Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fusjonsenergi

Hei,

Jeg er interessert i å finne investeringsmuligheter for å komme tidlig inn i fusjonsenergi, men så vidt jeg kan finne, er det bare mulig å investere i IPOer som kommer.
Skjønner at jeg er tidlig ute, og at det er litt tid før denne teknologien kommersialiseres, men jeg tror det nærmer seg fungerende protoner, og jeg vil være med fra start.
Kald fusjon er neppe innen rekkevidde på en stund, men varm fusjon, eller nedkjølt varm fusjon, har kommet langt, og er i en spennende innspurt hos forskningsmiljøer i mange land, med store investorer som går inn.
Fossilselskapene begynner å involvere seg, men er fremdeles for diversifisert, og jeg vet at det kommer IPOer fremover, men er det noen som ser noen innganger til investering no sted?

1 Like

afaik ingenting public. Jeg har lett, Equinor er vel den eneste jeg har et øye til som har noen mer eksperimentelle investeringer gående. Mener å ha hørt at de har investert i det mest spennende
jeg vet av, common wealth fusion systens

1 Like

Ja, følger med på Equinor jeg og, flere tradisjonelle oljeselskap som har fattet interesse, men håpet å kunne finne noe som hadde fusjon som hovedverket snart. Mange spennende konsepter og prosjekter.
ITER kommer snart igang, men jeg har egentlig mer tro på noen av de andre konseptene, slik som CWF

Her kan du kjøpe aksjer,

Hadde vært artig om flere kjøpte i LMT ,er sikkert en fin pensjons aksje selv om de ikke skulle lykkes med fusjonsreaktoren.Men er det noen som kan klare det er det Lockeed Martin.

Hei.

Ser det er en brokete mark der ute, uten å ha satt meg fryktelig godt inn i ting enda.
Men finner det meget interessant. Noen må jo klare å knekke koden til slutt.

Disse her hevder å ha høyest net-energy på sin rigg. Henter penger via WeFunder nå. Blir det for mye nutty professor, eller kan det stemme? Kan de klare å kommersialisere på et tidspunkt?

Det hele virker amatør aktig og lite seriøst,blir ikke noe investering i fra meg i dette selskapet.

Jeg vet ikke hvor langt LPP har kommet nå, men de har så vidt jeg vet blitt tolket som bak ZAP i deres prinsipper, men de har store vyer.
Lockheed Martin har så diversifisert virke, men det virker som de har kommet langt. Det er spennende meldinger fra de mindre forskningsmiljøene i USA og flere land. Mye spennende på gang!

Skal kina vinne fusjonenergi løpet ?

2 Likes

Relevant?

3 Likes
4 Likes

Equinor først ut i å satse på fusjon på Oslo Børs :slightly_smiling_face:

5 Likes

Fortsatt tidlig, men veldig spennende.

3 Likes

Frankrike med “små” ideer…

3 Likes

Dette kan bli spennende.Bruk oversetter.

1 Like

2 Likes

Canadisk selskap som også ser spennende ut.

3 Likes

Godt Nyttår,da burde alle kraftverkindekser skyte opp førstkommende mandag? :thinking:

2 Likes

1 Like

Dette er gode nyheter.

3 Likes