Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Funcom - Teknisk Analyse

funcom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff296cd61b8>

Her gjelder det å være positiv :sweat_smile:

Dette er en fucked up tråd med alt for mange meninger og enda flere formasjoner over alle mulige tidsintervall, alt etter hva som passer best! Jeg hører på feks Christian som er både positiv til egen investering, kan være negativ til den, KAN bransjen, har satt seg inn i selskapet har investert ikke minst, ikke disse andre som på død og liv kaster seg på bearish bølgen og spår død når det er som “verst” nedgang. Det er ren idioti og bidrar til de selvoppfyllende profetien dette er i ferd med å bli. Det er jo for pokker nå man skal kjøpe :+1:

Det handler jo i bunn og grunn om å tjene penger, så om vi kan skape trender som dere sier så er det jo flott det.

De er gode på å kaste seg på og spå elendighet når det allerde er ille nok som det er. spesielt de som ikke kan en døyt om selskapet. Volum betyr tydeligvis aldri noe… Akk ja jeg veit jeg får rett i lengden så lenge Funcom fortsetter å innfri. :sunglasses:

Du mener spre frykt når det allerede er litt dårlig stemning?

Jeg tror dere overvurderer hvor mye makt en strektegnende fyr på TI faktisk har.

Jeg må jo si det som det er, jeg så på USA i går og tenkte at det ble rødt i dag. Kl 15 så jeg på premarket og tenkte at nå ser vi 16-tallet. Så tenkte jeg hvilken aksje har størst sjanse for en fundamental trigger i et bear marked de neste to ukene? :money_mouth_face:

Det eneste uten substans i denne tråden er innleggene til deg og @Hakon som ikke har noe med TA å gjøre. At dere er sure fordi noen synes aksjen ser bearish ut fordi dere sitter tungt lastet er ikke mitt problem. Sitter selv tungt lastet med Nano og hvis noen hadde postet en bear TA om Nano hadde jeg lyttet og sett om det kunne være noe i det, fremfor å ty til personangrep.

Du ser ikke at jeg skriver masse dritt i FA trådene om Funcom fordi jeg kan lite om det fundamentale i selskapet. Kanskje en idè å ikke skrive masse dritt i TA tråden når du ikke kan noe om TA? :thinking:

Nå vet jeg at du @Paddy80 har «solg» på topper kjøpt på «bunner» om det er teft eller om du har sett litt på TA tråden vet ikke jeg.
Selv har jeg lest litt om TA og prøver å forstå litt om TA.
Det må være lov å poste her de analysen folk har uten å bli slaktet av folk som overhode ikke kan TA?
Jeg har også sett litt på TA tråden til både Photocure og Nano i de siste. Og det som kommer klart frem er at noen er flinkere (treffer bedre) en andre.
Noen feks @Savepig kommer stadig med gode både Bear og Bull analyser i bioteknologi . Selv om han j utgangspunktet er long i selskapene .
Frodoen

En liten tur på butikken og over 40 nye innlegg i tråden, det er vel første gang og tyder på mange meninger og mye følelser nå :sunglasses:

Tror det beste er å holde seg til det man selv ser som sannsynlig, man kan finne tegn i de minste ting bare man vil hardt nok.
Handler vel mest om at noen tror på en fundamental oppgang de neste ukene, mens andre tror det tekniske vil trumfe dette (for første gang ved lansering).

Her kan egentlig alt skje, men vil tro at om produktet leverer vil også kursen komme så det holder. Slike dager i finans skaper mye amper stemning i de fleste aksjer om det er noe trøst.

For oss som opplevde OSE ned over 7% for noen år siden vet at det vendingene kan komme veldig fort selv om alt virker rimelig mørkt.
Ikke gjør forhastede ting, og sats kun penger man kan tape så overlever man nok dette også skal dere se :wink:

Jeg er interessert i TA jeg, selv om det kanskje ikke virker slik :wink: @nocturne , greia er litt den at vi som har fulgt selskapet lenge nå og ser hvordan de har snudd skuta osv, så smaker det dritt å lese at folk hele tiden skal spå lavest mulig kurs, heller enn å sette seg inn i selskapet, kombinere TA og FA og lete etter gode områder å gå inn på i tråd med faktisk og potensiell verdi,og hensynta faktorer som lavt volum på nedgang som i seg selv er positivt for videre oppgang, lanseringsperioden hvor det tradisjonelt sett har vært gode oppgangen osv osv. Uttalelser som det kommer å fortsette ned UTEN å kunne noe om selskapet er provoserende og grenser til det religiøse, som for noen er like selvfølgelig som mye annet.

Edit: Noe som kunne vært veldig interessant er støttenivå i indeks fremover, god TA her har jeg veldig tro på

Hvordan kan du lese dette innlegget:

og si at analysen min sier alt ser mørkt ut og at det skal ned?? :scream:

Forøvrik ikke TA men 23 .10 var kursen intradag lav 14,95 14 dager senere var den 19,5. Suttkurser på 15,7 og 19.
Så 25% mot Q3.
Da så alt også veldig dystert ut i USA…

Ojoj. Volum i TA tråden sier noe om retning på kort og medium horisont.

Det er viktig TA.

Folk er lei fordi du lager TA uten substans. Nå har du vel spådd aksjen ned siden du solgte på 17,1 bare for å se den fyke over 18. Da blir det ikke så seriøst.

Det var vel den dagen noen solgte 231k aksjer i panikk.

Ja. Riktig.
Jeg solgte forøvrig selv et gir på SL.

Der må jeg si meg enig. På enkelte skinner det relativt klart igjennom at de er ute når de spammer kortsiktige bear charts i en periode, og velger å gå over til å spamme langsiktige bull charts når de er inne… sånt synes jeg ikke noe om…

Morsomme er jo at vedkommende har “spådd” nedgang fra han solgte på 17,1. Den toppet seg jo rundt 19. og da blir det ganske useriøst i min bok.

Det kan jo være en konsekvens av at de er inne når chartet er bull, og ute når chartet er bear?