Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Hehe - du må være litt ny her på forumet? Jeg fikk en del flack rundt juletider fordi jeg hadde finansiert en del av aksjeportoføljen min med to kredittkort-lån. Var ekstremt mange som mente jeg var helt tullerusk og at dette måtte gå galt. Det gikk heldigvis bra, men det er en type ekstremsport jeg ikke ønsker å utøve for mange ganger :slight_smile:

5 Likes

Det går vel an å låne her i nordnet med sikkerhet i aksjene? Risky business da…

Det går vel an å låne her i nordnet med sikkerhet i aksjene? Risky business da…

Har vurdert det men får ganske høy rente pga. at jeg bare sitter i high risk papirer. For å få den beste renten må man ikke ha mer enn 20% i en aksje og minst 5 aksjer i portoføljen. Mao. må man hete @holmes :wink:

4 Likes

Holder på å lære meg teknisk analyse. Stemmer det at nærmeste motstand ligger på rundt 6kr?

Ca. 6.80 er det blitt skrevet her inne tidligere av ekspertene.

1 Like

Hei @kristianP !

Som @Halling sier er 6.80 nok mer korrekt. Det er lite betydelig motstand i chartet om den etablerer seg over 5 kr.

Anbefaler ellers denne tråden som har mye nyttig info:

1 Like

Jeg husker det.
Og det var Ironi :blush:

2 Likes

Haha, tok den! :smile:

Litt motstand på 5,30?

Som følge av dagens artikkel i Finansavisen tenker jeg det kan være smart å diskutere støtte områder nå i det korte bildet. Slik jeg ser det er det større sansynlighet for en reaksjon ned enn opp, med mindre det kommer en børsmelding / offesiell uttalelse fra Funcom.

Jeg får som nevnt støtte på rundt 4,40, etter denne rundt 4,15.

Ville vært greit med børsmelding fra Funcom nå rundt hvordan lanseringen gikk slik de har gjort etter tidligere lanseringer. :slight_smile:

1 Like

Jo, noe motstand på 5.30 men bryter deg 5 kr og etablerer seg over vil dette forseres lett tror jeg da.

Når det gjelder dagen i morgen @t_h - så er jeg enig med @Burnside. 4.45 og 4.15 er nivåene en bør se etter. Den snudde vel også på 4.09 sist uke. Men jeg forstår ikke at EN artikkel i Finansavisen skal drepe momentum vi har nå? Er folk virkelig så dumme? At de selger på en sak som faktisk utelukkende baserer seg på historikk og ikke faktiske tall??

2 Likes

For Age of Conan meldte de 700k 30. juni 2008, godt over en måned etter lanseringen. For TSW, så tok det tilsvarende lenge. Hvis de melder noe nå, så er det mot normalt.

Er forresten helt enig i støtten rundt 4,15, har ikke sett på de andre støttenivåene.

1 Like

Kan du legge ved chartet du ser på?
Ved sell off med sterkt volum ser jeg ikke sterk støtte på 4 tallet. Noe mer på 2,7-3.
Det ligger antakelig en del SL rundt 4 som kan forsterke en reaksjon ned.

Jeg er bull på funcom på midels til lang sikt. På kort sikt der i mot, etter dagens fadese-artikkel av Finansavisen ser jeg det som sansynlig at det kommer en kraftig reaksjon ned, en gylden trading/kjøps mulighet om man vil.

Det har blitt handlet på svært høyt volum siste uken. Dette sier meg at det er mange aksjonærer inne her, med liten til ingen kunskap om Funcom og dagens situasjon vs historien. Salgspresset kan bli høyt da Finansavisen treffer mange.

De nervøse gikk ut før launch og kjøpte seg inn igjen ved høyere kurs når de så det gikk bra. Ikke tro at folk er så dumme at de selger med store tap ned mot de skremmselskursene du kommer med. Vil bli maks en dipp ned rundt 4 tallet men selv tror jeg dagen vil slutte nærmere 5 tallet eller over etter ny info kommer.

2 Likes

Dette mermagi er harde fakta. Men ja, kan oppleves skremmende.
I en aksje som Funcom bør man ikke bli skremt av slikt. Dette er en aksje med meget høy risiko.

1 Like

Har sittet på aksjer i Funcom siden AOC så er vell den aksjen jeg kjenner best. Håper derfor de fleste (og største) som er inne vet at å sette SL på en slik aksje er farlig i disse tider.
Blir spennende dag i dag :blush:

1 Like

Så konklusjonen er støtte på 4,15?

Fare for “krakk” foreløpig avlyst (men mye kan skje intradag)…

Gjentar denne som for to dager siden…

I følge mine chart skal denne videre opp akkurat nå, med ny test av 5 kr på store volumer og mulig gjennombrudd. Foreløpig ny motstand etter dette rundt 5,30(usikker, lite data/historikk). Støtte på nedsiden rundt 4,40.

Vil nok være en volatil aksje i en periode frem mot bekreftelse av salgs tall , men i det korte bildet skal den opp med mulig flere forsøk intradag på brudd av fem kroner med midlertidige tilbakefall før endelig brudd.

2 Likes

Tror de pleier å komme med salgstall etter 2 uker hvis de er fornøyde. Gjorde i hvertfall det med AOC. Da har de ganske gode data.

1 Like