Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Dette er utsagn som etter min mening vitner om at mangler perspektiv og forståelse av eierforholdene. Kjøp deg en aksjonærliste så ser du at de aller aller fleste har intet annet enn 450 til 600 000 aksjer. Verdien av disse aksjene er ikke en halv mill engang. Tror du de i toppen som har sittet med ned helt fra 4 og 5 og 20 kroner før der… verker etter å selge til 1 krone? jeg tror NEI… Tradere bytter aksjer villig vekk, men de har altså bare en begrenset impact på kurs.

Det sagt så er dette ganske enkelt. Fungerer FUNCOMs nye model så er selskapet fort verdt noe igjen (mye mer enn nå). Hvis ikke så er det tilbake til konkurspøkelses-priser igjen. Dette har jeg påpekt hele tiden. MEN, fortsatt oppsiden er der… Den er stor… Og jeg må minne om at THE Park ikke trenger selge mer enn 100 til 150 000 kopier for at vi snakker nære +10 Mill NOK EBIT og positiv cashflow. Lista ligger ikke så høyt, og jeg tror det er flere enn meg som tenker at FUNCOM ligger fint i rute for å klare dette…

2 Likes

Igjen er du dere og hele gjengen som sitter rålastet i Funcom på feil spor. Dere er som apekatter som slenger dere fra haus til haus. SAKEN ER, en høyt priset aksje Vil ALLTID falle om EBIT uteblir.

Derfor så tviler jeg at hausestoff og fine farger og alle meldinger i verden ikke kan gjøre noe som helst for aksjen. Jeg tror den skal ned. Det eneste som kan berge Funcom fra det er at de faktisk leverer en omsetning og EBIT som forsvarer aksjens kurs. men det tror jeg ikke de klarer LMO dør ut og så fucket de jo opp nettbret lanseringen da. En short skal være ganske trygt… Hvertfall om man følger litt med på Q3 salgene. Er jo dørgende stille nå for eksempel… Jeg tror vi får se røde tall ved rapport.

3 Likes

Jo takk hyggelig karakteristikk. Hvorfor er du sint? Vi følger bare med på salgstallene her og er ellers en nokså fredelig gjeng.

2 Likes

Lol, et øyeblikk var jeg helt sikker på at jeg leste ett av Gordons innlegg i Starbreeze-tråden :smile:

5 Likes

Beklager de 2 siste postene mine. Jeg ville sjekke om det var mulig å få til en diskusjon mellom Gordon og… Gordon. Hadde egentlig ikke trodd det ville funke men det gjorde det jo. Hadde egentlig tenkt å forsette men ombestemte meg :wink:

11 Likes

Lol…

Du skjønner vel at jeg flagger deg nå… sukk … FUNCOM trådene er klanens søppelplass og lekegrind. Ha litt respekt for andre i forumet.

1 Like

Ingen problem.Jeg tilgir deg :smiley:

1 Like

Ha ha! ikke rart det virket kjent :smile:
Instant classic!

5 Likes

Dette var faktisk veldig morsomt på en fredag. Skjønte det med en gang faktisk etter å ha fulgt med på STAR-tråden siden starten :smiley:

1 Like

Det sier jo litt om hvor mye svada som har blitt postet når man ikke husker sine egne poster :smiley: Er uansett rimelig fornøyd med resultatet og er verdt en eventuell ban :wink:

2 Likes

Ser ingen grunn til å banne deg @Nofun

@pdx

1 Like

Ok, nå står ikke verden til påske:

Til Gordies forsvar (gisp) så er det fullt mulig å poste en analyse av et selskap og dets business case uten at det umiddelbart er overførbart til en annet selskap. Så at han er uenig med at Star-analysen gir mening for FC-caset er for så vidt greit nok.

…men det var jævlig morsomt :smile:

6 Likes

Oops nådde grensen for antal likes man får gi

1 Like

Steike ta. Dette var syykt morsomt @nofun. At Gordon flagger sine egne svar er intet mindre enn legendarisk :slight_smile:

2 Likes

mobbing

4 Likes

The Park krabber oppover lista igjen. Ligger å krangler med en korrigert #80 plass. Når salget er over i kveld så får vi fasit på hvor bra dette er… Ligger fortsatt som #7 mest solgte spill på greenmangaming.com

2 Likes

Folkerikt: http://lhfbet.com/?p=481