Da hadde jeg ikke postet her…
Blir det lunkent i dag?
er da bra driv her
Synes denne personen hadde en god ide, han har en liten konkurranse og gir spillet som premie.
http://steamcommunity.com/app/402020/discussions/0/487870763319829712/#p1
41 svar så langt. Det er ingen tvil om at TSW lykkes i å lage et levende community, dessverre ble det for lite, men hyggelig å se her og på bestselger-lista på steam om at spillerne mobiliserer litt nå for spillet de liker. Og nå må også grandmaster-ene betale full pris!
Selv om det kanskje ikke gjelder i særlig grad på Funcom som de mer stabile, “seriøse” selskap så er det en liten teknisk motstand her vi nå ligger rundt 1.40-1.45, etter dette er det ikke noe før ca 1.90, hit skal vi nok trolig om kort tid.
Legger denne steamtråden for oversikt over salg her… Noen laget egen hausetråde for salgene… Vi kan da bare holde all info inne her?
http://tools.garry.tv/steamchart/?show=402020&range=7
The Park inne på #21 nå på forsiden av Toppsellers Steam. Mange som bytter aksjer her rundt 1.50, men når motstanden her er brutt så tror jeg vi rimelig kjapt er over 2.
Eurogamer ute med Artikkel på launch dato nå
Resten av presse beginner og å følge på. Her har Ellingsen gjort en jævlig god job så langt vil jeg si… Nå har det fan meg vært mye dekning… Den der “What is the Park Videoen” runder 110 000 innen i morgen tidlig…
osv osv osv…
Ser at noen fortsatt ønsker egen hausetråde for The Park… Det blir for dumt. Selv om det går veldig bra for FUNCOM nå så foreslår jeg at folk holder seg litt edruelige. Vi kan vel poste alle inne her?
The Secret World spelarna är sura…
Tie-in pre-order bonusen för The Park (The Woodcutter’s Legendary Talismans) är bättre än vad du kan spela till dig in-game i TSW… Folk muttrar om Pay 2 Win nu… Så jävla dåligt move, helt onödigt, folk skulle köpt The Park även utan denna “bonus”, kanske till och med fler. Några är oroliga för att det kommer komma mer P2W saker framöver. —> Onödig drama.
Här satt jag och var glad över att Funcoms marketing lyckats bra för en gångs skull. /facepalm
Leser vi same tråden? Du kan lese fra #400 og utover og folk har ingen problem med dette. Tvert imot… Enkelte kjøper flere The Park har jeg til og med lest… Så det virker som hele communityet er bak FUNCOM sitt forsøk på å få TSW opp og frem. Måtte Funcoms neste Mini RPG spill benytte same model.
Det sagt så velkommen til FUNCOM RkRock… Det er en god investering. Trodde Svensker bare investerte i StarBreeze, men hyggelig at dere og begynner å se på FUNCOM nå
En ting er jo at TSW-spillerne blir pissed off, men det betyr jo at salgsperformance data de samler inn kan bli rimelig misvisende også. Si man selger 20k kopier… hvor mange av dem kjøpte bare fordi de syntes $10 var en ok pris for treskjæringsamuletten? (ok, satt litt på spissen, men det er nok gærninger der ute som kjøper hva som helst bare for å ha “alt”)
…men for all del, det er jo en også en business case; lag et helt spill for å pushe effekter til et annet, i stedet for bare å selge det ingame
Haha jag läser inte bara på forumet
Vissa av oss spelar ju faktiskt funcoms spel också…
Ah jag har varit här i flera år Gordon, köpte Funcom innan TSW launch och var medlem på FuncomInvestor i flera år innan vi bytte namn, har gått +100% eller så på den tiden. Dock så läser jag mycket mer än jag postar.
Jeg tipper hele tie-in biten med TSW og evt surmuling om det kommer til å ha ca null negativ effekt. Tipper de samme folka som klager samme hva hadde tenkt å kjøpe The Park.
Det tviler jeg sterkt på at dataene blir misvisende, hvis de ser at det er tie-in til MMO-et som drev salget, så kan de vel gjøre det samme neste gang?
Sånn som faktisk betyr noe er at spillet er dårlig, kræsjer eller bugger noe jævelig. Jeg har null tro på det siste, det er relativt enkelt å lage single-player spill vs MMO-er. Angående det første, så er dette Funcoms første single-player spill på lenge. Introen til TSW tar lengre tid enn hele The Park. Har de klart å omstille seg? Det blir veldig spennende å se. Her har vi en veldig god pekepinn i user reviews på Steam.
Soma, som jeg nevnte i Steam-salg tråden har litt over 2000 user reviews, hvor 94% er positive. Klarer Funcom å komme seg over 90% positive reviews, så er det gull.
Nå kan de selge mye bare på ideen, men dersom det faktiske spillet skuffer vil de ikke få samme respons. Håper de kan levere god kvalitet, det er det viktigste nå.
Det kommer nog inte ha någon direkt effekt på The Park siffrorna men det kan komma att ha effekter på hur mycket TSW drar in i framtiden. Västerländska gamers >hatar< Pay 2 Win, det är därför Enmasse Entertainment’s version av TERA (USA, ingen P2W) går mycket bättre än Gameforges version (EU, P2W).
Om det bara blir den här enda grejen så klarar dom sig nog, men om dom ser det som att det här var ok och togs emot bra så kan det gå utför fort… Snabba chash men fort ett dött spel.
… men hvor mye P2W er det faktisk? Utdraget som @Gordon postet fra tråden sier jo mer eller mindre at, joda, det er bra items, sånn passe nyttige. Langt fra noe must-have. Bedre det enn helt ubrukelige items. De burde nok ha holdt seg til kosmetiske items da for å være på den sikre siden, men jeg tror det er storm i et vannglass.
Jeg tror det er flere som synes det er positivt enn negativt og antar at de de som synes det er negativt er de som allerede har det beste gearet. Det er dessuten som Joel sier ingen som vet hva stats på gearet blir når det kommer på liveserverene.
Enda en PC Gamer artikkel…
http://www.pcgamer.com/the-park-out-october-27-includes-tie-in-content-for-the-secret-world/
Jeg kan bare si meg meget fornøyd med hvordan dette går…
Grats alle sammen… Ellingsen og…
Nå har eg noe sinnsykt mangen aksjer her, vil noen være snill å løfte kursen over 1,5 nå ?