Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Låt han vänta… visa hoppar på tidigare andra senare…

Absolutt ikke, men 180 MNOK i omsetning blir som å se på fjorårets tall for Talkpool. (Som jeg forresten synes ser veeeeldig interessant ut).

Jeg er helt enig her, mye som er priset inn, og hittil, så har vi kun trend, ikke absolutte tall. Når vi får absolutte tall, så går aksjen fort 30-40% på en dag, så gjelder å være kjapp på labben. (Tilsvarende, det går fort ned, om ikke like fort).

@VCP den volume pivoten din, er ikke den litt lav? Samtidig, dagen er jo langt fra over. :wink:

2 Likes

Forholder meg fortsatt til disse trendlinjene, og vil se ett brudd på 23.

2 Likes

Er dessverre ikke intressert i 60 min då jag sjelden intradag trader. Kun monthly-weekly-daily som er intressant ur ett swing perspektiv.

Vill man snu på steken kan jag vise weekly som negativ divergens mellom pris utvikling og volum, en bearish utvikling i første omgang forutsatt ingen større positiv volum kommer in.

Så spørsmålet blir, hvilken graf sier mest om utviklingen fremst, den lange trenden eller den korte?

Som nevnt, om aksjen etablerer seg over kanalen på høyere volum, da blir jag mer bullish rent tekniskt. Men frem till dess er jag avvaktande.

Husk att dårlig pris utvikling på minkende demand er en topp formasjon, inget bullish tegn. Samtidigt fikk du meget høy supply på 23-24, noe som tyder på att aksjen har en del overhanging supply som er villig til å presse priset nedover.

Dermed føler jag R/R i det korte er dårligt.

Compound your money - not mistakes.

4 Likes

image

Tenker denne kan få oss opp på 23, men tenker vi må ha kvelden på å skape nok hype til å bryte 23. Og da snakker jeg om hype som selger spillet. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jepp. Det er litt kjedelig i aksjen enn så lenge. Den pumpes på lavt volum, og dumpes på høyt. Det er stort sett snakk om én enkeltaktør også :slight_smile:

1 Like

Intressant med AT men har du ägd aktier på vägen från 13kr babyrage eller du bara tittar i grafen?

Mycket volym som går runt 22 nok. Vad indikerar det?

@babyrage har väldigt bra koll. Sett många inlägg tidigare och då har det varit ganska spot-on. Nu säger ju personen ifråga inget negativt utan upplever att man är i “mellanlandet” så att säga.

1 Like

Det var jo samme haussing og eufori i fjor. Samme greia skjedde da (aksjen gikk fra 1.50 til 5.80). Historien gjentar seg. De som har sett mønsteret kan jo tjene gode penger på det! Man må bare huske å sikre gevinst…

Eller vent, this time it’s different! :wink:

(Oh no he didn’t… )

image

5 Likes

Skjønner, jeg har vesentlig mer fokus på hva som skjer på lavere time frames helst 15min.
Det har vært veldig mye frykt tilknyttet Funcom, den speiles i grafen din. Jeg ser indikasjoner og tror på en reversering der. Det blir spennende å følge utviklingen!

Jeg tolker chartene jeg bruker som superbull pt, men er også investert :moneybag:
Det går en del aksjer her nå på 22kr. De som er i tvil eller er fornøyd selger og de som har troen kjøper. Ser veldig bra ut, med en vesentlig mer stabil kursutvikling enn det som har vært i Funcom tidligere. Og som kjent så snur alt i de lavere timeframes, før det gi utslag i de lengre :slight_smile:

1 Like

Parentes = situasjonen i fjor på samme tid.

  • Gjeldsfritt selskap (masse gjeld)
  • Knallbra produkt (dårlig produkt i fjor, riktignok med potensial)
  • Ny, hypet stor-release over sommeren (nope )
  • Publishing og pipeline (nope)
  • IPs (nope)
  • Robur Ny Teknik (nope)
  • 3 - 4 nye releases 2019 (nope)

Ja - alt er faktisk annerledes, det som er så fint. Troll bedre :slight_smile:

Akkurat som det er kjekt å diskutere TA for TA, så kan man forsøke å holde seg til banalt enkel FA. Som punktene ovenfor. Du (og BR) må gjerne unnlate å ta risken med å gå inn på disse nivåene, men please ikke argumenter mot at R/R er jævlig hårete. Du er altfor smart til det.

9 Likes

Hehe, måtte bare fyre litt (derav bildet av brannfakkelen).

Er jo ikke lov å si noe negativt om Funcom uten å bli korsfestet må vite. Poenget mitt med innlegget var nettopp for å belyse et litt infløkt poeng: og det er at folk alltid kommer med FA argumenter på hvorfor Funcom skal opp – men dette er en TA tråd.

Kan du si meg teknisk hvorfor du mener Funcom skal opp slik @vcp f.eks gjør?

Rent teknisk synes jeg det ser nøytralt ut – men skulle man kjøpt Fun så burde man jo gjort det på langt lavere kurser. Dette fra et TA- og ikke FA perspektiv - som sagt er jeg ikke interessert i å kjøpe Fun - var ikke det på 13 kr, er ikke det nå på 21 kr - min interesse er purely for å lære mer om TA og diskutere TA :slight_smile:

(Håper for dere som er inne at aksjen går opp selvfølgelig! :facepunch: )

2 Likes

Da var vi halvveis:
image

Cry me a river :joy: Negativ TA her inne er jo et kjøpssignal. Det som skjedde ovenfor var at BR uttalte at han ikke likte det fundamentale i aksjen. Det fikk ballen til å rulle.

TA lar jeg dere holde på med. RSI koblet med FA synes jeg riktignok er interessant i denne aksjen.

Får nå la de diskutere TA om det er det de vil, ingen som tar skade av det? Tror det er veldig vanskelig akkurat nå pga store bevegelser må du kjøre TA nesten hvert kvarter og bredden på båndene blir for ekstrem til at jeg personlig hadde valgt å handle etter dette, men det er da ikke vondt om de vil gjøre det?

1 Like

I god Investtech ånd! Veldig bra.
Forskningen deres er krystallklar vedrørende RSI og den ser potent ut i Funcom nå med reversering på RSI 50. Her er det mye å gå på.

Fine volumer som kommer inn her nå også!

1 Like

Les TA fra i gå fra diverse skribenter, da så det tøft ut om 20.40 skulle holde og vi kunne se både 19 og 18. Men det er klart, det kan regne i morgen med mindre det blir sol. Ellers kan det jo snø, hvis det blir kaldt?

Bare å gratulere! (på generell basis)

1 Like

Innlegg jeg skrev for 6 dager siden:

Synes VCP var inne på noe jeg, vi duppet ned til 19,50 og var oppe i 22,60 i dag. Jeg tenker det fundamentale avgjør om vi fortsetter i trading rangen, eller om vi bryter opp i morgen.

Hintet er at man kjøper i bunnen av trading range og selger på topp. Hvis den blir brutt ned, så selger du, hvis den blir brutt opp så kjøper du. (se på volum osv også). Mao, det som kan se ut som negativ TA er ikke nødvendigvis det, det kommer an på hva du gjør med den.

Har handlet etter dette selv. Får se om jeg har baller til å evt kjøpe ved et brudd opp forbi 23. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Tenker du på brudd som kurs intradag eller sluttkurser?