Gode muligheter for inngang - når kursen er stabilisert.
Mener alt fra lavt 2 tallet og ned er en mega inngang etter den siste nyheten. Kan jo fort rykke opp mye som vi har sett alt, og er vel ikke gitt at den alltid kommer ned igjen!
Er overrasket av at kursen har gått så mye ned den siste uken, men på den andre siden har kursen gått mye siden nyttår.
Enig! Skal vel “riste treet grundig for modne selgere”
Har jo vært tydelig i før og etterhandel at noen vil ha den ned…
Finner fortsatt ikke fotfeste, hvor kursen er på vei under 1,7, på relativt lavt volum.
Oppsummering kl.21.40 norsk tid:
Volum 613.000 (høyere volum enn igår)
Høy 1,90
Lav 1,56
De siste ca 4 timene har kursen vært «låst fast» i intervallet 1,60-1,70.
Med de fleste omsetninger rundt 1,64-1,65.
Etter mitt skjønn er dette ingen «natrulig» intradagsgraf.
Noen har bestemt seg for å holde kursen i dette intervallet.
MCAP 29 mill, og nytt prosjekt med EU program i ryggen til verdi av 650 mill. Aksjen må gå over x 20 for å snuse på samme prising av selskapet. Galskap at den kan handles på 1 tallet synes jeg!
Ser ut til å ha roet seg litt i etterhandel:1,67.
Ser ikke lovende ut i pre
Er det ikke ett Gap som skal fylles på 1,2 ish?
«Filling the gap» fremstår som aktuelt/sannsynlig ved overreaksjon på en nyhet.
Spørsmålet blir da om markedet har overreagert ved å sende kursen fra $ 1,20 før nyheten, via $4,60 samme dag nyheten kom, til kurser rundt oversiden og undersiden av $ 2,00 i uken etter nyheten.
Jeg oppfatter nyheten som breaking news av en støtte fra EU som overstiger «alle» spådommer. Beløpet er svært høyt og EU Kommisjonen er ikke en hvilken som helst aktør.
Men fokus på at det er «nødvendig» med et tilbakefall til 1,20 passer som hånd i hanske for aktører som ønsker å holde kursen nede etter EU-nyheten. Enten dette skyldes shortposisjoner eller ønske om egen, billig inngang eller begge deler.
Jeg mener som HAN at nyheten bør tilsi en kraftig oppgang. Ikke nødvendigvis 20-gangern, men nivå $ 4-5 i første omgang.
Svakt volum, oppgang er dog oppgang.
kl.16.35 norsk tid er status omsatt i løpet av ca 1 time
Høy: 1,88
Lav: 1,59
Volum 211.000
Sist omsatt 1,83
Observasjon:
Volum 23 02 og 22 02 var litt over og litt under 600.000.
Oppsummering ca kl.21.30 norsk tid:
Lav (åpning): 1,59
Høy (nå): 1,89
Volum 446.000
Kan se ut som bunnen ble nådd fredag med kurser i intervallet 1,60-1,70.
Intradag bevegelsene her er som girede derivater.
Kl.14.05 norsk tid har det i pre-handel blitt omsatt i underkant av 9.000 aksjer. De første på 1,91 og de siste nå på 1,75.
Edit kl.15.30:
Åpnet på 1,90
Med volumet som er holder kursen seg bra. Kan dette indikere at shorterne tar risikoen på dette nivået?
Volum 194.000 (vesentlig lavere enn siste børsdager)
Sluttkurs 1,85 (sluttkurs igår 1,90)
Åpnet på 1,84
Stavangers link:
Innkalling til EGF den 20 03 2024 (14 dager etter rapporten fra Q4/2023) med forslag om at styre får emisjonsfullmakt mv.
Dagens emi fullmakt til styret er begrenset til å emittere nye aksjer opp til et antall som tilsvarer 20 % av antall eksisterende aksjer.
Fullmakten som foreslås til EGF går på at styret skal kunne
- emittere nye aksjer opp til et antal som tilsvarer 100 % av antall eksisterende aksjer, samt
- fravike eksisterende aksjonærers fortrinnsrett til å tegne nye aksjer.
Forslag 1 krever mer enn 50 % av stemmene etter irsk kov
Forslag 2 krver mer enn 75 % av stemmene iht irsk lov
Jeg har ikke funnet noe om emisjonskurs. Antar fullmakten omfatter bemyndigelse for styret til å fastsette denne.
Usikker på hvordan dette vil påvirke aksjekursen, men burde være nøytralt til positivt ut fra begrunnelsen. Så langt har i alle fall kursen beveget seg lite siden stengning igår.