Noen som vet nøyaktig når salget er over? Er interessert i å se hvordan The Park ligger ann uten at lista er snudd opp ned…
Om 2timer er et av salgene over.
Nei det gikk an å like flere
Jeg måtte vente 7 minutter eller noe
Jeg tror faktisk jeg har solgt på topp for denne gangen. Kursen kommer ikke opp 1.55 igjen før vi evntuelt får nyheter om et nytt spill eller The Park skulle vise seg å overraske. Jeg holder en knapp på det neste spillet. Det var et spekulativt bet jeg tok dfa jeg gikk inn. Ville surfe på hypen. Det gjorde godt. Når jeg solgte tenkte jeg at dette får være nok for denne gangen. Holdt på å gå inn igjen med bittelitt, men har nå helt skrapet den idèen inntil vi får noe mer info. Nå tror jeg den synker tilbake litt og litt til en av de to over inntreffer. Eller noe annet nytt.
Mistenker det samme, men håper salget holder seg innenfor top 100 sånn at det er synlig og at det blir en liten topp til
Tror du bommer her som nede på 0.80. Selger The park mye eller det blir meldt et bra salg så blir det fart. Men strategien kan jo være at du kjøper deg inn på 1.30 tallet om du er kjapp på labben? Videre så er det og en viss sjans at aksjen bare fortsetter videre når ferdig konsolidert. Det inntrykket er bare forsterket om vi er opp på mandag.
Tror The Park viedeoen er sett av over 125 000 før i morgen tidlig. Virker også som greenmangaming.com har The Park nokså stabilt på topp 10 (redusert fra #7 til #8 nå men jevnt over bra…). Pre Order på Steam er muligens ute av 100 lista nå… men får se når dette massive salget gir seg og spill kommer ned igjen, lettere å se hvor i landet The Park ligger da… God helg
Er det på den vanlige eller den korrigerte listen ?
gamespy begynner å gi noen tall… skulle likt å vite hvilken confidence det er på det usikkerhetsspennet det. Fra 1200 til 6700 sier den… hehe… Er det med 66%, 80% eller 95% confidence? Noen som vet?
Det står at gamespy har major bugs… Men tror dere man kan stole på Youtubeviews…?? Det er jo Ganske villt at det begynner bli 300 000 … og nesten 1500 comments?.. Stemmer det?
Virker som om @Christian og steamspy er relativt enige om antall owners. Tallet et en god del lavere enn jeg hadde forventet men tror dette kan endre seg hvis de får gode reviews. Antall views på Youtube er som @Gordon sier høye.
Steamspy bruker tre dager fra siste salg til det statistisk sett er med. Mao vil tallet gå opp framover, selv med salg utenfor topp hundre.
Mitt inntrykk og. Dere må ikke glemme at The Park koster fck all. Blir fort kopier av det.
Hva med greenmangaming.com? Hva er topp 10 plasseringer verdt der? Vet ikke engang om lista er basert på antall eller omsetning… Noen som har peil?
Jeg hadde faktisk ikke hørt om de før nå så har ikke peiling
Ikke jeg heller, men er faktisk ranket som verdens 5000 mest trafikerte side. Steam, Lego og andre er høyere ja… men 5000 er og ganske bra faktisk… MYE mer en hegnar, MYE mer en dagens Nærigsliv, MYE MYE mer enn mmorpg osv… De er av betydning. tenkt litt på det der. The Park har jo en veldig fin synlighet på den siden. Trenger ikke være dumt å være eksponert der.
“Today, Green Man Gaming is the second largest (behind Steam) video game eCommerce site on planet Earth. The British-based firm has over 5,000 titles with over 350 publishers worldwide, ranging from the large and known to tiny indies with only a few hundred players.”
EDIT: bør jo få en brukbar boost når folk registrerer keys etter launch
Jeg vet ikke om dette med owners og Steamspy stemmer…tross alt skriver de at preorders ikke telles med…men det er jo ikke mulig.
"
Where is Dirty Bomb or some other game in CBT?
It seems that Closed Beta Test is different from Early Access from Steam’s point of view. CBT is treated as preorder and doesn’t show up in Steam Web API at all. The moment game goes live or moves to Early Access, stats will start to show up."
De mener vel totalt for alle Funcom videoene.
Edit: Det står developer først. Derfor tenkte jeg det.
Hmm, Steam kan ha ändrat sin API…
Det Steamspy gör är att kolla på x antal slumpmessiga steam-konton (kanske 10.000) och se vilka spel som finns registrerade på dom, sedan extrapolerar dom till hur det ser ut statistiskt sätt för hela Steam. Då det bara har funnits väldigt få sålda kopior av The Park (relativt till antalet totala konton) så har vi även en väldigt stor osäkerhet (± 2,737). Men det ger iaf ett ungefärligt värde.
ALLA The Park kopior som säljs (oavsett vilken sida dom säljs på) kommer i formen av en Steam-nyckel. Så alla som köper på t.ex. Green Man Gaming och sedan lägger till spelet på Steam (vilket dom måste för att kunna spela) kommer finnas med i statistiken på Steamspy. Så de närmaste veckorna kan vi koncentrera oss nästan helt på datan där (men kom ihåg osäkerheten! Imorgon kan Steamspy visa 1000 lägre sålda kopior men egentligen så har det sålts 1000 fler.)
30sekunder snabbkoll på Youtube visar ca. 300k visningar på 3 videos, så det verkar stämma.
What is The Park er nå sett av 1191 02 folk som er faderlig nært de 120 000 jeg prognoserte i går.
Videoen fortsetter bare å rulle med 10 000 views i døgnet, det ser jeg på som veldig gunstig og nyttig for at folk i det hele tatt skal få vite om spillet og at det er der ute. Håper vi runder 150 000 på mandag.
Annet, så er vi ute av greenmangaming.com topp 10 lista, hos gamersgate.com så er vi inne på topp 10 forran Fallout 4. Det blir spennende å se hvor mange 1000 presalg disse bidrar med. Slik det ligger nå så tror jeg vi har solgt omlag… De siste er mer gjetning enn hos Steam:
Steam: ~10000
Greenmangaming: ~5000
Gamersgate: ~2000
17 000 (hva tenker dere om dette?)
Dette i de første 3 dagene. Satser på at de henter inn det samme over de resterende 12 dagene før launch. Blir jo full klaff dette når Haloween begynner å sette inn. Når den 27 Oktober er her så vil jeg ha 12 000 Steamsalg første dag. Deretter gjennom Halloween skal det hentes inn mellom 5000 og 8000 pr dag. .
Men vi trenger gode kritikker for å få dette til. Spent på hva som kommer til uka nå.