Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Så, hvor går kursen videre?

Ingen steder inntil vi får Q2 rapporten fra Funcom 31. august er min teori. Dvs at kursen kommer til å ping-ponge i triangelet mellom de to trendene. Tilfeldig at kursen da nærmer seg 2,8? Neppe :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nedgangen idag er vel pga dårlig xbox lansering, ikke teknisk.
Hadde de levert et ok produkt igår, så hadde vel kursen tatt av den andre veien.
Hvis Funcom ønsker å være med i toppen, nytter det ikke å komme med noe som blir karakterisert som ubrukelig blant kundene.
Teknisk analyse blir således like ubrukelig når de ikke evner å være noenlunde forutsigbar.

Nedgangen i dag tror jeg rett og slett er pga. sårte og nærvøse sjeler som forventet en hype uten like og vitnet at folk begynte å selge for å så følge på…Helt håpløst.

1 Like

Jeg har en følelse av at store deler av markedet har singlet ut denne, eller neste uke til å selge ut på kurser rundt 4-10.

Selvom sånne kurser sikkert er helt oppnåelig ble det fort tydelig på mårran idag at det kanskje ikke lå helt i korta, helt enda.

1 Like

Vil vi se kursen synke idag og pga fallende kurser i usa og asia idag? hvor har vi stotte?

Hvis den bouncet likt der den gjorde i går er det i ferd å bygge seg opp en støtte i 2.55-2.56ish

Mulig swing trade: 2.56-2.70ish. Jeg tar ikke ansvar for hva en gjør med denne informasjonen :slight_smile:

4 Likes

Prøver meg på den jeg…eller får se hva salget blir. 2.70 bare?

Jeg tenkte bare å safe. 2.70 hvis du skal være safe. Lenger hvis du har Kahoonas :slight_smile:

1 Like

Hypen er over tror jeg. Ny ørkenvandring de neste månedene? Vi har ikke fått noe salgstall på Xbox og gjør det nok heller ikke, slik som vi fikk på PC etter release. Så vi må nok vente til kvartalstall og kommentarer fra de.
Salget går nok ikke slik som det gjorde de første ukene på PC. Men trenger heller ikke å bli så gale.
Frykter alle ræva reviewene som kommer inn at det vil legge en liten demper på antall salg.
CM og Funcom må iallfall ikke gå til krig og kommentere negativt reviews slik som vi så idag. Virke som det går litt innpå de og at det kommer litt ufortjent kritikk.

1 Like

For å være helt ærlig tror jeg ikke salgstallene er så ille som folk skal ha det til,jeg tror vi kommer til å bli positivt overrasket eller at det er solgt som forventet, men solgte spill blir det kroner av uansett. Var ikke den kursstigningen som jeg (og flere) hadde håpet på, men nå virker det som det fundamentale begynner å ta form… Gleder meg til å se hvordan resten av 2017 og 2018 etter PS4 release blir

3 Likes

Svenska spelbolag har p/e 30 minst.

1 Like

Feil tråd?

Er det? Tenkte det passa best i TA tråden?

Ehhh nei. Du regner på resultat?

Nei kan nå godt fjerne det siden dere ikke ser resultatregning som TA…? Om det omhandler formasjonstolking og trendlinjer vil jeg ikke ha noen del i diskusjonen ihvertfall :stuck_out_tongue:

Teknisk analyse går på bevegelser i kursen, estimering av resultat/forventet salg osv er fundamental analyse.

Den er good, borte vekk

MSI algoen snur som vanlig - jeg skjønner meg ikke på den. Hvis den skal tømme seg nå ryker 2,50.

MSI handler med tap hver forbannede intradag i Funcom. Det gir liten til ingen mening.

Må nå bare si det er en smule spesielt å ikke se forventning til resultater som en (kritisk) del av TA men men :smile:

What is ‘Technical Analysis’

Technical analysis is a trading tool employed to evaluate securities and attempt to forecast their future movement by analyzing statistics gathered from trading activity, such as price movement and volume. Unlike fundamental analysts who attempt to evaluate a security’s intrinsic value, technical analysts focus on charts of price movement and various analytical tools to evaluate a security’s strength or weakness and forecast future price changes.

Mao. skiller TA seg fra fundamental analyse fordi TA ikke hensyntar inntjening, resultater osv. Alt det der hører hjemme i en fundamental analyse. TA bruker indikatorer for å se på hvordan aktørene i et marked / aksje oppfører seg.

3 Likes