Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

Salgsoverslag (mens vi venter på andre indikasjoner):
Steam PreOrder: 10 000
GreenManGaming PreOrder: 5000
Other PreOrder: 2000

Steam # 200 to # 20: 2000
Steam first 24h postlaunch: 8000
Steam 24h-48 h postlaunch: 5500
Steam 48-72h portlaunch: 1000
Steam 72-96h portlaunch: 500

Other 24h (GeForce etc…): 1000
Other 24h-48h postlaunch: 1000
Other 48h-72h postlaunch: 0
Other 72h-96h postlaunch: 500

Register of keys 24h: -1000
Register of keys 48 h: -1000
Register of keys 72 h: -1000
Register of keys 96 h: -1000
SUM The Park sales 32 500

Synergisalg fra TSW begynner å balle på seg… Vanskelig å ha oversikt men har jo vært en del inne på Topp 100. kanskje 2500 salg i steam? (Ultrapack bidrar og her)

Omsetning: 32500 * 8.4 * 9.99 * 0.7 = 1.91 mill NOK
TSW Synergi Omsetning: 2500* 200*0.7 = 0.35 mill NOK

SUM 2.26 Mill NOK

Synes dette er en bra start. Vi har allerede hentet inn 1/3 av det jeg hvertfall ønskte meg som omsetning. Det er usikkerhet i anslagene over selvfølgelig ± 30% vil jeg si og de dreier seg kunn om dette rundt steamkeys.

MEN så må vi huske at Ultrapack drar in mer og viktigst og at det er sikkert mange som går rett til thesecretworld.com og kjøper spillet der. Vi har jo ingen kontroll på disse, vi har heller ikke regnet på det. Enkelte her snakker jo om 20 000 TSW har blitt kjøpt i senere tid… Det sier seg selv at det blir det penger av.

3 Likes

Krøpet opp til 71 nå på open critics

metacritic gir og 71

fucking PC games i Tyskland shaver av flere poeng med negative review…

Uansett… Utrolig bra at FUNCOM klarte 71 og fått så mye blest og litt omsetniing hvertfall med så lite investert… Klarer de det igjen tror dere?

1 Like

Så du er helt sikker på at The Park er gått i pluss nå? Hva med kostnadene? Er estimatet ditt levnet rom for usikkerhet der? Virker bare ikke som om markedet er enig i hverken at selskapet nå går i pluss, eller at dette endrer situasjonen for Funcom på kort sikt. Men selvsagt håper jeg du har rett. Kostnader pleier ofte å være høyere enn du har spådd. Eller så har det dukket opp overraskelser som ingen har tenkt på. Dessuten har inntektene fra alle mmo’er pekt nedover. Alle tilleggspakkene har bremset fallet, litt og litt for hver gang. Lite trolig at the Park vil bremse fallet mer enn nå helt kortvarig. I 2016 er det back-to-normal. Mitt siste håp for Funcom er det neste spillet. Håper Funcom kan gå ganske kraftig i pluss der OG lage et kvalitetsspill som demonstrerer talent og at Funcom fortsatt er i front. Det skal i hvertfall bli et litt større spill OG med et større team…

1 Like

Akkurat nå ligger The Park 6 plasser under Payday: The heist …

1 Like

Ja men så kjører de 90% avslag på Payday og det er natt i USA, de voksne ligger og sover.

88 in-game i The Park nå. I går på samme tid var det 65.

2 Likes

Det er normalt at det er flere spillere tidlig på en søndag enn samme tid på en lørdag :slight_smile: F.eks payday: the heist hadde 583 kl 10:00 i går mens det er 757 i dag.

1 Like

Jojo er mulig det men tror vi får se endringer på toppselgerlista senere i dag. Vil nok krype litt oppover.

Edit: Nå har de krøpet litt oppover igjen: Plass #141
TSW: #127
TSW Ultimate: #122

Nøkler som blir solgt gjennom GreenManGaming, Gamersgate og andre vil vel ikke telle inn på topplista til Steam. Er jo en hel del salg der også.

1 Like

Leste ikke alt du skrev… Men i så mange ord så tror jeg det er for sent for deg. The Park og The Secret World har nå klart å gjøre for mye positivt til at årets halloween ikke skal bli sett på som positivt. Estimatene mine når jeg tar hensyn til keys fra andre steder er 33000 (dette er nok et veldig konservativt estimat)

Foorslår at du nå følger med på concurrent spillere i TSW for å få en ide om hvordan salget av TSW går i funcom.com shop. Free trial begynner å være over… Folk skal ha spillet. Når de har lagd konto hos Funcom for trial så er det derfra de kjøper det de aller aller fleste. Det er bare trykke en knapp. Jeg var ikke klar over dette før Koe gjorde et innlegg på det. Kudos til ham. Uansett en liten del vil kjøpe i Steam fortsatt fordi de liker den platformen best. Disse ser du nå best på concurrent users.

Jeg skal øke beholdningen nå på mandag. Jeg tror Funcom har klart det denne gang. Er jo meget spisfindig hvordan de har satt opp dette og leecher spillere fra steam over til seg selv. Det er over 500 concurrent users i TSW nå fra steam… De kommer til å dundre gennom 1000 i kveld… let!! og det blir mer i løpet av de neste 2.5 ukene Funcom skal fortsette å feiere Halloween. Tror vi ser voldsomme hopp på Tirsdag for eksempel. Målet er å slå 1500 concurrent fra November 2014… Også averaget tror jeg vi skal ha god sjanse på å slå om The Park spilerne kommer i rikt nok monn inn…

1 Like

Nest største toppen siden launch var i går kveld. 260 ish spillere. Her er alt bare såre vel tenkte jeg. Har muligens og regnet med at disse dagene med 100 plasser selger mye mindre enn de faktisk gjør… omsetningen nå i halloween er høy hos Steam.

Ser at Ultimate Edition ligger like over 100 plass og selger… vet ikke hvor mange kopier det er men noe er det nok… Forferdelig mange gode titler under TSW nå.

Alle tre utsalgene til Funcom på 126 til 150… siden…

Recommendation: This is a game that The Secret Worldenthusiasts will appreciate. However, if you aren’t familiar with the MMO, it may be best to steer clear.

2 Likes

ganske grettent skrevet av escapistmagazine… :confused:

2 Likes

Holy FUCK

659 allerede… I dag setter vi pinadø høy rekord!!

http://steamcharts.com/app/215280

EDIT:Ultimate edition snart inne på topp 100… Tror det kan bli festlig å følge med på TSW salget neste uke… For alt jeg vet så har vi vært for konservativ på The Park salgene… En kopi koster jo ikke mye, det kan fort dra på seg med mange kopier når den er så billig.

2 Likes

Hva er sjansene for omsetning på dette Achievement card systemet?

https://steamcommunity.com/market/search?appid=753&category_753_Game[]=tag_app_402020#p2_popular_desc

Hva er det egentlig?

EDIT: 764 samtidige spillere i TSW nå… Vi når høyt i dag !! :slight_smile:

1 Like

TSW ultimate #109 nå og regular #131. The park kryper også oppover listene og er #143.

Blir $$ av dette.

Hvilken plass tror du TSW og Ultimate hadde hatt dersom omsetningen fra de to var i en?

1 Like

Skal jeg gjette sånn i farta, så tror jeg kanskje det utgjør 2k salg av regular og 1-2k salg på ultimate sånn som det er nå.

Antar at Keep Talking and Nobody Explodes i snitt selger 2-3k salg. De ligger på #80. Samlet tror jeg TSW ville ha ligget mellom 50-70.

Hmm… For The Park så har jeg nesten ikke regnet noe salg når ute av topp 100… Er det for konservativt?

PC Gamer:

http://www.pcgamer.com/the-park-is-a-short-shocker-to-play-this-halloween/

:wink: det som er så kult er at et The Park salg innebærer og en viss sjanse for The Secret World salg etter trial periode… Hvor mange tror dere står over gratis trial… ? Hvor mange tror dere kjøper etter trial?

1 Like