Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

God job på rapporteringen. Vil bare legge til at der er #60 stykk med -66% discount fra spesifikt I dette salget nå som er forran (og vil være forran helt til i morgen). Korrigert plassering blir da #70, Vi husker SOMA som etter tre dager var need på #90 plass. Vi ønsker altså at vi skal klare noe lignende så her er det bare å følge med…

13/14 plass (#20 til #30): 7300 (modifisert også kalibrert mot SOMA og TSW)
14/15 plass (#50): 1500 (modifisert ned, antagelse at #50 plass gir ~125 000 NOK omsetning/dag)
15/16 plass (#75ish?): 750 (pessimistisk estimat, veldig upresist men brukt som placeholder)

Pre Order Total Steam only = ~9550

Videre så vet jeg ikke hvordan salget går hos gamersgate og greenmangaming men jeg ser at The Park har bevegd seg opp på top 10 lista nå. 3 plasser etter Fallout 4. Så noe må det selges… De andre spillene er da og tross alt ute i regulært salg og ikke preorder.

2 Likes

Men det er jo diverse salg på steam hele tiden så du kan jo ikke ta vekk de spillene som er på salg for å si at The Park selger bedre en Soma. Forsvinner uansett en del av de om 10 timer så da får vi se.

1 Like

Ja det er salg hele tiden… Men det er typ -10%, -33% osv… det er derfor jeg bare har tallt de som har -66% og mer i discount (Altså kunn de spillene som har peist opp pga dette salget). Det er ingen eksakt vitenskap, jeg prøver bare å nyansere dette. The Park ville helt klart ligget over #75 nå hvis ikke pga dette salget og jeg tror ser relativt greit ut for FUNCOM.

MEN, hva tror folk en top 10 plassering hos greenmangaming har å si?

1 Like

Nei , slike salg hvor det er alt fra -10 %til -80%+ er det hele tiden :smile:

1 Like

Tror feilmarginen i korreksjonen er begrenset eller mindre enn du synes å mene den er. Det må korrigeres, kort og godt… Selv jeg får med meg at på vanlige dager så er det få grønne lapper i listen… Nå er den tjåka full. Du må korrigere selv om dette ikke er noen eksakt vitenskap :slight_smile: . Spill som vanligvis ligger nede på enn 300 plass peiser opp mot toppen i dette salget for noen få timer. Det snur litt opp ned på ting, men som sagt det er bare en kortsiktig effekt.

Perioden vi er inne i nå har desidert størst mediestøy hva spill angår, mye ny-release fremover. Legger man til alle tilbud så skal det litt til å komme gjennom, man må opp på en slags featured / toppliste, og håpe at det holder seg der noen dager så det er synlig. For The Parks del så tror jeg det dabber av kort tid etter release, dette er ett lite “experimental game”, Eventuelt kommer salget igjen da forhåpentligvis gode reviews kommer inn.

2 Likes

Betyr det at jeg tapte veddemålet? Jeg trodde jo den skulle ut av topp 100 allerede i dag

3 Likes

Salget er over om noen timer. Hvis The Park da hopper tillbake inn på topp 100 som jeg forutser og det holder seg til i kveld… Vel da synes jeg du har tapt veddemålet ja :stuck_out_tongue:

2 Likes

Imponert over hva som skjer der borte på greenmangaming.com nå.

Entret opp 2 plasser til nå. Ligger rett bak Fallout 4. Kanskje det er mersalg fra når de først kom inn på den lista… Så kjøper folk enda mer? Må da være bra å ligge flere plasser forran FootballManager 2015?

3 Likes

Egentlig ikke, men forran FM 2016 er ikke så verst :wink:

4 Likes

:stuck_out_tongue: Sorry my bad :slight_smile:

1 Like

Synes gamersgate og greenmangaming ser relativt marginale ut sammenlignet med Steam.

FM 2016 har uansett vært ute nesten 1 år…

EDIT: Glem det leste feil

1 Like

greenmangaming er den ~5000 mest trafikerte siden i verden…

http://www.alexa.com/siteinfo/greenmangaming.com

Steampowered.com er den ~300 mest trafikerte siden i verden…

Så forskjellen er stor ja… Likevel, tror nok greenmangaming har en milion besøkende i måneden (sammenlign med lego.com) så å ligge som nummer 7 er ikke så værst tror jeg selv om nummer 7 hos steam ville være verdt 100 ganger mer.

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=402020&range=7

nå nr 97 / 95

rett skal være rett.
den lista viser vel bare topp 100. Sjekket steam nå og den ligger på 132. plass dessverre.

1 Like

Nesten samme som i morges… Korrigert blir det #72… Jeg må si jeg gleder meg til salget er over i ettermiddag og om vi da skal få bekreftet at The Park fortsatt holderstand og kanskje kan vake på #75 gjennom helga :wink:

Du bruker den utdaterte måten å beregne listeplassering på. Du må ta bort alle med tilbud som er større i prosent enn ditt spill.

5 Likes

Det er ofte slik en bobble blåses opp basert på andre ting enn verdier. Derfor er de vanskelig se med fundamental analyse… men en ting kan man si med sikkerhet om bobler, de sprekker ALLTID… Litt som med Funcom nå. Aksjen har nesten dobblet seg i verdi og lite av verdi har blitt generert. Hva tror du vil skje? Man trenger ikke være Einstein for å skjønne at de investorkyndige antageligvis vektet seg godt ned da alle småhauserne drev denne til himmels. Nå sitter en haug av forumhausere som deg selv opp til halsen med denne og den er på vei ned fordi all bobblevillig kapital allerede sitter i aksjen. Nå skal vi ned å teste Markedskreftene og hvilken P/E som egentlig skal gjelde for Funcom.

Lykke til.

:wink:

1 Like

Det er ren spekulasjon fra din side :wink:

1 Like