Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

mitt poeng er at det er mange roller, en dyktig grafikkprogrammerer skal feks ikke 250 tusen i lønn, heller 600+ Ville jeg tro

hva baserer du det på? haha… (er det her man skal be om referanse?)

Er du ikke dyktig så er du ikke ansatt… der ligger lista… er du dyktig og heldig da kan du bli ansatt og få 250 000 i lønn.

Men FC sitter ikke igjen med 68kroner per spill ( ikke når det blir solgt for full pris heller :slight_smile: )

Joda… 30% dekker VAT og Steam… Samme som i Appstore… de sitter igjen med 67.9 kroner pr spill full pris.

Du må jo ta med utgiftene for bruk av unreal engine :slight_smile:

What, helt enige? :smiley:

Nei jeg mener lavere for folk skal jo fan meg gi utviklerne bedre lønn enn lead for hele spillet…

men har nå regnet med full lønnskostnad fra revisorer, COO, CEO, Ellingsen og here sullamitten inkludert … 745 000 pr årsverk… likevel så ligger dette på 2 mill NOK.

@UNREAL 4 cost: http://www.polygon.com/2014/3/19/5526094/unreal-engine-4-subscription-epic-games

ok 19 USD pr måned… gjesp.

Du er klar over at du er veldig dårlig til å få med deg fakta ?

“giving users “access to everything” the engine offers for a $19 per month subscription and a flat, 5 percent royalty fee on game sales”

jeg er klar over det… men poenget er at nå teller du kronestykker og ører.

1 Like

@gordon så billig er det nok ikke men dette kommer inn under indirekte kostnader som lisenskostnader :smile: Dermed fordeles kostnaden også over de andre prosjektene til Funcom.

“Epic Games charges a 5% royalty based on gross revenue for the use of Unreal Engine 4 under the subscription plan”

“You can download the engine and use it for everything from game development, education, architecture, and visualization to VR, film and animation. When you ship a game or application, you pay a 5% royalty on gross revenue after the first $3,000 per product, per quarter. It’s a simple arrangement in which we succeed only when you succeed.”

Blir det ikke 5kr pr spill solgt til 100kr?

Da er foresten The Park #10 på Upcominglisten på steam :wink: ( og #252 på topsellers )

3 Likes

brutto salget er 67.9 NOK… må ikke betale % på det som regnes som moms delen… Steam er som moms…

nei gutter, dere har plutselig fått IQ på 100 hele gjengen nå. Dere klarer dere… snakkes…

Momsen trekkes fra før Valve skal ha sine inntekter. Dermed krymper de 30% så det må tas med i beregningen.
“5. Do the steam royalties apply before or after VAT/country specific taxes?
Taxes are removed before calculating royalties.”

https://www.steampowered.com/steamworks/FAQ.php

3 Likes

Takk!

Hvem sa at Steam tar 30%

1. What is your revenue split?

We don’t discuss our revenue split publicly. Once your game goes through Steam Greenlight, we’ll get to those details.

1. Do the steam royalties apply before or after VAT/country specific taxes?

Taxes are removed before calculating royalties.

Trodde VAT og royalty til sammen ble omlag 30%… Som for Apple store og Android…Kanskje royalty er en funksjon av utviklingskost… hehe… da sitter FUNCOM hvertfall fint i dette :slight_smile:

Jepp, men @Gordon har ikke regnet med moms såvidt jeg har skjønt, som det definitivt blir i EU etter reglene de endret i 2015. Ikke noe moms i USA da, kanskje 50% av salget er der, så vi kan regne med f.eks 10% moms?

På fullpris får vi da 100kr *0,9 (10% moms) *0,7 (30% til steam) *0,95 (5% til Unreal) = 100kr * 0,6 = 60kr.
På forhåndssalget så blir det 75kr *0,6 = 45kr.

Hvor står det valve tar 30%? Er bare koe som poster det… 30% er hvis dere regner VAT og royalty… regner du hver for seg så er det noe annet…

lol… yeah right.Hvor har dere 30% fra igjen…? Det star at royalty blir diskutert case by case… hvor får dere 30% fra?

30% er standard