link…? 30% hvor har du det fra… 30% er et ca tall for VAT og royalty. Hvis du vil snake om de hver for seg så må du komme med linken så vi kan se at det star 30% royalty… Det tviler jeg du kan for i FAQ så star det.
1.What is your revenue split?
We don’t discuss our revenue split publicly. Once your game goes through Steam Greenlight, we’ll get to those details.
Ikke så dumt oppsett men tror ikke du kan regne inn 5% i lisenskostnader. Disse hører inn under indirekte kostnader og fordeles over alle prosjektene (og altså selvkosten til den ansatte). Det samme gjelder nok kostnadene til Steam. De går inn under lisenskostnader og fordeles på prosjektene, så det er ikke så enkelt å lage et regnestykke her, det er mange forhold som spiller inn.
Dere er jo som unger… her star det jo at VAT er inkludert…
I can’t comment directly, as that would violate our publishing agreement with Valve. However, I can say that industry standard for digital game storefronts is a 30% cut for the platform. Some additional deductions get made for taxes (e.g. European prices include VAT, whereas North American sales taxes get added separately.)
I USA så blir det lagt til… men da kommer det på toppen av 100 NOK… altså utsalgspris er 100 NOK + VAT og det ser du først når du trekker kortet… I Europa så er det inkludert… Dette er standaren… jaja…
Må si att jeg blir litt svimmel av dere nå gutter, dere er nå MYE verre enn våre kjære politikere.
Jeg har rett ! NEI JEG har rett! ALDRI i livet jeg har rett! nå skal du bare høre her…
Anyway, worst-case scenarioet som jeg ser det så har vi 2,08MNOK i utgifter og 45NOK i inntekter pr solgte spill (kun forhåndssalg). Det blir da break-even på 46k spill. Med alt solgt til fullpris (som gir 60kr), så er break-even 34k.
Jeg tror Funcom går i pluss. Dette må være det billigste prosjektet deres noensinne.
moms og VAT koster omlag 30%. det har vært postet og kranglet om så forbannede mange ganger før… og det er enighet om det intill en løk kommer med FAQ og så starter alt igjen
Det er bare for USA… I Europa så er det ikke slik… Og det er her man vanligvis krangler mest. VAT og Steam koster tilsammen 30% som for Appstore og Android her I Europa… Det er viktig fordi det er billigere… Delkop klarte jo faktisk poste noe nyttig her om dagen… I Japan så koster the Park 120 NOK… Vet ikke med eller uten VAT… men regner med at man skal godt klare at FUNCOM står igjen med 68 NOK pr spill der.
Jeg har faktisk sett idioter regne Spillets pris* 0.75 (moms)* 0.7(Steam)* (Royalties IP)* (RoyaltiesGame engine)…
For Norge… Hvilket blir helt feil. Det er Spillets pris *0.7 *(Royalties game engine). Nå er det nå uansett slik i Norge da og fleste andre land at handel under 200 NOK er det vel så er det ikke moms…