Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Avsluttet I bunnen av en stigende trendkanal intradag. Neste test av motstand vil ta kursen over 2,8

12 Likes

Kommer en OHS nå akkurat slik nocturne og jeg har sett.

Høyre skulder formes nå og 4-5 dager frem tenker jeg.

Potensiale på å ta oss opp til over 3 kr. Passer bra med Q1 rapport dato.

7 Likes

Interessant - illustrer gjerne hvis og når du får anledning :+1:

1 Like

Stadig nye sjanser for oss på tekinvestor å snitte ned

Pullback er også en mulighet her. Gir bunn rundt 2,4.

Blir da også dannet en dobbel bunn.

7 Likes

det der så jo ganske pent ut

Ja, har frigjort litt kapital til imorgen :slight_smile:

2 Likes

Tyvärr jag har inte fri kapital men det räcker som jag har till minst Q1 2018… jag är lite långsiktigt… och hoppas det löner sig :slight_smile: det är bara svårt att inte titta på kursen och Funcom svängningar :wink:

3 Likes

Kan dere lage en TA sett fra shorterene sitt perspektiv, altså negativ? Hadde vært greit å ha en negativ analyse og se også!

2 Likes

Ja jeg skjønner ikke hvordan de kan gøtse så mye på nedgang. FOr meg ser det ut som starten på dannelsen av en omvendt hode skulder, altså et sterk bullish formasjon:

Men det får tiden vise. Passer bra med Q1.

3 Likes

Da var jeg inne i Funcom igjen med en liten swing-pot. Snitt 2.45.

3 Likes

målkurs?

2.96 hvis OHSen slår til.

Er det ikke rundt 3.23?

3 Likes

Vil du ha noen gode grunner til å shorte?

  1. Etter Q1 skal Jebsen konvertere og da må MCAP justeres igjen. Siste falt aksjen fra 2.8 til 2.5. Vil tro at vi da går fra 2.5 til 2.2 gitt at MCAP er lik på rundt 700m.
  2. Hvis salget til sommeren ikke tar av for CE vil Q2 bli veldig labert sammenlignet med Q1 og hvis kursen da skal prises mtp. Q2 så er det sannsynlig at vi skal ned på 1,5 - 1,8.

De som shorter mye satser pengene på #2. Hvis salget til sommeren blir veldig bra derimot så vil de få problemer. Det er mao. ikke teknisk analyse som er grunnen til at noen sitter short etter min mening.

2 Likes

Shorterne ser nok her en dobbel topp, ikke OHS, med potensial ned til 1,88 kr. Men begge deler er jo avhengig av bekreftelse, og selv med bekreftelse så er ikke det slik at disse formasjonene innfrir 10/10 ganger.

Og i Q3, så vil de få veldig gode inntekter fra Xbox. De som shorter nå må ikke bare håpe på at Q2 blir dårlig, men også håpe at folk er jævlig nærsynte. :stuck_out_tongue:

Aksje falt mer fra sånn ca 3kr til 2,50 fra dagen før konverteringen til uka etter. De som ikke har regnet med 330m aksjer i Funcom siden emisjonen i 2016 har også et tilfelle av nærsynthet.

Kort sagt: de prøver å benytte seg av at folk ikke forstår hva de holder på med. Teknisk analyse går jo ut på å analysere andres handelsmønstre, så jeg mener jo at shortingen er nærmere teknisk analyse enn fundamental analyse.

Har fulgt samme tankerekke som du hadde her, så vi er ikke veeeeldig uenige :wink:

1 Like

Status @Irathi, @Bullishproof, @holmes? Får ikke sjekket grafene før i kveld…

Fortsatt greit, landet ned på støtte i dag, men viktig at det går oppover herfra, så vi bør stenge i pluss i morgen og opp neste uke.

2 Likes

Neste støtte under ? 1,8 ish ?