Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ser ut som det tekniske bildet begynner å bli positivt, samtidig som det fundamentale også legger opp til positivitet rundt aksjen (ny content patch, Q1, SWL info…).
Begynner å få troen på en liten shortskvis :grin:

6 Likes

Jeg skal ikke skryte på meg noe faktisk TA-kunnskap - men det ser unektelig ut som en dobbel bunn. Hold fast i aksjene!

2 Likes

Eller overdriver jeg nå…?

1 Like

Satt og kikket på det samme i går selv, tydelig dobbel bunn det ja? Har tro på tett oppunder 3 i dag :slight_smile:

Blir spennende å se om shorten økes eller dekkes inn

I tillegg til at det tekniske har snudd positivt, kommer vi nok til å få se gode shortinndekninger på Oslo Børs jevnt over i dag på grunn av svekkelsen av norske krona på toppen av kursgevinster. NAS kommer vel til å bevege seg mye oppover og FUN kan få en liten støtte i Oxford?

3 Likes

Øker? De kan vel ikke være så crazy-mo-fo’s å ØKE shorten her nede?
Men de trenger ikke dekke inn før mye senere heller, mye av shorten ble jo satt oppe på 3-tallet.

Nå er vel shorten plassert av algoritmer og ikke aktive forvaltere? De har ikke så mye følelser;)

Joda, men jeg vet ikke hvor automatisert dette prosessen er. Vil jo tro noen passer på slik at algoen ikke går helt Skynet mode. Dvs. at de tenker: "OK, algoen traff på denne shorten, vi setter den til å begynne å dekke inn her cirkus… " (litt sånn man bruker S/L ?)

Er dette noe vi vet eller tror? Jeg synes det er litt vanskelig å se for meg et script som forvalter millionervis av kroner over lengre tid kun på grunnlag av ta og algorytmer?
I mine tanker og konspirasjonsteorier ang shortere ser jeg heller for meg at dataen følger kurs og moment osv, evt kjøper noe veldig lavt en dag for så å dumpe med fortjeneste ved lavt volum 1-3 dager senere. Som f. Eks kjøpe litt på bunn 2-3 dager siden, for så å dumpe med fortjeneste etter at vi butter i en motstad idag, eller lignende, jeg tror kanskje også dataen kan finne på å dekke inn hele shorten hvis ting ser for bra ut…
Men det er nødt til å være mennesker som følger med på fundementale forandringer? Som f. Eks hvis steamspy plutselig melder 20 mill solge ce ila en helg, og boten sitter der med noe streker, piler og tall som tilsier nedgang mandag… Henger ikke på greip?.. Feel free til å rive disse tankene i filler da det er det jeg lærer av xD.

@jonatooth @Nocturne Det er nok nyanser, ja.

Men på så “små” shorter som den Oxford har i FUN (relativt sett i forvaltningskapitalen deres), så kan det sikkert være full-auto / Skynet mode. Viktig å huske hvor gode disse programmene her er, og at de nødvendigvis er rigget for å unngå skviser :slight_smile:

Sikkert en back-Office forvalter av X antall plasseringer, men tipper FUN ikke er på toppen av watch-list.

Fra hjemmesiden

[quote]What we do
We apply computational models to financial markets, analysing a range of data and information, and exploiting relationships among financial instruments such as stocks, futures, and currencies. Most trading of the fund’s portfolio is managed automatically by our proprietary algorithms and software. Our team works with the latest technologies to develop these algorithms and tools to navigate a wide range of markets.[/quote]

5 Likes

Nettopp, litt av grunnen til at jeg mener handelen i FUN ved Oxford er så godt som sikkert “full-auto” :slight_smile:

Hva skal trigge shortinndekningen i FUN når det står på full-auto?
Må vel ha en grense den også?

@DagArne Det er lett fordi disse profesjonelle aktørene å rigge opp algoritmer som er gode nok til å leve sine egne liv. Rettere sagt: De er laget for å dekke inn på “trygge nivåer” med “hensiktsmessig volum” basert på ørten variabler man må være doktor i datafysikk for å skjønne.

Er en grunn til at de smarteste hodene i verden har gått inn i finansalgoritme-business siden tampen av den kalde krigen. De lager programmer som “garantert” tjener penger.

Det tekniske ser for øvrig svært pent ut nå! Blir spennende å se om vi får en motreaksjon rundt samme momentnivåer som forrige gang. Håper vi kommer oss opp gjennom RSI på 40-tallet, for så å etablere oss et stykke over.

1 Like

ser desverre ut som ikke den fjerde kommer i dag likevel. :pensive:

Ikke skyt skinnet før bjørnen er solgt :wink:

1 Like

Ikkje det nei? :smiley: :smiley: :smiley: