Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Du svarte på min kommentar, med referanse til negativ volumutvikling, dette er allerede er kommentert og bemerket i chartet forrige uke. Så ja for sein til festen. #brus

Jag beklager my lord. Your wish is my command!

szz3l

2 Likes

Ikke tenk på det Scar :kissing_heart:
Kommer du med sklitaklinger må du tåle å få en hard skulder tilbake.

Trøsten er at det ikke hadde blitt det helt store antallet så lavt.
Men, ja samme vi har diskutert før. Handle på sin egen ta/vurdering.
Du kjenner mønsteret såpass godt her nå at du kan trade det med godt resultat!

Bah, for at jeg kunne trade Funcom bra, så måtte jeg ha kjent aksjen mindre. Jeg er litt for “investert” i Funcom. :stuck_out_tongue:

@babyrage, @vcp og @Nocturne noen av dere som har lyst å lage en TA for veien videre? Eller er det poengløst før det fundamentale er litt mer avklart utpå dagen i morgen? :slight_smile:

1 Like

Kjenner på det samme :smile: men har akseptert at det er mange som ikke deler mine underliggende forventinger. Det skaper stort rom for trading.

På godt og vondt når man er aktiv her inne. Men så lenge man treffer noenlunde, viser til signaler i chartet og ikke baiser, mener jeg det er ok. Phuu :sweat_smile:

Jeg ser på høyt 18kr, støtte der forventer jeg at holder, med mindre vi står ovenfor en fiasko.

Dette er akkurat samme mønster vi såg ved forrige store pullback. Den vender son oftest i området rundt forrige topp.

Ser man på volumet som ble solgt ned samme tidsperiode ved ea lansering var det vesentlig høyere da enn det er nå. Og hva skjedde på lanseringsdagen ? Booom! Massivt kjøpsvolum og Stengte vel opp 37% :grin:

Sitter ikke på PC, så dårlig bilde av hva jeg refererer til :

3 Likes

Da satser vi på 35-40% opp i morgen på knallsterkt volum. :sunglasses:
Er det ikke en antydning til en OHS formasjon intradag? Da vil vi muligens få en sterk avslutning.

Altså - (hvis og) når CE legger seg topp 3 globalt og blir der, så vil kursen måtte følge etter j***** raskt. En ukes tid i toppsjiktet betyr flere hundre tusen solgte. Og dét bare på PC. Når markedet blir guidet én uke etter launch (Funcom har guidet ~7 dager etter slippene etter Rui tok over) og skjønner at 100 mnok. i resultat allerede er sikret - choo choo motherf***** :train2:

Tror kun PM fra Funcom kan lage megarally i morgen, @lassar. Litt rally kanskje hvis det blir rett inn på topp 3 og flere titusen online. Kan vel også hende noen bestemmer seg for at det skal bli nettopp det, megarally.

PS4: Selger CE ~10 prosent av hva GOW gjorde på Playstation de første dagene, betyr det 300k bare det. Det betyr at CE kan selge 5 prosent og vi snakker BANG :wink:

Xbox: bare bonus.

#TA :joy: (@lassar sin feil)

2 Likes

Nå var du usedvanlig lite bullish. Dette er sålangt copy paste fra ea lansering om man ser på det tekniske! Ender opp 30-40% i morgen om trenden forsetter.

Ellers vet vi jo at det kommer pm fra selskapet i morgen. Trolig et par.
Var det en finte @h3nk1 ?

Hehe, nei tror ikke det. Hvis du leser hele posten min er den ultra-bullish (som alltid) :wink:

Jepp - tar gjerne et megarally allerede i morgen jeg, men da blir det i så fall fordi de som har lyst på megarally lager fest for seg selv. Tror ikke småsparerne er nok på hugget til å lage fest uten en dedikert PM om eksempelvis “solgt bøttevis i pre-launch på PS4 etc, vi blir #filthyrich mvh. Rui og Co”.

Men kommer den en slik PM, alright - da kan megarally være tilnærmet organisk. Hvis ikke er det kyndig iscenesatt av våre kapitalsterke tradervenner.

Siden du spør… jeg har ingen formening om det fundamentale - og det er jo positivt for da kan man prøve tolke chartet as is - og slik jeg ser det er det litt kritisk at kursen holder dette nivået nå. Vi bouncet perfekt på bunn av den stigende trendkanalen (kilen) - og RSI er også på et nivå hvor den har bouncet før.

Stochastics RSI er nær bunn og hvis vi får en blå dag i morgen vil vi få “bullkryss” / positivt moment (trenger kanskje ut uken for å bekrefte momentskiftet).

4 Likes

Ni TA kunniga - Vad säger ni?

Så lenge vi ikke closer vesentlig lavere enn i går er alt ok.

5% opp i dag på greit volum så er det TRALALA

1 Like

Det er litt mixed signals - momentum indikerer opp mens formasjonen (brudd på kilen - regner med backtest i dag for å bekrefte) indikerer videre ned. Jeg vil si 20.95 er nivået som må brytes for å invalidere bruddet. Forutsatt at man bryter gjennom på oppsiden bør man ta ut forrige high for å komme høyere selvfølgelig, og det kan skje dersom momentum indikatoren holder seg.

Egentlig altså litt uavklart på kort sikt slik jeg tolker det.

2 Likes

Satser på en busted rising wedge. Må close over toppen av wedgen for bekreftelse. I morgen?

1 Like

Ja, må close over wedgen for å invalidere hele formasjonen, jeg tenkte mer invalidere bruddet vi har fått nå. Det er jo første varsel om videre ned. Vi kan fint få en bounce tilbake inn i wedgen også, uten å invalidere formasjonen, forutsatt at vi ikke closer over som du sier.

For å klare dette må vi close over 20.95.

1 Like

Ettersom vi er inne i wedgen nå, og vi har hatt en bust over, og en under, så er det vel nærliggende å tenke at denne wedgen egentlig ikke er så mye verdt. Eller? :slight_smile:

Btw, busted rising wedge er ikke et pattern, jeg tenkte på busted ascending triangle, men det er jo en annen greie hvor topplinjen er flat. :slight_smile:

Wedge’n spiller nok mindre rolle enn trendkanalen den er inne i ja, man kan jo få et teknisk brudd på wedge’n men fremdeles være inne i den stigende trendkanalen. Den stigende trendlinjen er således viktigere enn wedge’n.

2 Likes

Denne tenker du på? Toppen er på 23,82, midten på 22,02. Den bruker sluttkurser til å beregne, derfor deler av candles er utenfor rangen. :slight_smile:

1 Like

This is whats up: :moneybag: :money_mouth_face:
Det tekniske begynner å reflekterer det fundamentale. De nervøse ble ristet ut i går :rocket:
Du hørte det først på Tekinvestor.no :smile:

8 Likes