Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg er rimelig sikker på at du får volumet fra og med i morgen!

Har sett litt på Ichimoku Cloud (hovedsakelig en moment-indikator):

( - ) Aksjen er under “skyen”
( - ) Skyen er “rød”
( +) HH/LL 9 er over 26 (fra nøytralt)
( +) Sluttkursen i dag over den for 26 dager siden (fra negativt)

Slutter vi over 2,36, så er vi i skyen (nøytralt) og slutter vi over 2,60, så er vi over skyen (positivt) og den eneste moment-indikatoren som er negativ vil da være at skyen er rød. Legg merke til at toppen på skyen går fort nedover, til 2,50, 2,42 og så 2,32. Det skal mao veldig lite til av oppgang de neste ukene for at Funcom får et positivt moment rent teknisk.

Den utløsende faktoren er som jeg har nevnt tidligere fundamental, dvs Q3-tallene.

EDIT: Funcom hadde de samme tekniske signalene 01.07.2017, da var kursen under skyen, skyen var rød HH/LL 9 var over 26 og sluttkursen var over den for 26 dager siden. Markerte området med en oransje sirkel. :wink:

2 Likes

Støtte nedover for oss nervøse ?

1 Like

Det er støtte på 2 kr, men hvis tallene er dårlige i morgen, så kan jeg ikke helt forstå at den skal holde. Da må du vel ned mot 1,7 - 1,8 før du har noe støtte. Jeg tror ikke den er veldig sterk heller.

Kort sagt, dårlige tall i morgen = stygt.

Trengs ikke dette går bra, Funcom og spesielt SWL kommer til å levere mere enn markedet forventer.:rocket: Vi har tanket fuel på raketten i ukesvis. På tide med liftoff i morgen.

2 Likes

Har litt flere aksjer en planlagt :grimacing::grimacing:

2 Likes

Da er vi 2
Blir blir veldig spennende dager og uker fremover;)

1 Like

Mnja, den snudde på 2.00/1.99 sist, så ja, viktig nivå. Også psykologisk viktig. Men folk forventer jo bra resultat så det blir vel ikke aktuelt. Men tror du ikke nivåene 1.80-1.70 er sterke? Den jobbet en del her i januar før den brøt gjennom?

Hva regner du som dårlige tall? Snakker vi underskudd da eller?

Min porteføljene er så rævkjørt, om resultatet er dårlig og kursen stuper så får jeg stå i det.
Hva tror dere kursen står i ved q1 og q2? Under eller over 3 kroner?
Jeg vet hva jeg tror, derfor sitter jeg…
Med alt for mye aksjer!:blush:

3 Likes

Huffda… jeg satser på over 3 før nyttår.

1 Like

En trøst er at jeg er mer rævkjørt i APCL enn i Funcom :rofl:

3 Likes

Ser ikke støtte før på rød strek om grønn strek ryker @Christian.

Edit: tegnet litt skjevt i det store bildet, du har nok rett i at den er noe høyere - 1.70ish.

@babyrage kanskje du kan si litt om det tekniske nå?

Jag velger helst ikke å gi en kommentar på det tekniske. Fordi 1. Funcom sekten liker meg ikke 2. Jag handler ikke aksjer i en negativ trend 3. Target har ikke endrets siden sist. Hva jag kan se har aksjen ikke gjort noe annet siden vi sist sjekke det tekniske foruten å gå sidledes? Så antingen har folk sløset sin tid i aksjen eller tapt penger visst ingen har lagt en swing før 5-10%. Svart på vitt.

Vill du klare compounda din portefølge mer enn 50-100% per år må du ha høy turnover, og kjøpe vinner aksjer. Funcom er ikke i nærheten.

Og dessverre, folk som sier annet er ikke i nærheten av å avkaste 50-100% per år. Beklager men det er sanningen. Desto snabbare man hører det desto snabbare kan man ta litt bedre valg for porteføljen sin.

P.S jag har en tung dag på jobb, ikke meningen å låte sint :stuck_out_tongue: I <3 you all.

19 Likes

Jeg liker deg da :kissing_heart:

2 Likes

Jeg tror de fleste her har sansen for TA-en din, selv om du har gjentatt flere ganger at Funcom er i en teknisk svak periode. Jeg setter ihvertfall pris på å få TA når noe ser dritt ut, ikke bare når det ser positivt ut. Så kan man “tjene” penger ved å ikke tape dem i stedet. :stuck_out_tongue:

… og jeg har en god del Funcom-aksjer nå, som jeg godt kunne ventet med å kjøpe til TA var positiv. Jeg ventet ihvertfall lenger enn jeg først hadde tenkt pga TA-en din. :wink:

Hyggelig, men til litt spørsmål.

  1. Var oddsen på din side når du kjøpte aksjene?
  2. Hvor mye i % har du tapt?
  3. Om du hade vitet hvor aksjer stod idag etter du kjøpt, hade du kjøpt når du først kjøpte?

Handle aksjer handler kun om timing og matematikk. For eksempel, hadde du helst ønsket ha 2 aksjer som går 40%, tre som går 20% eller seks som går 10%?

Finner du to aksjer som går 40% på ett år har du avkastet rundt 96%
Finner du fire aksjer som går 20% har du avkastet rundt 107%
Finner du 12 aksjer som går 10% har du avkastat rundt 220%

Hva tror du er enklest, å finne to aksjer som går 40, eller seks aksjer som går 10%? Hvilket alternativt gir deg mest kjøp muligheter på ett år?

De aksjer som presterer best er de som går starkest. Er aksjen i en negativ trend har ikke du rett, markedet har rett. Du er aldrig smartere enn hele markedet. Kjøp aksjer når du har odds på din side! Har du en 50/50 odds før 10% gevinst og 10% tap? Dårlige odds.

Du burde kjøpe aksjer når du har oddsen på din side, og din gevinst er større enn ditt tap. Simpelt, men effektivt.

Jag har kun en strategi hvert år. Finne 48 trades på ett år som i gjenomsnitt avkaster 10%, that’s it. Jag er ikke interessert i aksjer som KAN gå 50%, eller 100%. Finner jag 48 trades på ett år og avkaster 10% på hver har jag tripplet pengene mine på 1 år, fordi mine posisjoner er på rundt 25%. Hadde du handlet med hele portefølgen som mindre portefølger kan hadde 12 trades per år vært nok. Og tro meg, det er enklere enn å finne 2-3 som avkaster 50-100%.

Og det er det er der min TA kommer in. Den hjelper meg till å finne aksjene som gir meg best odds. I år har jag hatt nær 70% win-ratio. Min største gevinst er 25% i år, mitt største tap, 3.8%. Kvitt deg med tapene, behold vinnerne.

Behold aksjene som går sterkt. Kutt deg med de som går svakt. Simpelt, men vanskelig i praksis. Fordi hver gang du kjøper en aksje er du redd får o selge fordi den “kanskje snur snart”. Og den ideén kommer koste deg ekstremt mye penger i lengden.

For eksempel @Christian du gjorde ett utmerket jobb med Stillfront! Nå, kvitt deg med alle tapere og gjør akkurat det du gjorde der 50 ganger till, så kan jag love deg att du kommer trippla porteføljen flere ganger om de neste åren, og sen kan jag si I told you so, og du kjøpe meg en pils :wink: Behold vinnene, og kvitt deg med taperne!! Du kommer til å ta feil, du kanskje hadde din timing feil, du kanskje hadde misset noe. So? Ta ditt lille tap på 2-3% og move on till neste og gjør heller ett återbesøk seinare. Om jag kjøper en aksje når jag tror den kommer til å snu, og den ikke gjør det samme dag jag kjøpt, då selger jag. Ibland kanskje jag holder 1-2 dager, men den skal gå den retningen jag vill, ellers selger jag. No questions asked. Gjør ikke aksje handel mer vanskelig enn det er.

44 Likes

Kongeinnlegg! :smile: :+1:

3 Likes

Noen som kan belyse hva dette er for en handel?

14:52:39 - 400 000 - 2.11 - Derivatives trade - DNM NMBR

Sitter stuck i Funcom, og jeg leser innleggene dine med stor interesse @babyrage, om du får kjipe tilbakemeldinger, gi balla og fortsett med dine gode bidrag på forumet, det er mitt ønske.

9 Likes