Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Gud bedre… OK dere ønsker gjøre dette. Jeg har rundet av oppover i alle ledd ovenfor når jeg kom til både 1.4 Mill NOk og 2 Mill NOK. Men dere nekter bare at regnestykket blir så bra. la meg gjøre det igjen… Men denne gang runder jeg ikke opp, men er veldig spesifikk på tidsbruk.

April-Oktober: Bylos raporterte at 3 til 4 jobbet på prosjektet i dette tidsrommet.
FUNCOM grand average cost pr årsverk Oslo: 745 000
Årsverk: 7 mnd* 3.5 personer = 2.05 årsverk

August-Oktober: 3 gamedesignere
FUNCOM grand average cost pr årsverk Oslo: 745 000
Årsverk: 3mnd*3 personer = 0.75 årsverk

Årsverk Total: 2.8 årsverk

Altså i sum koster disse: 745 000* 2.8 = 2.08 Mill NOK

68 kroner pr spill til FUNCOM = 2.08 Mill NOK/68 = 30674 spill skal selges for break even.

Om dere regner ikke fult så slurvete så kommer dere ikke i mål med tallene deres uansett. Jeg tror Break Even basert på 20 regnestykker nå ligger mellom 25 000 og 35 000 spill… Selger vi 100 000 så er det bare å slippe jubelen løs :slight_smile:

Synes dette her bare blir spam.

1 Like

"Blant programmerere og systemutviklere var månedslønna i gjennomsnitt på 53 400 kroner." Altså i oktober 2013. Siden da er det gått 2 år så man kan plusse på min. 6-7% på den beregningen. Altså nærmere 60000 pr. måned i dag.

Man kan uansett ikke basere seg på ren lønnskostnad. Indirekte faste og variable kostnader må regnes inn de også. Det er inntektene som betaler for de indirekte kostnadene, og dermed må de plasseres der inntektene kommer.

3 Likes

Kan ikke noen ta ansvar og kjøre noen skattesøk på de som vi vet har vært på prosjektet ? :wink:

2 Likes

yeah right… game utviklere har langt lavere betalt. hehe, nå kommer det så mye rart her at jeg må bare innse jeg har kastet bort 2 timer på dere fordi koe har solgt Funcom asjene sine… hehe :wink:

Jeg kjørte på Joel… står oppført med 540k :wink:

2 Likes

Ifølge folket her så skal jo de aller fleste ha 50% høyere enn Joel Bylos… Dere synes ikke at dere surer vel mye nå?Joel har vel 540 k. Men den gemene hop ligger nok i snit adskillig lavere. Nyansatte har betalt 250 000. Og kunn folk bak suksess tiltler har bra betalt.

Er enig i at det hørtes høyt ut, men dette er jo for programmerere og systemutviklere. De tjener ok de, og det er vanskelig å få tak i gode folk der. Grafisk design o.l ligger nok noe lavere i kost.

Du kommer uansett ikke unna en selvkost på minimum 400 kr, selv for juniorer. Alt som skjer rundt bedriften skal tross alt betales for.

Når det er sagt, så tror og håper jeg The Park vil selge over 100000, og kanskje det overrasker enda mer enn som så.

2 Likes

Vi snakes. Du hr fått linket inn årlønn for gameutviklere og det stemmer over ens med det su ser på alle mulige matter. Likevel liker dere ikke tallene… jeg kan ikke hjelpe dere mer. oki. FUNCOM bestemmer selv hvem som skal ansettes. Og rekka av søkere er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang. De kan ansette de som passer til jobbben (les kompetanse og pris star i forhold til det de kunne tenkt seg)

Når du sier nyansatte så regner jeg med at du tenker på noen uten erfaring fra før . Tror uansett at de 3 som jobbet med The Park i starten er seniorer.

1 Like

Jeg fikk 275000 i begynnerlønn i 2004

1 Like

som gameutvikler.? :smiley: Hvor mange år tror dere Joel Bylos har jobbet…? han er vel den som har hatt best karriere av hele haugen… Hvor tror dere han kommer fra lønnsmessig etter 15 år?

Folk uten erfaring er lærlinger. Nyansatte kan ha noe erfaring ja… men ikke typ i stand til å jobbe helt på egen hånd.

Ikke gameutvikler, men som utvikler. Jeg jobber ikke i Oslo.

Jeg sier ikke at du har feil, men jeg synes det er veldig lav lønn i forhold til hva utviklere får andre steder

1 Like

Ja men du er enig i at de 3 første på prosjektet sannsynligvis er folk med en del erfaring ? Ville jo vært idiotisk å sette det som du kaller nyansatte til å lære seg ny engine…

En game utvikler får ikke betalt som en software ingeniør ansatt hos en eller annen IT døgnflue som skal lage et produkt som skal selges til bedrifter… Game utviklere ser på seg selv som kunstnere… Har du tatt en titt på det Witchingbones holder på med. Hun er like mye kunstner og tegner som it kyndig. Disse folkene har i min mening kompetanse som burde prises langt høyere enn it folk… Men det er ikke slik… Kunn de beste får betalt og kunn de beste får fast job… det er høyt press i det markedet. De aller fleste er frilansere og om de skulle regne timer pr produkt så ville arbeidsmiljøloven slått inn for lengst.

Men… Det spiller egentlig ikke så mye om de tjener 250000 eller 400000. Hvis det er tre personer på seks måneder, så utgjør det egentlig ikke så mye

Skattelistene viser nettoinntekt, som er det du fikk i lønn, kapitalinntekter og naturalytelser minus fradrag som personfradrag, minstefradrag og for eksempel rentefradrag.

1 Like

les over… jeg har gitt ale som jobber på The Park 745 000 i årsverk kostnad. Likevel så er break even 30 000 spill om du har disiplin rundt tid brukt på spillet.og antall personer på spillet. helt idiotisk. dere blander CEO og COO sin lønning inn på utviklerne… Men dere får dere nå et skikkelig FUNCOM skeptisk regnestykke da hvertfall :stuck_out_tongue: hehe… jaja…

Her… NoFun Les igjen…

Og etter at du har lest det over så les denne

https://twitter.com/Frank_Underwood