Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

:slight_smile: kjipinger …

1 Like

“«The Park» har flere gode aspekter å tilby, men det er ikke dem det bruker tid på. Det er kanskje et spill som i sitt korte format på én til to timers vandring gaper over en altfor stor historie.”

2 Likes

bra Gamespot er uenig da :slight_smile:

2 Likes

Ja, ikke sant. Men jeg krysser fingerne for at gjennomsnittlig score ikke blir lavere enn 80.

Salgsoverslag (mens vi venter på andre indikasjoner):

Steam PreOrder: 10 000
GreenManGaming PreOrder: 5000
Other PreOrder: 2000

Steam # 200 to # 20: 2000
Steam first 24h postlaunch: 8000
Steam 24h-48 h postlaunch: 5500
Other 24h (GeForce etc…): 1000
Other 24h-48h postlaunch: 1000

Register of keys 24h: -1000
Register of keys 48 h: -1000

SUM The Park sales 32 500

Synergisalg fra TSW begynner å balle på seg… Vanskelig å ha oversikt men ligger på topp 100. Ballpark kanskje 2000 salg? (men til full pris)

Omsetning: 32500 * 8.4 * 9.99 * 0.7 = 1.91 mill NOK
TSW Synergi Omsetning: 2000* 200*0.7 = 0.3 mill NOK

SUM 2.21 Mill NOK

Synes dette er en bra start. Halloween enda ikke startet, og jeg ser at vi har allerede hentet inn 1/3 av det jeg hvertfall ønskte meg som omsetning. Det er usikkerhet i anslagene over selvfølgelig ± 30% vil jeg si

1 Like

Så, hva tror du er årsaken til at funcom ikke har kommet med en børsmeding om at spillet er break-even enda?

Om kalkylene dine stemmer ble break-even oppnådd i går en gang. Selv om funcom ikke er like hausete lengre burde en slik melding være langt innafor.

1 Like

Mener du at det kommer? Tror du ikke heller at de vil vente å si at de har solgt 50000 eller 100000 enheter? Eller 200000 enheter for den saks skyld. Tror de neppe melder noe før Halloween er over.

6 Likes

Personlig har jeg ikke trua på at break-even ligger på 20 000. Men var jeg funcom ville jeg iallefall medt dette når/om det skjer. Men det er sant at de ikke må melde dette. Kanskje foretrekker de å melde en rundt tall litt senere som du skriver.

Merkelig antagelse synes jeg delkop. Har aldri hørt om at et selskap melder når de er break even på et produkt? Men runde salgstall, ja.

Venter på PC Gamer altså… Nå må de komme med en JUICY review som Gamespot. Det vil sende oss rett opp på Topp 20 igjen :smiley:

Stadig på forsiden av Gamespot…:smiley: Det andre spillet der er HALO 5 (hahaha… Jeg hadde hvertfall ikke ventet meg dette!!)

1 Like

Dette streamet her på Youtube tar fuckings AV!!!

343 000 views… Hadde 240 000 i går kveld… Hvis dette fortsetter så runder vi en mill før Halloween er over.

Nesten 30 000 likes… Like dislike ratio er sinnsyke 42 !!!

2 Likes

Merkelig antagelse synes jeg delkop. Har aldri hørt om at et selskap
melder når de er break even på et produkt? Men runde salgstall, ja.

Nå er jo break even estimatet til Gordon også et veldig fint rundt tall :smile:

Hvorfor synes du det er så rart? Det ville vært en viktig milepæl for et selskap i funcoms situasjon. Et tegn på at de kan snu skuta. F.eks SB meldte at de var break-even på PD2 5 dager før spillet launchet i august 2013. En milepæl i SBs historie:

http://www.aktietorget.se/pressdocs/StarBreeze/66350/Starbreeze__STAR_20130808_2.PDF

4 Likes

Ok, interessant. Takk for link :slight_smile:

Kommer ann på hvor du legger lista… Spør du meg så er det latterlig det du foreslår.

“Overall, The Park is an appropriately chilling game to play for
this time of year. I found the experience intensely affecting and
engaging, and it has led me to think that the walking simulator style of
gameplay is perfectly suited to horror games, suggesting at new
story-driven possibilities for the genre. The two-hour length does
prevent me from giving it a wholehearted recommendation, but if you’re a
horror fan looking for a scare this Halloween, The Park is an excellent choice. Just be fully aware that you are paying for what is essentially just two hours of entertainment.”

http://wegotthiscovered.com/gaming/park-review/ :wink:

2 Likes

The Park har fått seg en dip til 50 plass nå. TSW på 108… :smiley:

Noen som vil tippe på snitt salgsplass for de neste 24 timene?

Tipper vi går opp til 30. Plass og er nede på 70 kl 15:29 i morgen :slight_smile:

Må tippe selv og…

Skal vi si 27 plass på topp US gametime :wink: … Så 50 plass i morgen 15:29 :slight_smile: (muligens litt opp, folk begynner å registrere keys inn mot Halloween helga)…

Kom igjen folkens… Flere nå. La oss se hvem som er konge over prognosene… :wink:

1 Like

Hadde ikke før sagt det før TP hopper til 46… jaja… skal Gordon bli prognosekongen…? De som ikke blir med, skal heretter kalles for de Prognoseimpotente :stuck_out_tongue:

1 Like