Skumleste bare dokumentet, men forstod det som at de ønsker å bruke ATM løsningen på mer aksjer🤔. da kan de selge aksjer som det passer de i markedet, som de har gjort en stund allerede… får lese mer grundig senere
Om det utstedes for mange aksjer vi dem kjøre kursen under 1USD. Spørsmålet er om dem har lov og om det i det hele tatt er ønskelig -
Edit: basert på kurs bevegelsene i dag, og ikke minst volumet, så er det “noen” som ikke syntes oppdateringen er kjempemessig. Dette er dog en volatil aksje.
At The Market offering (ATM offering) innebærer at selskapet selger nyemitterte aksjer i det vanlige markedet og da til markedspris.
Gir da mening at dokumentet ikke nevnte noe om kurs på de nyemmiterte aksjene. Skumleste jeg også, men HAN har nok rett.
Wonka:
Selskapet blir jo tilført frisk likviditet ved ATM salg, og har sterk interesse i å selge til markedskurs uten å kjøre ned kursen.
Ser at kursen går sakte nedover, så «noen» har nok en agenda.
Det blir spennende å se. Dette er ikke utvanning som en kan se ifm. rekonstruksjoner - sånn sett er dette bra.Edit: Tør ikke kjøpe dippen helt enda…
Ledelsen bør vel være sikre på at kursen skal vesentlig opp når de kommer med et slikt forslag…
Tipper den skal hauses med masse nyheter fremover før ATM blir aktuelt.
ATM vs den andre dealen med finansierings selskapet fra mld i nov, er vel billigere for selskapet🤔
ATM kan forhåpentligvis nå gjøres til en høyere kurs enn tidligere antatt før EU dealen.
Bør vel være positivt nytt det sånn jeg ser det🤔
Status kl.21.50 norsk tid:
Volum: 428.000
Høy: 1,84
Lav: 1,56
Nå 1,56
Der gikk «gulvet» på 1,57. Gap fil 1.2 next?
Premarket status kl.15.13:
Volum 19.000
Høy 1,61
Lav 1,50
Nå 1,55
Slutter ikke å både imponere og skuffe den aksjen her! 1/3 av prisen på topp fredag for 2 uker siden.
Hadde ikke trodd dette skulle kunne skje etter den nyheten… du hadde virkelig rett i å ha is i magen Wonka👍
Begynner å kjøpe mellom fra 1,3. Bevegelsene nå bærer ikke preg fundamental rasjonalitet. Selges nok ned litt med vilje - v.
Smadres uten vesentlig motstand før tallslipp!
Noen som virkelig måtte selge aksjer på 1,29 gitt💥
Får håpe selskapet leverer på onsdag da…
Premarket pr kl.14.00 norsk tid:
Volum 45.000
Høy 1,43
Lav 1,37
Siste 1,42
€ 1.018 million grant from the European Innovation Fund
Altså en bevilgning (ikke lån) på tusen millioner Euro =
Bevilgning på 1 milliard Euro.
Det er jo stort!
1 million euro
1,015mill rundet ned til 1 mill i overskriften, så “bare” ca 11 mill norske kr. Ikke like stort, men greit å feire litt da🎉
Sitat fra meldingen (samme sitat som i mitt første innlegg idag):
« € 1.018 million grant»
Jeg leste dette med norsk tegnsetting. Da står det vitterlig ett tusen og atten millioner euro,
Med amerikansk tegnsetting står det - skrevet på norsk - en komma null atten millioner euro.
Dere har nok rett
Åpnet nå på 1,43 dollar (ca + 11 %)
Voldsomme bevegelser. Fortsatt for lavt volum til at jeg lar meg rive med. Det må mer momentum her.
Volumet passerte vel 500.000 aksjer omtrent da du skrev.
Før 16 02 2024 var snittvolumet omsatt ca 190,000/dag.
Det sagt, sitter jeg fremdeles med inntrykket av at «noen» styrer eller søker å styre kursen.