Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

På en mer seriøs tone så har jag sjekket grafen ikveld igjen. Notere att jag har null interesse i funcom, deler bare min tekniske tanke og kanskje noen oppskatter det, hvertfal dere som ikke eier på lang sikt.

Fortsetter fra vårt exhaustion gap i mai.

Klassisk distribusjon med en SOW (Sign of weakness) tidligere, fulgt av en weekly LPSY (last point of supply) på oppsiden nå. Er man interessert i swing ser jag to potentensielle mål på nedsiden då jag regner med att den fortsetter nedover.

Første interessante nivå er test av bunn igjen på 15 kr, holder ikke den kan man nok sikte mot 12.30 - 13.00 nok. Da fundamenta har blitt litt bedre, så er forhåpentlig 15 kr en stabil nivå. Ser vi tilbake mot April - 17 har aksjen meget mye weekly support på de nivåene. Men som alltid, stopp-loss er nødvendig om man vil handle den nivån.

Lykke til!

6 Likes

Såååååå, bunner ut rett over 17 for så å ta renne fart opp over 19 for nye test?

Ser på kortsiktig basis så ligger det kanskje an til en liten HS (hourly chart)… siste skulder såvidt påbegynt. Dvs target 16.5 ca.
(har ikke chart å lime inn akkurat nå)

Dette noe å bry seg om?
Ascending boob formation?

Edit: skämt åt sidan, i bransje som ting endrer seg så kjapt som i gaming og hvor variasjon er så stor ifht volum, hvilket tidsperspektiv kan TA være relevant her, tatt i betraktning at Funcom har gått fra gråstein til edelsten på kort tid. Før CE hadde de kun CE på gang, thats it, make or break IT. Nå par år etter, masse i pipe, når er tekniske data fra en tid med helt annet fundament ikke brukbart lengre?

2 Likes

Absolutt ikke :slight_smile:

Dette er min spådom, og den strekker seg sånn ca fram mot 1 uke etter lansering, og jeg føler det er bortimot fullstendig umulig på nåværende tidspunkt å ha noen som helst mening om kursutvikling mer enn ca en uke etter lansering av MYZ. Vi begynner å få gode data ved lansering, og ca en uke etter lansering vet vi en god del om hvor mye spillet har solgt. Kursutvikling ved 150k og 500k solgte i desember blir vanskelig å spå, uansett om man bruker TA eller noe annet.

Fibonacci nivåer er:
17.4kr: target før opptur snur positivt.
19.2kr: bounce motstand før lansering, både på vei til 21-21.4kr og ved gevinstsikring.
21kr - 21.4kr: Target før lansering, antar at dette området fremtvinger volum og at ikke kursen pushes vesentlig over før lansering av MYZ. Antar at gevinstsikring skjer her for en del hvis målet nås før lansering.
25kr: Target etter lansering hvis MYZ blir en suksess.
17.4kr: Target etter lansering hvis MYZ gjør det dårligere enn forventet.
13kr: Target etter lansering hvis MYZ flopper totalt.

Så har jeg faktisk ett håp om at ikke nødvendigvis kursen går alt for høyt før lansering, og folk blir sittende og avvente de faktiske resultatene. Jeg og sikkert en del andre har stor tro på MYZ og ganske høye kursnivåer, og vi ønsker å sitte på størst mulig aksjepost ved lansering i stedet for å gevinstsikre før lansering “fordi det er smartest.”

Funcom som er kraftig underpriset ved lansering av en suksess er ett morsommere scenario enn Funcom hvor mange står klare til å dumpe uansett om det blir en sukses eller ikke :slight_smile:

12 Likes

16 posts were merged into an existing topic: Funcom småprat 2018

Holder SMA50 på 17,75 i dag?
image

1 Like

Tar helg i blått med god samvittighet idag, jepp!

Tar det her fra småprat tråden. Historien gjentar seg til den ikke gjør det lenger. Har planer om å trade bevegelsen frem til MYZ, men føler meg ikke trygg på å kjøpe her enda. Vi bouncet på et støttenivå i dag (hadde kjøp inne 2 øre fra dagens low), og hvis den fortsetter opp på mandag er det positivt. Kan se for meg å være med opp til forrige støtte / nå
motstand, og selge der om vi ikke bryter gjennom.

God helg!

4 Likes

Mixed signals i FUN – fremdeles mulighet for å redde seg inn.

Det positive: om kursen ikke fortsetter så mye lenger ned nå, så lager vi en higher low ifht. forrige low på 14.90ish. Vi trenger da en higher high (over 19.30) for å etablere en stigende trend igjen.

Det negative: 200 dagers har krysset 50 dagers og 100 dagers snitt. Kursen closet så vidt på 20dagers snitt som jeg anser som et viktig must hold -level på kort sikt. Neste støttenivå ligger nede på 16.50 (cirka). RSI har dannet en dobbel topp som er bekreftet med nedsalget tors-fre. Videre har stochastics RSI også krysset bearish og krysset blir bekreftet om vi fortsetter ned i morgen (strekene vil da bevege seg inn i det blå området som er gjeldende for bekreftelse).

Oppsummert så ser det negativt ut teknisk, med svak mulighet for å snu trenden neste uke. Mest sannsynlig tror jeg vi lager en higher low, og en lower high – som vil gi en pennant inn mot desember.

3 Likes

Noen endring i det tekniske bildet?

1 Like

Min analyse og de tekniske parameterne jeg følger med på har holdt bra den siste turbulente perioden. Jeg forventer kursoppgang mot 4.desember så jeg forventer også at vi skal bryte opp mot 19.50 + ikke at vi skal falle ned mot 15 kr.

Jeg følger dog med på om vi får en dobbel topp i RSI eller fallende topper, sammen med moment under 0 og et “dødskryss” i MACD vil det tilsi at vi skal ha en visitt på 15 kr.

4 Likes

Verdt å merke seg at man «aldri» ser mer enn 4 dagers kursfall før det snur opp igjen i denne aksjen. Bevegelsen på ~1,50 kroner matcher også mønsteret svært godt.

Legger man til at aksjen er nissebillig og spillslipp nærmer seg, så blir det :+1: fra meg.

4 Likes

Har beholdt den lengre nedtrenden fra mai og den litt kortere nedtrenden som vi brøt opp fra i månedsskiftet okt/nov. Forsøker meg nå på en spekulativ opptrend som kan få en slags bekreftelse om kursen stopper i støtte på det velkjente 16,6-16,8 området:

Om så skjer så blir det vel fort en OHS med potensiale for 22ish 04.12 :blush:

8 Likes

Jeg anser mønster som kanskje mer viktig i denne aksjen enn det meste annet - gitt at volumet er så lavt, og et fåtall (for ikke å si én) aktører er avjgørende for kursutviklingen.

m%C3%B8nster

Funcom er i kjølvannet av en rapport som var bedre enn forventet i markedet, og slipper et svært lovende produkt om 13 børsdager. Den kognitive dissonansen er der den pleier å være før det smeller.

Lykke til.

Det som overrasker meg er at markedet alltid er veeeldig trege rundt denne aksjen, ofte begynner ikke action før rett opp mot ting skal skje.
For de som følger med gjør dette at man nærmest kan plukke penger rett fra gaten, gang på gang.

Se på denne, CE som var annonsert i lange tider hadde ikke særlig utslag før det nærmet seg veldig. Først i Januar begynner folk å våkne og mandag 30 januar skyter aksjen i rakettfart.

Markedet ER tregt, og er neppe noe annerledes denne gang :wink:

1 Like

Litt på siden: men det har blitt mer og mer slik etter hvert som volumet har blitt bombet ut av aksjen. Før tok folk posisjon tidligere.

Aksjen var opp 100% siste året, normalt vil det kvalifisere som ekplosiv vekst. :stuck_out_tongue:

Jeg liker å handle aksjer som trender opp når jeg skal trade. Funcom oppfyller ikke kriteriene. Som jeg skrev i går så syntes jeg 20-dagers snitt var viktig å holde for å danne vår higher low. Mtp. at indeksen mest sannsynlig faller i morgen vil vel alle andre aksjer også følge på.

Neste støttenivå er 16.50?

2 Likes