Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Go helg til deg og Holmes og til alle andre tek/ funcom slitere.
Vi gir fa… ikke opp uansett hva de kaller oss, vi veit nemlig att dette blir knall.
Skikkelig bra TA innlegg fra halling. :clap::joy:

9 Likes

Lurer på hvor mange av småinvestorene som lot seg skremme av @babyrage og @christian skremsels TA ned mot 1,70-1,8. :nauseated_face:

Visst du ser litt høyere opp i min “skremmende TA” så nevnte jag att jag hade siktet mot 18.-1.9 før best R/R, men punkt A (rundt 2kr) fint kunde agere støtte…

Meget skremmende TA som kunde spart deg ett -10% tap og tjent deg 10% idag.

3 Likes

1.8 er vel ikke avlyst enda? bounce that cat!

3 Likes

Jag tror fortsatt på 1.8-1.9. Hver trend går i bølger, dette er nog en bølge 4, og kmr snart en bølge 5 ned mot 1.8-1.9.

3 Likes

Sitter du i Funcom @babyrage eller er det noe du evt vurderer senere eller til lavere kurs?

Nei, kjøper kun aksjer jag forstår og er i en positiv trend (långsiktig). Funcom bryter dessverre flere av mine regler. Grunnen til min kommentar her er fordi noen ønsket det.

3 Likes

Tenker du på dette chartet som jeg har brukt i over tre uker?
image

Jeg var rimelig 50/50 på om 2,03 kom til å holde eller ikke, kjøpte 1/3 av det jeg hadde tenkt å øke med på 2,11. Har inne en kjøpspost lengre nede også, spørs om jeg får bruk for den. Har vært rimelig åpen med den infoen, så jeg forstår rett og slett ikke hvorfor du kaller det skremselspropaganda. :stuck_out_tongue:

Og det var jeg som ønsket litt TA fra en som jeg ser på som endel mer kompetent enn meg selv, så takk for hjelpen, jeg setter ihvertfall stor pris på svarene du har gitt her og på andre TA-spørsmål. :+1:

6 Likes

Nå skal man ikke selge skinnet før bjørnen er skutt… som både @babyrage og @Irathi er inne på kan det være en bounce fra uvirkelig lav RSI vi nå ser. Som jeg nevnte litt lenger oppe har RSI ikke vært så lav som den nå var siden mai i fjor. Også da, som nå, fikk kursen en rekyl opp fra dette nivået. Men jeg vil gjerne se kursen etablere en ny stigende trend før man kan friskmelde aksjen. I chartet til @Christian kan man se hva som må til.

På kort sikt ser det likevel mye lysere ut nå, i dag, enn sist uke - såpass kan man innrømme :slight_smile:

2 Likes

Skjerpings!

Skjerpings?? Nei hvorfor i helvete skal jeg det?

Ingen som leste min?

7 Likes

Ja gjorde du det da @holmes

Jeg fulgte planen

5 Likes

Fordi dette er en ta tråd og du er usaklig

2 Likes

Det er berettiget og mene hva man vil og snakk om katta og tekniske “mål” på kurser under nivå før lansering og CE suksess ser jeg også på som “skremselspropaganda”. Kjøp ifht tekniske vurderinger bør gjøres i samsvar med fundamentale forhold, riktignok da kanskje ikke på en TA tråd. Kombinerer man og tror på @christian sin fundamentale analyse med TA så får man ett grunnlag som kanskje er god ifht inngang. De som ønsker kjøp lavere vil naturligvis fokusere på usikkerheten.

Holmes mf tilnærming ved å kjøpe på støtter fører til at man er med på en opptur når det snur og kan få med seg kjøp på lavere nivåer for bedre snitt. Noen er ikke komfortable med å kjøpe på dagens kurser og da er det naturlig nok beleilig og naturlig og fokusere på de tekniske støttene sørover.

2 Likes

@Slappenfjert: Vi kan godt ha en egen tråd der vi diskuterer om TA er nyttig eller ikke, men foreslår at vi tar det i en ny tråd, ikke her.

5 Likes

Null stress, her får du ett alternativ scenario. Scenario A: Viss 2 kr var støtten. Scenario B: Viss 1.8 er støtten. Disse scenarion krever att funcom bekrefter en ny bullish trend og bryter opp, og att det bekreftes fundamentalt. Kan som nevnt tidligere ingenting om funcom som selskap.

6 Likes

Helt greitt det pdx men @paddy har også frontet utspill om ta er nyttig eller ikke her inne men han har jo ikke blitt kalt for usaklig. Jeg stilte ett retorisk spm og helt legitimt om noen småsparere lot seg skremme av TA her i forrige uke. Fader hvis det er sånn at man skal bli kalt ting så trekker jeg meg ut av tekinvestor insider.

1 Like

Har all respekt til deg @babyrage og din viten om TA. Var ingenting kritikk på det.