Kom en fin rekyl i dag. Forventet selv at kursen skulle lengre ned.
Har jeg slått hodet eller er det noe jeg ikke har fått med meg siden den stuper?
Dårlig stemning på nassedaq… - se der ja… litt av et fall
Gråter
Fusion Fuel var lenge min største post. Vraket den heldigvis for en del måneder siden og tenker å hoppe på etter at toget har startet igjen. Har aldri funne ut hvorfor den er så upopulær. De rennes ned av samarbeid, teknologien er bevist meget lønnsom og i tillegg patentert. I tillegg opererer i smørøye av ‘‘det grønne skiftet’’…
Det er tydeligvis ikke alt en skal forstå… Jeg står i vertfall klar til å gå inn igjen så fort det ser ut til å snu, og det burde nærme seg på nåtidens all time low.
Tenker selv det er Nasdaq spesifikt heller enn Htoo spesifikt. Tar seg opp igjen, men tror ikke det blir skikkelig blest bør Htoo starte opp i usa.
Hvem vinner hydrogen løpet ? Det kommer tydligvis på hvem som kan produsere så det konkurrere med dagens drivstoff. Har en del aksjer i Pyr som mener de har knekt koden.
Er selv stødt på Pyr et par gange, dog uden at sætte mig videre ind i selskabet. Men deres teknologi ser interessant ud, ingen tvivl om det.
Er mere i tvivl om tidshorisonten🤔 Fusion står jo trods med et mere eller mindre leveringsklart produkt, der også viser god effektivitet🙂
Det er vel plass til flere aktører. Syntes selv Htoo har feilet litt i sin strategi med å ikke prioritere det amerikanske markedet høyere.
Vet kun at om den går opp til 11,5 usd igjen så selger jeg meg ut i null. Har en enorm post i den og får hetta hver gang den går ned, og nå stupte den for alvor enda jeg flere ganger kunne tatt profitt på 12 og 13 usd. Jeg klarer bare ikke fatte hva som gjør at den ligger så lavt nede generelt mtp hvor mye de faktisk får til under det nevnte «grønne skiftet». Alt peker på at Htoo skal være en storaktør, og enda skjer slikt? Jeg syns det er rart, men det er vell gamet.
Har aldri kjøpt meg inn i noe jeg ikke har satt meg inn i, og kjøper heller ikke om det virker for godt til å være sant. Htoo er jo en gullgruve, men kanskje dette blir unntaket for regelen?
Hvem vet, holder til jeg nuller ut (forhåpentligvis i nærmere fremtid). Så får vi se hva Htoo bringer, håper htoo slår til himmels og de som er mer modne får bedre profitt, men til nå har denne smakt litt for bittert det siste året ass😶
Jeg sidder selv med et snit på ~15, i det lys er dit slet ikke så dårligt😅
Jeg valgte at investere i Fusion primært pga deres teknologi, men også fordi jeg mente, at deres selskab ikke var (absurd) overvurderet, som mange af deres konkurrenter lader til at være.
Ville naturligvis have foretrukket et gav på 9, for det er da irriterende at sidde i minus 45%, når man ellers tænkte, at man gjorde en god investering. Men jeg var samtidig klar over, at det her var et tålmodighedsprojekt og har derfor lagt den lidt på hylden foreløbig.
Er der tilstrækkelig interesse for deres produkt, hvilket jeg ikke kan se hvorfor ikke skulle være tilfældet, så er der masser af potentiale for kursopgang, baseret på den nuværende mcap.
Men hvis du har det bedst med, at sælge dig ud i nul, så er det nok det du skal gøre🙂
Sikkert ikke bare jeg som har tårer i øynene. Vet noen hva i all verden det er som skjer? Er ingen nyheter slik jeg har fått med meg?
Høy burn-rate, uten at jeg har studert selskapet.
hvis de fortsetter dette tempoet, uten inntekter må de hente penger ca Q4-22 senest Q1 - 23 tipper jeg.
Dette liker ikke markedet vil jeg tippe, har selskapet sagt noe om når de får inntekter?
Nasdaq selskap gjør det vel generelt ikke bra heller…
Vet kun at flere påstår at storaktører presser prisene ned for å få kjøpt mest mulig, men hvor mye som ligger i det tørr jeg ikke si. Hva kan man forvente nå annet enn å holde fast å be til høyere makter? Hadde virkelig enorm tro på selskapet🥲
Første inntektene er vel ventet når Evora har fått godkjenninger på plass og de kobler seg mot det portugisiske nettet.
Anelse om når de tror dette skal settes i gang? Mener selv å huske 2022/2023 var årstall kastet mye rundt men klarer ikke finne noe tidsvindu for produksjon.
https://ir.fusion-fuel.eu/static-files/01b0d095-fe30-4931-889b-f4c97bf202c1
En god del om tidsvindu for igangsettelse av produksjon her (Q3/21 rapporten).
Evora «go live» med produksjon i Q1/22 (side 23, jf side 14).
Benavente-fabrikken kjøpt og ombygd i 2021, antas å «go live» med produksjon i Q3/22 (side 23 - den tredje «key milestone»).
I Q2/21 rapporten ble estimerte produksjonsvolumer for både Evora og Benavente kraftig nedjustert. Hvilket kanskje var årsak til den påfølgende svekkelsen i kursen i august og utover. Som årsak til nedjusterte estimater ble oppgitt de internasjonale logistikk problemene. Som var reelle nok.
I samme rapport antok man at ombyggingen av den nyinnkjøpte Benavente fabrikken ville være ferdig i september. Av melding rett før jul 2021, fremgår at den da hovedsaklig var ferdig. Så TTT.
Av side 10 fremgår at de brenner om lag € 10 millioner i kvartalet. De hadde noe over € 40 millioner i behold ved utgangen av Q3/21. Så en emisjon i Q1 eller Q2 i 2022 er vel å forvente.
Ellers har vel også mange andre grønne selskaper uten inntjening fått juling på Nasdaq siste ukene.
Jeg antar vi nå må være i nærheten av bunnen på denne.
For som andre har skrevet her: Teknologien og samarbeidspartnere for fremtiden synes på plass.
Bare de kommer i gang med produksjonen på Evora nå.
Så får markedet noe å «bite i» og analytikerne får input til regnearkene sine.
Fremgår av selskapets hjemmeside at de i januar 22 hadde planlagt «Investors Day». Siden vi ikke har hørt noen konkret dato, er vel en rimelig gjetning at den først avholdes i februar.
Av Q3/21 rapporten (se link i foregående innlegg) fremgår som nevnt at de brenner ca € 10 millioner pr kvartal. Ved utgangen av Q3 var cash beholdningen € 42,2 millioner.
Pr utgangen av 2021 kan vi anta at cashbeholdningen var ca € 32 millioner.
Av samme rapport fremgår at det er ca 13,1 millioner utestående aksjer.
Tar ikke her hensyn til de ca 8,8 millioner warrants som finnes.
Cashbeholdning pr aksje ved utgangen av 2021 var da (32 : 13,1) = ca € 2,5.
Aksjen er notert i $. Vi får (2,5 x 1,1) = $ 2,75 cash pr aksje pr 31 12 2021.
Snittkursen siste 2 børsdager er ca $ 5,00.
Så aksjen prises altså kun til cash x 2. Det er lavt.
Teknologien alene antas å være verdt mer enn cash beholdningen.
Selskapet er også gjeldfritt.
Forutsatt at HEVO Evora kommer/er kommet i drift nå i Q1, antar jeg vi snart vil se økende kurs. Hvor sterk økning avhenger selvfølgelig av nyhetsstrømmen, guidinger og evt analyser fremover.