Du er i ingen posisjon til å håne de anslag jeg kom med om salg på Steam. Hvis du går tilbake og ser så ser du at jeg allerede 4 dager etter start av pre Order predikerte at vi har 10 000 salg i boks. Først nå begynner Steamspy og følge etter (og det uten gave kjøpene). Videre så tror jeg gjennom diskusjon i går at dere for alvor begynner å skjønne at Greenmangaming estimatene og bør være betydelige. Derfor, når du ser tilbake på dette så er det bare latterlig at en person som anslo 5000 salg totalt (altså det er mangegangen feil) føler at han er i en slags posisjon til å gjøre narr av noen. Skjerpings, her bør du heller ta lærdom og poste litt mer nyansert ?
Det er Funcom som har tatt initiativ for å få folk til å stille lag, og de sponser også lagene med stash fra TSW. Extra Life er jo et flott arrangement, hvor inntektene går til sykehus for barn.
Her er tråden fra forumet:
https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?94250-Extra-Life-2015-Play-games-Heal-kids!
Har de åpnet opp komunikasjonen mer. Blitt mer selvsikre? Virker jo nesten som de bekrefter mye om ny retning…?
Dette er veldig uvant, fordi det blir fortalt som du sier mye mer enn det er gjort på lang lang tid, det er ikke farlig å kommunisere og fortelle hva som skjer / kan skje, synes dette virker lovende på både kort men ikke minst lang sikt, de har planer klare og sier jo rett ut at de skal lage spill markedet vil ha. Det kan være skummelt men i nåværende situasjon er det bra.
Mer mer… Denne var litt review aktig…
Med opplysningene fra Bylos om at TP bare har vært i produksjon i 7 måneder tenker jeg vi kan skru ned kostnadsestimatet litt. Kanskje rundt 500K er realistisk.
I så fall en break-even på rundt 50 -80 k solgte spill.
Det tror jeg funcom har en realistisk sjanse til å klare. Det hadde vært kult med funcoms aller første spill som gikk i + siden de gikk på børs i 2007
De gikk vel på børs før det.
mulig jeg husker feil
Du kan nok dele break even estimatet ditt på 2 iallefall
2005 ble de notert ifølge netfonds
Kastet en terning nettopp… Tror break even er 620 000 spill… Men nå som det bare er 7 mnd produksjon tror jeg det skal være 310 000
Høres det kjent ut?
Tjener de 60 kr per spill og selger 20k så tilsvarer det 1200000 nok.
Synes ditt break-even er litt vel høyt.
Tror jeg kjøpte mine første Funcom aksjer i 2005 om jeg ikke husker feil. Ti tusen kroner vel kjøpt for 44 kroner. Mitt aller første aksjekjøp var ikke en god handel. Hehe!
De er snart break even, nårt helgen er over og vi skriver releasedag, så er TP i 0,- og alt salg blir pluss!
jeg kjøpte også mine første funcomaksjer da. Trodde det var 2007. Tida flyr
EDIT: 10 000 aksjer til 17 nok (tror jeg)
sant!
Tjener de 60 kr per spill og selger 20k så tilsvarer det 1200000 nok.
Synes ditt break-even er litt vel høyt.
Jeg bruker 50 nok i tillegg bruker jeg betraktelig høyere kostnadstadstall per time en det dere bruker.
Witchingbones blir nok smigret når du gir henne lønn som fondsforvalter… Hehe… men du om det