Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Kjøpssignal fra norsk bulls, gulvet holdt, og brudd opp gjennom SMA100 - riktig teknisk tidspunkt å kjøpe på nå.

11 Likes

@holmes Du er kritisk, skeptisk, stiller spørsmål rundt det meste, vrir og vender på ting, men du er konsekvent begge veier. Fin type å ha på forumet :+1:

26 Likes

Lenge siden jeg har gjort en større analyse av funcom, så observer mine mad skills i paint nok en gang! ;

Kort fortalt, vi bør etablere oss over 1.40 snarest for å gi et nytt signal om å kjøpe. Dersom vi fortsetter ned og bryter den stigende linjen i triangelet kan alt skje.

NB! som alltid med TA, all form for nyheter fra funcom snur alt opp ned, så om det kommer en kanon trailer i morra så er vi over 1.40 før du får snudd deg.

5 Likes

Ascending triangle pleier å gi brudd opp

1 Like

det er korrekt! er mest bekymra for dobbel topp og fallende moment- samtidig så lenge vi holder oss over den stigende linjen (ca 1.28) så tror jeg en reaksjon ned ikke blir stor.

Jeg solgte 1.39 og har kjøp på 1.31.

Håper jeg får de i sluttauksjon i dag, ellers blir det på mandag åpning, med forbehold om at vi ikke får big news i helgen.

2 Likes

Jeg synes utviklingen har vært svak ifht. det jeg har forventet så langt men vi er bare i begynnelsen av oktober enda. Regner med - som dere skriver - at hvis det kan komme brudd på 1.40 så er vi nærmere 1.57-1.60 ila. kort tid.

2 Likes

Hvis du justerer for de nye aksjene og ser på market cap så har utviklingen vært veldig god

Se grafen til @Irathi

Funcom - Teknisk Analyse

2 Likes

Hvis du justerer for de nye aksjene og ser på market cap så har utviklingen vært veldig god

Joda, men snittet mitt er høyere enn dagens kurs. Og jeg var med på emisjonen, fikk doblet antall aksjer med noen kjøp til etterpå. Sitter ganske tungt lastet i Funcom, egentlig litt tyngre enn jeg er komfortabel med, men har trua :slight_smile:

2 Likes

Forrige gang;

Oppdatert med dagens kurser;

9 Likes

Finner det for andre aksjer men ikke Funcom

https://ycharts.com/companies/DB/market_cap

Jeg solgte 1.39 og har kjøp på 1.31.

Håper jeg får de i sluttauksjon i dag, ellers blir det på mandag åpning, med forbehold om at vi ikke får big news i helgen.

Det tok 2 dager lengre enn jeg trodde, men nå fikk jeg endelig 1.31 - - hadde muligheten mange dager å ta 1.32, men valgte å vente.

4 Likes

Den som venter på noe godt…

1 Like

Venter kanskje forgjeves, Er det ikke torsdag som er nyhetsdag? og Imorgen er man vel verdig med alt som heter snittpris/strike price på oppsjonene. :=)

Syntes det så nitrist ut på mandagen, men reddet seg inn igjen og tegner dermed et noe mer positivt bilde.

1 Like

Mulig trendkanal

2 Likes

Den er feil vei. Snu bildet 90 grader vannrett!

3 Likes

Det er fortsatt en grei oppside opp mot 1.90 da!

3 Likes

16 Likes

Vi er vel litt under der vi bør og skulle vel teknisk karret oss over 1,32-1,34 eller noe rundt der for å holde oss i trendkanalen? Tenker fra i sommer, start juli?

Hvor tegner du, savner funksjonen vi hadde på forumet her, var jo genialt.

1 Like

For å se på den kortere trendkanalen foreslår jeg at du bare tar hensyn til sluttkursen, holder den seg her er det fortsatt innenfor

Tegnet i avanza: https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/52688/funcom

3 Likes