Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg vil også si at 13 ref meldingen i dag har litt å si

Meldingen i dag har jo vært kjent i lang tid? Men du mente kanskje bare at 13 kr burde hele tiden ha vært “grunnfjellet” for kursen?

En generell betraktning.
Det er en overhengende fare for at markedet som helhet er inne i et såkalt “suckers rally” pt dette kan en med fordel som investor i Funcom følge litt med på.

Selv med en rimelig god melding vedrørende Conan serie, falt Funcom mer enn index tidligere i uken.

2 Likes

Lust att utveckla lite det med suckers rally?
Menar du att alla sitter och väntar på rally för att “det ska bli rally”?

DEFINITION av ‘Sucker Rally’. En midlertidig økning i en bestemt aksje eller markedet som helhet. En sucker rally oppstår med lite grunnleggende informasjon for å tilbakebytte bevegelsen i pris. Denne rallyen kan fortsette akkurat lenge nok til at “suckers” kommer om bord, hvoretter markedet eller spesifikke aksjer faller. Også kjent som en "død katt …

1 Like

Viktig å presisere at dette ikke ment som noe direkte salgsanbefaling eller for å skremme noen til å selge for så å selv kjøpe, det er ment som en heads up for rookies og de som kun fokuserer på en eller flere enkeltaksjer på mellomlang sikt -uten oversyn på overordnet marked.

Jeg solgte alle posisjoner på mandag og vurderer fortløpende. Fun ble solgt på 13.51 mandag og jeg sitter på hendene inntil videre. Pt er ikke funcom en aksje som kvalifiserer rein risikomessig til min strategi. Den kan selvsagt gå mye ved en eventuell hype, men nedsiden er også relativt stor om markedet fortsetter ned.

2 Likes

At Funcom har falt mer enn indeks skulle bare mangle. Det er en høyrisikoaksje.

Slike aksjer faller mer enn indeks ved korreksjoner, og stiger mer enn indeks i oppgang. Ser ikke helt hva som skulle være suckers rally her. Dersom børsene nå har roet seg etter korreksjonen så tror jeg vi skal opp igjen.

Du sier det selv

1 Like

Jepp. Dersom børsene snur til rødt igjen så ligger Funcom også tynt an, i likhet med alle andre aksjer.

Det har ikke noe med Funcom å gjøre.

Kanskje lese innlegget en gang til @Pablo

1 Like

Dette gjelder alle aksjer. De går ved hype men har en -relativt- stor risiko om markedet går ned.
Skjønte ikke helt intensjonen med posten din, fordi du har solgt så bør rookies gjøre det samme eller avvente?

1 Like

Ja, jeg så det etter at jeg postet. Jeg leste innlegget litt dårlig. Jeg trodde du mente at det var Funcom som var i et suckers rally , men du mente altså markedet som helhet.

Beklager. Jeg tror det var en liten korreksjon som stort sett er over. Vi får se.

3 Likes

Takk, riktig.

Deler noe av synet, og ser derfor ann litt før jeg begynner tilbakekjøp.

Men jeg tror ikke nedsiden er veldig stor, og iallefall ikke sammenliknet med potensiell oppside. 10 (2) har vist seg meeeget solid og jeg tror ikke vi skal helt dit selv om muligens markedet skal tilsvarende % ned. Oppsiden er jo tosifret oppå det vi har i dag!

Grunnen er rett og slett at det er en svært begrenset andel som investerer i funcom, og de som investerer (utenom hype rallyer) ser ut til å være særdeles godt satt inn i caset. Og Caset er jo bull.

En annen grunn er en nesten surrealistisk lojalitet til selskapet og aksjen, noe som og er en styrke kursmessig når det butter. “Jeg selger f… ikke samma hva”! No offence til noen her. Man har tæl.

2 Likes

Flyttet til småprat. Beklager så ikke i farten att jeg var inne på TA tråden.

5 Likes

Diskuterer dere Funcom eller TA?

TA ser ikke sterk ut, men funcom gjør.

Så legger vi den ballen dau…

2 Likes

Jeg har sett litt på dette ifm min vurdering av potensiell inngang igjen.
Nedside til tidligere signifikant støtte er ca 25% men får vi en fortsettelse med nedgang / korreksjon i ledende indexer, ja da er dette området godt innafor.

Det betyr ikke at aksjen skal ned dit, men man bør ha et forhold til risikoen slik markedet pt er.
Ser man på volumet vi har på denne oppgangen ser også den ut som et mulig “suckers rally”

3 Likes

Ichi-støtten på 13,27 ble brutt i dag.

Det er ikke bra, men det er fremdeles såpass nært opp mot støtten at det kan gå greit. Morgendagen blir spennende.

2 Likes

Burde ikke 13 kroner innebære en solid støtte teknisk mtp volumet aksjen ble kjøpt ifbm emisjonen, og gjerne kjøpene i forkant og etter / forbi 13 kroner og opp?

En skal være forsiktig med å høre på kamerater og ta det sier for gitt. Tenk deg hvis du har en gjeng kompiser som forteller deg at du ikke kan finne på å kjøpe en hundrelapp for en femtilapp, fordi den er ikke verdt mer en 50 kroner. Så i stedet selger du 50lappen for 40 kroner…

2 Likes

13 er teknisk støtte og ikke fundemental støtte :joy::joy: