Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

La rallyet starte

3 Likes

Vel… Du kan se over her at en aktør som vokser VOLDSOMT i online distribusjon og som mest sansynlig ligger på en 1/2 Milliard NOK i omsetning i år (et guestimate med rot i YoY vekst i tidligere år), blir omtalt som et piss i havet… det er jo helt feil. Kanskje de er et piss i havet for virkelig store aktører. MEN, de er så definitivt i stand til å selge det FUNCOM trenger for å være på den grønne gren… Nå må vi ha perspektivet i orden. FUNCOM tror jeg er MEGET happy om de selger 50 000 spill totalt. JEG er meget Happy om de selger 100 000… Om the Park solgte 1000 kopier dagen hos GreenManGaming nå i disse tre nær Halloween ukene, så er det fortsatt bare ~4% av deres daglige omsetning… Jeg tror det er godt mulig i Halloween for et Halloweenspill. Spillet har god eksponering rett i fleisen der på deg på “Coming Soon”.

4 Likes

NÅR Funcom skal dra i gang å lage spinoffs av feks AoC, kan de ikke kjøre
en pre-finansiering med fans fra tidligere og de som ønsker for å sikre
noe av kostnadene?

1 Like

Den var meget fin…

når tror dere det kommer melding om neste prosjekt?

mener eg leste en plass at det var litt avhengig av hvordan the park blir motatt.

Det viktigste nå er at the park er ett spill som viser at Funcom kan levere, da vil det bli enklere å få med investorer på laget til å gå videre.
Så, svarer TP til interne forventinger, så tipper eg at vi raskt får en mld om hva som blir det neste.

2 Likes

How long a process has the creation of The Park been?

The Park has been an incredible fast project on our end, conceived in March and ready for delivery on October 27. I think that is likely to be Funcom’s fastest developed game ever.

The original seed for the game came to me back in 2013 when my second daughter was born, and at the time I tucked it away as a quest idea I could use in The Secret World.

Read more: http://www.femalefirst.co.uk/games/funcom-the-park-creative-director-joel-bylos-exclusive-interview-horror-887267.html

3 Likes

Er noen kule kommentarer på den artikkelen!

“Sweet, really looking forwards to this one! Weirdly, I’m actually sorta glad it’s fairly cheap and fairly short. My steam list is usually an ever-growing-list-of-massive-opuses, and having one that I can knock off in a single terrifying evening is something to look forwards to :)”

5 Likes
4 Likes

Liker det han sier på slutten, tyder på at vi har fått en bedre ledelse nå

We have a new CEO, and his plan is to make higher-impact games in general. We had this mandate, under the old CEOs, that meant we only worked on MMO games, and he’s the first CEO to say that actually no, we can be more than that. This is the first step in that strategy, and for us it’s been great. I’ve had to re-learn the singleplayer design mindset. As I’ve said it’s very liberating, but I’m sure I’ve made mistakes that singleplayer designers will pick up on. But for me it’s a fantastic working experience, I’ve really enjoyed working on it, and I’m really looking forward to what we do next. Which could be any number of things, so that’s very exciting. If this is a success, I’m certain we’ll end up making more of this kind of thing, probably not a direct sequel, but more things in a similar style. - See more at: http://www.gamewatcher.com/interviews/the-park-interview/12373#sthash.IvxFYUiW.dpuf

10 Likes

Absolutt, det virker for meg som det er mer styrke i ledelsen enn hva eg har gitt utrykk for her tidligere.
Det kan virke som det sitter noen sultne folk, som ønsker å skape suksess.
Eg synst det er en spennende tid selskapet nå går inn i, og dette er noe eg ønsker å være med på.

4 Likes

Enig Kronn, ledelsen ble nok “tvunget” til å forandre retning etter att LMO (foreløpig) floppet,
nytter ikke å dure på med det samme gamle. Jeg er sikker på att det er nok kreative krefter innad i FUN til å komme med spill som markedet vil ha, men de må få lov til å slippe til og ikke bare få ett konsept lagt frem på skrivebordet, utarbeid for det meste av kontorrotter :wink: med følgene beskjed: lag dette.
Tror TP er både er laget for å teste ut en ny retning og forhåpentligvis bringe inn litt sårt trengt kapital, TP var noe FUN kunne komme opp med forholdsvis raskt og med beskjedne investeringer. De frir til gammel kundemasse og forhåpentlig en del nye, det hadde vært moro om det kunne bli en minisuksess av TP både for meg, andre FUN aksjonærer og sist men ikke minst for FUN og Jebsen (uten han hadde det vært kroken på døra for lengst)

5 Likes

Han sier jo rett ut at de startet i April. Dette spillet koster mindre enn 2 mill NOK folkens. Breakeven på 20 000 salg folkens… Du kan jo tenke deg hvis de selger 100 000…

1 Like

The Park tror jeg trenger 20 000 salg for break even og det tror jeg de allerede har. Som sagt tidligere.

Steamsalg: >10 000
Greenmangaming: >5000… Denne kan godt gi 1000 salg dagen … jeg tror det.
Gamersgate: >2000

1 Like

noen som vet når steamspy oppdaterer statsen for eiere av spillet? (kl.)

Hakke peil… Har mitt eget system jeg følger og så langt var det ganske spot on tror jeg.

1 Like

04:00 norsk tid tror jeg

1 Like

Og hvis det ikke er spot on så korrigerer du bare :wink:

2 Likes