Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

FFS folkens det er TA…

OK?

TA kan gjerne vise til 12 som støtte. Så det bullish sier er helt korrekt, faller den til 12 så kjøp med alt du har.

@Pablo

2 Likes

Det er 50/50 for å vinne 7 rette i lotto, enten så vinner du, eller så vinner du ikke. Sannsynligheten derimot :smile:litt det samme med TA. 12 kroner? da snakker vi fiasko ala pizza med brunost.

2 Likes

Aksjen datt 15% i dag på GODE nyheter, årsak er uvesentlig for fallet er reelt. Det jeg nevner i min post er derimot mulige innganger som kan være verdt og ta i betraktning uavhengig av om du synes det er latterlig eller ikke.

Dette har jeg erfart før, akkurat det samme. Det fundamentale ser flott ut og kursen faller 40%. Om du er på børs for å tjene penger på svingninger kan det være greit å lytte litt til gutta som poster på Teknisk Analyse, om du har investert i Funcom og skal sitte lenge så ville jeg ikke sjekket innleggene her.

6 Likes

Nei, fordi dersom den faller til 12 så har det skjedd en eller annen fundamental katastrofe.

Men OK. Det er bra støttenivåer på 5 kroner også. Kjøp dersom den faller dit.

1 Like

Se det det litt annerledes da folkens, om kursen faller til 12 kroner så har det mest trolig skjedd noe dritt som har endret fundamentet så sterkt at det trolig ikke er verdt å kjøpe på 12 kroner heller. Om det faller uten at det fundamentale er endret så er det jo en annen sak, men sannsynligheten for at det skjer!?

Nå havner vi i en gråsone hva angår temaet her, men som jeg nevner over falt aksjen 15% i dag, på gode nyheter. Det er ingen tvil om at det er mange nervøse aksjonærer, og dette utnyttes.

Poenget er om det kommer en nyhet som ikke tolkes som positivt, og det kan være noe småtteri…så kan det få ganske drastiske følger. Se på det som en kjøpsmulighet, for den som ser hvor selskapet er på vei.

3 Likes

Det er ingen vits buddy, tro meg jag har forsøkt =)

5 Likes

Det viktigste har endret seg etter siste store patch hvis spillet solgte vesentlig bedre og tilbakemeldinger har vært meget gode! Det er 2 punkter som er viktigst for Funcom, som setter grunnlaget for økt salg, høyere verdering og derigjen forhåpentligvis kurs.

Enig i det. La oss si salget er forhåndsbestemt fordi target ble nådd uavhengig av potensiale eller faktisk reell verdi, og iscenesatt av en eller få aktører med litt muskler, hva da?

Utfallet er det samme.

1 Like

Er dette en BT?, (buy third touch), litt kortsiktig sikkert.
http://thepatternsite.com/bt.html

bilde

Hvilke gode nyheter?

1mill bekreftet solgt, vellykket launch

1 Like

Hvis markedet forventet 1 på GTS så kom det kun dårlige nyheter i går/dag.

Og om det er tilfellet sier det vel sitt om aksjonærene? Hva om det da kommer en nyhet som faktisk er vinklet negativt?

Ikke glem att det finnes 74 millioner aksjer utliggandes på 1.5 milliarder vurdering… till shorts osv.

Unknown

Skulle nesten tro du baisset :wink:

Er helt ny på TekInvestor og synes det er mye interessant her. Samtidig er det mye rart også, og ikke minst masse unødvendige, og til tider merkelige, følelsesutbrudd. Dialogen bærer ofte mer preg av å være chaten på spillsiden for en gjeng tenåringer, enn et investeringsforum. Jeg er sikkert for gammel, hehe. Må si jeg savner litt mer saklig diskusjon, og ikke minst respekt for de som prøver seg med saklige og gjennomtenkte innspill.

De tekniske analysene er jo velprøvde, og gir erfaringsmessig gode indikasjoner på hva som skjer. Det er tallenes tale, så da får man heller “gamble” på at Funcom aksjen muligens har en helt egenartet karakter, og som virker å leve sitt eget liv. Den virker i alle fall ikke å ha de stereotypiske aksjeeierne (sikkert en understatement :smiley:) - en skikkelig “Ready Player One” aksje spør du meg.

Selv er jeg ganske fersk på aksjemarkedet, og svelger det jeg kan av tekniske analyser og leser det jeg kan for å lære, som feks Mark Minervini. For Funcom aksjen har jeg gjort et unntak, og har valgt å henge meg på drømmen og det vi sikkert alle vil skal skje. Hodet mitt sier at @babyrage har rett - hjertet håper han ikke FÅR rett også. Og, jeg er villig til å investere et passelig stort beløp for denne lærepengen (som kanskje er i ferd med å realisere seg). Fantasien er at den går til nøyaktig 42 og bare stopper der - det ville vært passende :rofl:.

Viktigst av alt, jeg er ikke ung nok eller rik nok til å bare droppe normal folkeskikk :grinning:. So start behavin’ guys…

NB! dette med å vise folkeskikk og litt mer respekt for folks meninger referer seg ikke til de siste diskusjonene - det er en generell betraktning etter en ukes tid her inne.

19 Likes

75% av mine aksjer har, siden det var mulig å legge ut ordren, ligget for salg på 23.50. Så det var målet mitt satt fra ca 20 november da jeg gikk inn. Samtidig så visste jeg at jeg ville selge “ved første tegn til tvil” om lanseringen ble en suksess som overgikk forventningene.

For å forklare, dersom lanseringen akkurat innfridde på samme nivå som forventnigene så står vel kursen i ro? Innfrir man ikke så blir det kursras og dersom man overgår forventningene så får man rally.

Så da jeg så at det var tegn til problemer, kursen holdt seg nokså høyt oppunder AYH så valgte jeg å ta gevinsten . Jeg er ikke en storfisk. Jeg er sånn midt i mellom og legger det gamle huset ut for salg om to uker, så jeg har hatt begrenset med midler å kjøpe for. Faktisk gamblet med restskatten min. Uansett, poenget er at det er nok mange som nettopp meg. Noen storkarer har også solgt og kjøpt på en dag med omsetningen som dette, men helt normale aksjonærer som handler for lavere beløp har nok også solgt i dag i nokså stort hopetall.

Uansett så håper jeg Funcom lykkes. Jeg teller min gevinst fra jeg kjøper til jeg selger og ikke motsatt.

Og så vil jeg si, FOR et herlig forum! Selv på en dag som dette så er ikke “kjetlingen” i dag værre enn forventet. At folk holder såpass tunga på plass er en veldig god ting med dette forumet. Til og med @Onns slipper pes :wink:

@Cirmes, @Slappenfjert, @Pablo, @Bullishproof, @babyrage og alle dere andre, ta alt med et smil og vær klar over at alle aldri mener det samme her i gården. Det er helt sikkert. Og godt er det :slight_smile:

Edit: Når jeg nå leser kommentaren over her så ser jo denne litt løyen ut. Vi la vel ut omtrent samtidig. Men er vel litt enig i at siste uken har vært litt mye usaklig. Men det har vært en tøff tid. Hold ut min venn @rlinz, det er sakligere når ting er litt roligere. Altså mer enn +/- 2 uker fra lanseringer av hvert spill. Så la oss i, 40 uker i året er det ikke slik som nå.

Edit2: Beklager, så først nå denne ble lagt ut i feil tråd. Trodde jeg var i småprattråden nå.

12 Likes

Vinnersjangsen for 7 rette i lotto er 1: 5 379 616.

Vil tør påstå man får ganske mye bedre odds på å bruke TA enn å spille lotto :slight_smile:

Som @anon80503862 og @Irathi er inne på, så er 12 kr bare et av mange støttenivåer i Funcom. Det betyr ikke dermed at aksjen skal dit. Alt @Bullishproof sier er at hvis man skulle bryte 16.7 så kan 12 kr være innen rekkevidde. Men her snakker vi et veldig langt perspektiv. Ikke neste uke :smile: