Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Fin stigning her :yum:
30 dager:

7 dager:

Eller sett i forhold til LMO siste 12 mnd.:

Kan det tenkes at Funcom er fornøyd i forhold til kostnadsnivået på utviklingen? :slight_smile:

4 Likes

Selger de 50.000 kopier er de fornøyd med å ha dekket utviklingskostnadene, da har de faktisk tjent penger. I tillegg har de fått gode anmeldelser fra de viktige og snitt er nok som nevnt 4-4+ av 6 mulige. Da er det klart de er fornøyde :wink:

4 Likes

Ja og man må ikke glemme at spillet er der i evig tid - helt uten de fordømte ekstrakostnadene som følger med en MMO. Tenk når Funcom så har 10 av disse korte spilla gående til enhver tid?

Dette var en test, og jeg tror faktisk spillet har bestått. Dermed vil vi få mye snacks fra Funcom framover.

En annen ting man ikke har tenkt på er utbyttet Funcom får i form av opplæring på Unreal Engine. I utgangspunktet testet de jo spillmotoren, dvs. at kostnader nok ble ført som utviklingskostnader, men muligens på en annen plass i regnskapet enn The Park. Dermed kan selve kostnader på utviklingen av spillet være mindre enn først antatt. De har tross alt fått opplæring/kursing underveis. Går ut fra at de har budsjettert med kostnader der også til enhver tid.

Personlig tror jeg fortsatt FC har en god framtid og inngangsbilletten er billig - nå er de endelig på rett vei og har kutta ut det der MMO-only tullet sitt.

2 Likes

Nå kan jeg spille the park på tabletten min :slight_smile:

14 Likes

enda en god video, nesten 300,000 views og 3,8 mill subs

6 Likes
3 Likes

Har savnet den fra filmpolitiet, når den kom, så var den jo Nice :slight_smile:

2 Likes

Huff det der med tablet versjonen… Skikkelig dobbeluff :slight_smile:

3 Likes
9 Likes

http://www.pcgamer.com/the-park-is-a-short-shocker-to-play-this-halloween/

6 Likes

Jaaa… PC gamer… ;)…

" During most set pieces I alternated between flinching and laughing, and
not because I’m impossible to scare, but because most of the scares
felt more like a playful rib poke than something meant scramble my
nerves. That said, in The Park’s final fifteen minutes, it takes a deep
dive into emulating P.T. by presenting a familiar setting and slowly
chipping away at reality. Without giving away too much, the same series
of rooms start looping back into one another, but with slight changes
each time. The Park’s shift from fun boo factory to self-serious
psychological brain blender is jarring, but works as an intense climax
and narrative wrap up.

While The Park isn’t that terrifying, there are a few fun jump scares 

and plenty of atmosphere despite the cliched setting. A creepy amusement
park provides the perfect backdrop for such a short, entertaining game.
Like the rides themselves, the game doesn’t let you off the rails, but
does provide a short, spooky funhouse experience no matter how cheap the
thrills. For those who can’t stomach the stress of an Amnesia or Alien:
Isolation, The Park is a good way to fill up your seasonal spooks quota
without having a full-on panic attack.

The Park is available for $10 on Steam until November 2nd, when the price will settle at $13."

Dette er vel en anbefaling :slight_smile:

3 Likes

and http://www.mmogames.com/gamearticles/top-5-horror-mmos/

3 Likes

Haha, denne fyren posten en review på Tripadvisor:

6 Likes

Hmmm… Antar at siden The Park har Free trial til TSW og det skal vare en uke så antar jeg at vi først får se at TSW kjøpene begynner å ta seg opp på Tirsdag og utover… Det var jo greit å vite. Eneste jeg var litt “miffed” over, var at YSW ikke kom mer opp nå…

1 Like

Mye pressedekning

Håper de får en haug med spill som har extras siden du får gratis trial i mmoet

1 Like

Det er ikke en hvilken som helst nettside som her omtaler the park:

http://www.alexa.com/siteinfo/telegraph.co.uk

1 Like

861 users i TSW nå… Gutser vi på nå så slår vi maksen på TSW Oktober 2014… I morgen runder vi garantert 1000… juhuuu!!!

HOLY fuck… 221 !!!

EDIT: En ting som slår meg… Alle disse superfete sidene som nå har nevnt the Park og The Secret world… Hvor mange som kjøper The Park har vi jo tålig grei kontroll på… (vi i hvertfall få det etterhvert…) Men TSW vet vi jo om lite. Med omtalen i alle verdens aviser så er det jo fantastisk om ikke noen bare går direkte til thesecretworld.com og bare kjøper spillet direkte fra funcom slik som det har vært i alle dager… jeg tenker at vi får og følge med på concurrent players… Øker hvertfall heftig der nå (og jeg har egentlig glemt litt å se på de tallene)…

5 Likes

En ting så eg for min del nå slår fast, det er at Funcom har lykkes noe helt sinnsykt med the park, det ser ut til å dra med seg Tsw, og dei har lykkes å skape en bred mediedekning, og gode reviews.
Ikke bare nasjonalt og i gamer magasin, men også i verdens største tabloider, å dette kan lett føre til enorme salgstall.

Gratulerer Funcom med en fantastisk innsats, så håper vi både selskapet og aksjonærene blir belønnet med gode salgstall.
Denne gang har vertfall Funcom lagt ned ett meget godt stykke arbeid.

Gratulerer

7 Likes

Oppfatningene her på forumet er i hvertfall det mest misvisende man kan finne på nett :slight_smile: Litt morsomt å tenke på siden dette før var Funcominvestorforumet.

5 Likes