146kr i dag ny ATH
148 nu det ger en värdering på ca 1,2 miljarder sek.
Detta får man:
Eller så betalar man halva priset ca 600m nok och får detta (funcom):
Mitt val är lätt. Vill gärna att någon försöker få mig att ompröva det!
Han har truffet bra da
Hej Onns! Jag förstår inte varför det ska vara något känsligt i att lyfta fram en aktie framför en annan. Är inte det poängen med forum som detta?
I mitt tycke var Digital Bros undervärderat jämfört med Star när börsvärdet där var en tiondel av deras, nu är det uppe på 2 miljarder så det visade sig vara rätt. G5 har jag handlat med i många år och anledningen till jag skriver är helt enkelt att jag tycker fler borde vara intresserade och ha fler att utbyta tankar med.
Även Frontier Developments har jag försökt ta upp här och det är fortfarande ett superintressant case men folk här verkar bara bry sig om Funcom liksom många svenska spel och aktieintresserade personer bara bryr sig om Starbreeze. Jag försöker bara bidra på mitt sätt att öppna upp för lite fler möjligheter tråkigt om du blev ledsen för det.
THQN tycker jag förövrigt superintressant nu de kommer ju med två nintendotitlar imorgon, det borde väl du gilla om inte annat?
Har du forresten satt deg inn i Stillfront?
Jag var med på IPOn deras men sålde för tidigt tyvärr, har inte satt mig in så noga men kikar in ibland på deras projekt. Tycker de verkar ha en väldigt bra ledning och smart strategi med senaste förvärvet av F2P-studion. S titan wars kommer jag ha koll på när det släpps ur softrelease
hva med gcor? tror du den kan klare å gjøre en turnaround?
Jo verkligen intressant case nu med farligt också såklart kan gå hursomhelst där så avvaktar tillsvidare.
Nej det är inte bekräftat men känns väldigt sannolikt uttryckte mig oklart där.
Annars känner jag inte igen mig i din beskrivning att jag vänt kappan efter vind, men vet heller inte vad det skulle vara för fel att göra det om man vill eller vad exakt du menar. Digital Bros har ju faktiskt gått väldans bra då (även Frontier och G5 och Star när det begav sig).
Vore intressant att veta om du bara äger Star eller hur ser din egen strategi ut när det gäller spelaktierna, har en bild av att du är all-in star sedan flera år men den kanske inte stämmer då?
163 nå, ser ok ut her…
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) Christopher Carvalho, styrelseledamot i G5 Entertainment sedan hösten 2016, har köpt 2.000 aktier i bolag, enligt Finansinspektionens insynslista.
Aktierna köptes i tisdags för 156 kronor, vilket ger en likvid på 312.000 kronor.
Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt
Tuffar på fin i dag, Christopher Carvalho ser redan en liten vinst på sitt insider köp, tangerat ATH i dag 166,50kr
For første gang har kursen vært i 200 sek her nå.
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) G5 Entertainment, som utvecklar spelappar åt smarttelefoner och surfplattor, redovisar ett resultat efter skatt på 7,8 miljoner kronor för det fjärde kvartalet 2016 (9,6). Resultatet per aktie uppgick till 0:89 kronor (1:09).
Rörelseresultatet blev 7,3 miljoner kronor (8,4). Rörelseresultatet exklusive kostnader för användarförvärv låg på 54,5 miljoner kronor (24,9).
Nettoomsättningen uppgick till 185 miljoner kronor (101).
Kassaflödet före finansieringsverksamhet uppgick till 16,2 miljoner kronor (3,1).
En utdelning om 0:75 kronor per aktie föreslås för helåret 2016 (0:00).
Nyhetsbyrån Direkt
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) G5 Entertainment, som utvecklar spelappar åt smarttelefoner och surfplattor, börjar 2017 på en väsentligt högre intäktsnivå än förra året, tack vare den månatliga tillväxten i intäkter under det tredje respektive fjärde kvartalet 2016.
Det skriver vd Vlad Suglobov i bokslutsrapporten.
Om vi bara klarar att hålla kvartalsintäkterna under 2017 på liknande nivåer, kommer vi uppvisa en hälsosam tillväxt även för 2017. Vi har naturligtvis som mål att fortsätta vår sekventiella tillväxt under 2017, och därigenom ytterligare öka tillväxttakten, uppger G5 Entertainment-chefen.
Exakt hur stor ökning per kvartal som bolaget kommer att kunna uppnå 2017 beror på hur spelen i portföljen utvecklas, samt på bolagets förmåga att utvecklas över tid och förmågan att effektivt och lönsamt marknadsföra dem, skriver Vlad Suglobov.
För närvarande har vi flera spel som har ökat mycket under 2016. Det är Hidden City, Mahjong Journey, Survivors: The Quest, samt Twin Moons Society och Supermarket, uppger han.
G5 Entertainment fortsätter att sträva efter att nå sina mål och leverera tillväxt på årsbasis, både i intäkter och resultat, skriver Vlad Suglobov vidare.
Vi vill dessutom leverera tillväxt mätt i netto-EBIT, alltså EBIT justerat från effekterna av aktiveringar och avskrivningar, uppger han.
Nyhetsbyrån Direkt