Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Hvem sikter du til? Investing eller Investtech?

Er vel ingen her som har sagt det ikke er rom for mer oppside, men skal man inn nå så gir det (min mening) særdeles dårlig r/r. Er man inne kan man sikkert hente noen prosenter til. Men jeg synes det er på grensen til galskap å kjøpe nå med så mange overkjøpte oscillators.

image

1 Like

Står jo Summary : BUY jo?

Viktig å tenke perspektiv her. Jeg snakker ut fra et kortsiktig perspektiv. Er sikkert interessant om man har litt lengre horisont, aksjen trender opp og man kan skvise seg til 21 kr om man ser motstandsnivåene oppover. Men med oscillators i overkjøpt terreng så skal det mange nye kjøpere til for å presse kursen videre opp. Er det mulig uten noen form for pullback? Absolutt. Er det sannsynlig…? Vi får se.

2 Likes

Greit å droppe de signalene som ikke stemmer når man prøver å spre vranglære :stuck_out_tongue:

Ble jo spådd imorges at nå skulle vi ned til 17kr.

Jeg spår dog opptur ut Mandag med usikker forecast på tirsdag. Men når evt dumpen kommer etter tirsdag, da skal du se alle som kan TA hadde spådd det. Selv om de har sagt at det kommer dump i en uke

1 Like

bilde

8 Likes

Det ville vært mer verdifullt om du baserte utsagnet ditt på hva du ser i chartet som skulle tilsi videre oppgang, og hvilke targets du ser for deg.

Du spår altså to dager til opp. Ingen vil motsi deg på det. Det er rom til oppsiden som jeg påpekte over. Men at flere nå blir mer bearish etter 6 dager med oppgang virker helt naturlig spør du meg. Er det lurt å kjøpe nå, når samtlige momentum indikatorer er overkjøpt? Jeg vet ikke. Gjør man det så har man større baller enn meg. Jeg står over :slight_smile:

2 Likes

Du mener flere traders som kjøper etter TA?
Dette er jo en traders våte drøm, at oss andre som sitter long skal bli med på denne dumme runddansen, da er det egentlig bedre å la de som trade prøve å lure hverandre så sitter vi andre på henda :wink:

1 Like

Amen

Jeg (og noen andre) ble bedt om innspill fra @Morti etter den siste tids utvikling. Hvordan du (og andre) agerer etter å ha lest våre meninger er helt og holdent opp til deg :wink:

14 Likes

Setter pris på TA tilbakemeldinger, men poengterer bare det obviouse, at traders er avhengige av å få med oss andre for å kunne tjene på dette/tjene mer med mindre dere klarer å lure institusjoner/roboter and what not. Jeg vil tro en nervøs småsparer som skal prøve å være lur er lettest å lure :slight_smile: jeg deler også synet ditt om at jeg ikke tror alle dager fremover blir opp.

1 Like

Jeg har handlet etter denne og vi har nå nådd target (merk, jeg trodde vi skulle få en slags dobbel bunn rundt 18 og fylte på i september, kursen gikk - selvfølgelig - mye lavere enn jeg trodde, så feil tar jeg hele tiden):

En annen som vil gi ca samme resultat.

Begge tilsier at det nå møtes noe motstand, og det skal konsolidere litt. Dvs at jeg ikke på noen måte blir overrasket hvis det kommer en liten nedtur enten i morgen eller mandag, og at en midlertidig topp nås rundt 19.2 - 18.8, og at den nå fint kan falle 10% på ett par dager.

Men jeg blir heller ikke overrasket på noen måte hvis den durer videre uten motstand til rundt 21. Og derfor selger jeg ikke noe i morgen. Det er fordi denne dumpen som jeg ikke er sikker på, men tror kommer, ikke endrer på hovedbildet:


Jeg tror kursen skal opp til 21-22, og i det området blir det en kamp mellom positivitet og negativitet. Det er i det området jeg tror vi vil se ordentlig volum, fra folk som har sittet siden omtrent Conan Launch, og helst vil ut - kontra de som kjøpte på det nivået, og helst vil ha gevinst i tillegg, samt nye som kommer inn avhengig av hvordan MYZ gjør det. Jeg har svært vondt for å se at vi når 24-25 før ca en uke etter at MYZ har blitt lansert forutsatt at spillet gjør det bra. Da har vi gode data på salgsestimater, og det fundamentale vil være styrende.

Kursen har nå gått +25% uten å fremtvinge volum. Det tyder både på at folk flest ikke er interessert i å selge på dette nivået OG at det er lett å reversere denne utviklingen. Noe som er helt logisk, gitt at folk har kunnet posisjonere seg slik de ønsker i to måneder. Jeg skulle ønske meg mer volum for å være sikrere på fortsatt opptur… og jeg tror vi får volum tirsdag neste uke. Kommer det en dump går jeg inn med resten av tradingpot, hvis ikke sitter jeg rolig framover mot lansering.

“Men er det ikke rart med så stor opptur på så kort tid?”

Dette er Funcom. 10% - 20% opp og ned på noen dager uten grunn, 40% - 60% på en måned er vel omtrent minimum fram mot lansering. Og fra bunnen på ca 15.0 er det 40% til 21, og 60% til 24.
image

31 Likes

Takk for et godt innlegg @anon80503862!

1 Like

Volumet er større enn det har vært mens manipulert ned nå i en lengre periode. Tror derfor lite på at utviklingen skal være lett å reversere. De langt større volum har blitt handlet mellom 20 og 24.

høyrepung

Nå kjem’n!

4 Likes

Muligens @Irathi :smile:

@cagey2 - ref. diskusjonen i den andre tråden:

Enig med @Aksjesnila og @arcone her. Er ikke unormalt om vi får et pullback nå etter 6 dager med oppgang. Momentum er fremdeles opp, og RSI har mer rom å gå på. Neste motstand 19.30ish.

Dagens Høy:

Fcumdo

Men det var sikkert bare flaks fra min side altså.

Forøvrig burde man jo gjøre som @Evilfreud sier og lytte til de som “kan” TA… :wink:

De som kan TA sier STRONG BUY og BUY.
Ble jo spådd imorges at nå skulle vi ned til 17kr.
Jeg spår dog opptur ut Mandag med usikker forecast på tirsdag. Men når evt dumpen kommer etter tirsdag, da skal du se alle som kan TA hadde spådd det. Selv om de har sagt at det kommer dump i en uke.

6 Likes

Bedre å lytte til de som kan TA enn de som solgte på 17,1 fordi de forventet en snarlig dump :=)

Jeg mener dumt å gå glipp av 2kr og 10øre fordi man hørte på feil folk.

Forsåvidt ble jo dagens dump en fin anledning til å plukke opp nye gearing aksjer på etter at de andre ble solgt med pen gevinst. ( kan dog være det kommer en dump til senere idag).

Humblepie

4 Likes

Men dagen er enda ikke over da. :wink:

1 Like

Er vel litt støtte der kursen har snudd et par ganger nå på ~17,70.

st%C3%B8tte%201770

Fint med evt. close over 18 før Q3 til uken.

1 Like

Morsom Schiff Pitchfork man kunne tegne opp fra slutten av august. :stuck_out_tongue:


Motstand fra blå = 19,32
Støtte fra grønn = 18,14
Støtte fra midtlinje = 17,01

2 Likes