at jeg tror kursen skal ned er mer fundamental, at Funcom fortsatt må løse finansiering og jeg tror ikke de får hentet inn så mye som de vil ha så langt over konverteringskursen.

Jeg er positiv til caset på sikt, men det har gått litt for fort opp uten at de fundamentale utfordringene er løst. Jeg tror de vil klare å hente kapital på en grei kurs Dvs mellom 1.5-2.2

Jeg tror også kursen vil stige fra emisjonen og inn mot lansering, og jeg er også positiv på enda litt lenger sikt, hvis CE blir like bra som mange av oss tror, og ledelsen fortsetter å gjøre gode strategiske valg, som jeg synes de har begynt med nå i det siste.

2 Likes

Det var det samme jeg satt og tenkte :slight_smile:

1 Like