Sitter og jobber med noe nå har ikke tid, kan se etter det senere dog… Men ja… Haha, gærningene tenkte slik at siden FUNCOM er i trøbbel og alt så burde de ta litt hardere i fra non TSWere for å få inn mere penger … Til å utvikle TSW videre da naturligvis. Nå kom det kommentarer om at var det bare TSWerne som har vært med i evig tid som skulle bidra osv… bla bla bla… you know the drill.
Nå er det mye å lese rundt Funcom og the park, heftig aktivitet på Twitter.
Spennende å se om the park gjør ett hopp på salgslisten nå med all den oppmerksomhet som er nå
Jeg var helt enig med deg, men utfra hva jeg har lest i dag, så tror jeg spillet er rettet mot et litt eldre publikum, og for dem så er neppe 70-80kr noen stopper. Fullprisen på 100kr er kanskje litt drøy.
100 kroner er piss i havet, selv med kort spilletid. Kjøpe en bluray koster ca 100 kroner, dette blir vel som å se sinister eller noe annet i sjangeren, problemet er at man kan ikke gjemme seg opp i sofaen, men man må styre faenskapen selv…
haha
Høres ut som communitiet er full av idioter
100kr är en månad av Netflix, ingen köper Blueray längre
Men precis som Christian säger så är priset ok för en lite äldre målgrupp, men jag tror fortfarande att man kan ha missat jämnviktspriset (likevektspriset) och skulle kunna ha tjänat mer på att lägga sig på kanske 10€ som grundpris.
MANGE kjøper bluray, streaming er Commodore 64 grafikk
Kino koster 140 kroner… nesten 1.5 måned med Netflix…
EDIT: Tok faktisk spa her om dagen… Nok til 12 mnd med Netflix
Tror de ser bra respons på salget hos Greenmangaming.com under coming soon. De har vært featured der hele jævla uka nå. Sånn Featuring ser man ikke medmindre Ellingsen ser bra BangForBuck… Til de som lurer på om jeg hauser nå… Ja det gjør jeg… store $$$ $$$ i øynene mine
Tror du bør dele alle estimater på 20 når det gjelder salg på GMG. Mao. Hvis man selger 5000 spill på steam, så tror jeg det blir 250 på GMG. I hvertfall hvis man benytter antall besøk på siten som sammenligning. Har selv aldri hørt om GMG flr og jeg har kjøpt en del spill på Steam…
Nest største på online salg i verden. de eier Playlife og deres spesialitet er core gamers og customer knowledge/targeting. Les litt om de. Trenger ikke være dumt å få bedre synlighet på den nest mest trafikerte siden… Det er antall salg som betyr noe.
Greit å også få med seg at de er ca 1/100 så store som Steam (utfra antall besøkende).
Ser at det er andre forslag som dukker opp når man taster inn steampowered.com. Det er faktisk humblebundle.com som er nærmest Steam. Aldri hørt om det heller. Tror nok det er Steam som gjelder.
http://www.similarweb.com/website/steampowered.com?competitors=greenmangaming.com
huh…?? Steam er størst ja… Det er jo ikke det vi snakker om her.knips knips…
Greenman gaming selger og mye, og andre type kunder vanker der… De har Playlife folk der, reseller ordning, annet tjafs og… Og noen ganger så er det bedre å få synlighet på en side med 10 milioner besøkende i måneden enn 1 milliard… For det handler om synlighet vs kost …
Hvor mye selger de i forhold til steam ?
Hakke ikke full peil. Men vet de vokser raskt og skal på børs snart. Men tror de har rundet 1/2 milliard omsetning ja…
Her er mer på konseptet Gamer.no har hatt en test:
Green Man Gaming
Pris
"Green Man Gaming havner verken i toppen eller bunnen hva pris angår. Deres priser er cirka 9% høyere enn gjennomsnittet i vår test, men jevnt over et godt hakk lavere enn prisene hos for eksempel Steam. Samtidig sliter de med å konkurrere med aktører som Gametap og Gamesplanet. Et interessant aspekt er at mange av spillene kan byttes inn igjen. Da får du poeng som du igjen kan bruke på nye spill – en slags digital versjon av bruktsalg, med andre ord. Dette er en god og kundevennlig idé, og selv om innbytteprisen ikke er allverdens kan den være med å gjøre Gametap mer attraktiv.
Utvalg
Green Man Gaming manglet kun tre av utgivelsene i vår stikkprøve, og er dermed helt i toppsjiktet. De har generelt et bredt utvalg spill. Butikken skilter med de fleste storspillene, og har også rikelig med nisjespill som eventyrspill og strategispill. De er ikke like gode på indie-spill, og mangler de fleste toppspillene fra uavhengige skapere. Butikken har heller ingen spill for Mac eller Linux – her er det kun Windows som gjelder.
Brukervennlighet
Nettstedet er litt tungt å navigere, og verken søkefunksjon eller listefunksjon fungerer optimalt. Du får få resultater på hver side, sorteringen er svak, og søkeordene må være eksakte for at du skal finne noe. Det er imidlertid positivt at butikken promoterer brukeranmeldelser og også lar deg sortere spill etter brukerscore. Spill lastes ned gjennom Capsule-klienten, som er enkel å installere og oppleves som pen, intuitiv og rask. Installasjon foregår via samme klient. Du må være på nettet for å aktivere spillene, men deretter kan du spille uten nett. Litt knotete er det at du må starte spillene direkte fra installasjonsmappen om du ønsker å kjøre dem utenom Capsule-klienten, men det er i alle fall positivt at dette er mulig. "
Har du noen kilde? Jeg fant bare noe tall fra 2013 på £17m
For Steam så fant jeg noe tall for 2014, som var på 1500MUSD. http://www.tweaktown.com/news/46666/report-valve-rakes-1-5-billion-revenue-steam-sales-2014/index.html
det er sent… det var bare haus or not?
legger meg…
Husk at du må bruke de korrigerte tallene…