Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Corps (GCOR)

2018 kommer vara året där man vänder den negativa trenden i Gaming Corps.
Just nu så det ända som håller denna aktie nere är det dåliga ryckte som den gamla VD skapade under 2016!
Magnus Koolas är en turnaround expert och har gjort denna resa tidigare med andra bolag.
Det är bara en tidsfråga när vändningen börjar och förtroende för bolaget kommer tillbaka.
Min gissning är när rapporten (22februari) släpps kommer vi få ytterligare bevis på att Gaming corps inte är det gamla bolag som folk fått avsmak för.

Vi har idag ett BV på ca 60 miljoner och avtal som genererar pengar för över 40 miljoner!

MITT RÅD ÄR KÖP!

Ingen tvil om at regnskapet har snudd i 2017 kontra 2016. Skal lese meg litt mer opp her. Kan være spennende case for 2018 med så lav mcap.

Er Kung Fu Factory dealen kjøp av hele selskapet, eller er de kun inne som deleier, og isåfall hvor mange prosent snakker vi om? Var vanskelig å lese utfra Q rapporten, men ser ut som kun deleier?

Som jag har förstått det så är det hela!
gaming corps är en öreaktie (i dagsläget) med mångmiljon avtal samt fler ben att stå på när det kommer till intäkter.
Om det inte tillkommer ett ända avtal under 2018 så är fortfarande Bv på 60 miljoner ett skämt!
Tror vi ser 2kr innan sommaren!

Tror att Gaming corps kommer göra en stark uppvärdering vid rapport och stämman!
Dessutom verkar det vara någon som håller ner kursen tills dess!
Ända logiska förklaringen jag kan tänka mig att dom någon försöker hålla ner kursen så teckningsoptionerna ska bli så billiga så möjligt, då dom prissätts efter marknadsvärdet.

jag rekommenderar köp innan rapport! och bolagsstämman

http://www.introduce.se/foretag/gaming-corps/analys/2018/2/infor-gaming-corps-q4/

NU BLIR DET FART PÅ GC IGEN!!:slight_smile:

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Gaming Corps redovisar ett ebitda-resultat på -2,7 miljoner kronor för koncernen under fjärde kvartalet (-7,9). För helåret blev motsvarande siffra -13,7 miljoner kronor (-32,2).

Städningen mot lönsamhet tog längre tid än önskat, delvis beroende på den vikande dollarkursen. När jag blickar tillbaka på helåret 2017 är jag stolt över att kunna konstatera att Gaming Corps står starkare än någonsin. Med allt vi har planerat för 2018 törs jag dessutom påstå att vi kommer att återfå aktiemarknadens förtroende förr snarare än senare, kommenterar vd Magnus Kolaas i bokslutskommunikén.

Han pekar på att Gaming Corps redan är lönsamt på dotterbolagsnivå.

Koncernens nettoomsättning uppgick till 5,4 miljoner kronor för det fjärde kvartalet (0,3) och 10,3 miljoner för helåret (0,4).

Kristine Trapp +46 8 5191 7927
Nyhetsbyrån Direkt

fart ja, men rett ned dessverre

man ska inte stirra sig blind på kursen! inom kort vänder den tillbaka och mer!
Det var bolagstämma igår och vi får väl snart ett pm om vad som beslutats.

Ny mann tar over roret, så får vi se om han kan gjøre det bedre enn de to forgjengerne

GAMING CORPS
Spelveteranen Mike Doyle ny VD i Gaming Corps (Cision)
2018-05-18 08:45
Styrelsen för Gaming Corps AB (”Gaming Corps” eller ”Bolaget”) har utsett Bolagets operativa chef, Mike Doyle, till ny verkställande direktör i Bolaget. Mike Doyle tillträder formellt sin nya befattning den 22 maj 2018 och Bolagets avgående VD, Magnus Kolaas, lämnar i och med detta Gaming Corps

3 Likes

Gaming Corps rensar i balansräkningen och meddelar därmed avvikelser från bokslutskommunikén

 

I samband med upprättandet av årsredovisning 2017 har styrelsen för Gaming Corps AB (“Gaming Corps” eller “Bolaget”) beslutat att genomföra vissa ned- och avskrivningar samt att kostnadsföra hänförliga delar av avtalet med Global Equity Markets och Majestic Insight Holdings under räkenskapsåret 2017 - detta för att Bolaget skall stå starkare inför framtiden. Totalt bedöms resultatet påverkas med cirka 19-21 MSEK beroende på slutliga bokslutsdispositioner. Styrelsen kan trots dessa förändringar meddela att Bolaget fortfarande har ett positivt kassaflöde på dotterbolagsnivå under fjärde kvartalet 2017.

Allmänna frågor:
E-post: [email protected]

IR- och pressfrågor:
E-post: [email protected] 

Om Gaming Corps AB: Gaming Corps utvecklar datorspel baserat på egna IP och välkända internationella varumärken. Bolagets aktier handlas på Nasdaq First North under kortnamnet GCOR. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB.

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 18 maj 2018 kl. 10.00 CET.

Ekstern link: http://news.cision.com/se/gaming-corps/r/gaming-corps-rensar-i-balansrakningen-och-meddelar-darmed-avvikelser-fran-bokslutskommuniken,c2523838
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/12288/2523838/843568.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180518.Cision.20180517:BIT:9338:0

Spelveteranen Mike Doyle ny VD i Gaming Corps

Styrelsen för Gaming Corps AB (“Gaming Corps” eller “Bolaget”) har utsett Bolagets operativa chef, Mike Doyle, till ny verkställande direktör i Bolaget. Mike Doyle tillträder formellt sin nya befattning den 22 maj 2018 och Bolagets avgående VD, Magnus Kolaas, lämnar i och med detta Gaming Corps.  

 För mer information vänligen kontakta:
Styrelseordförande Claes Tellman: [email protected]

Allmänna frågor:
E-post: [email protected]

IR- och pressfrågor:
E-post: [email protected] 

Om Gaming Corps AB: Gaming Corps utvecklar datorspel baserat på egna IP och välkända internationella varumärken. Bolagets aktier handlas på Nasdaq First North under kortnamnet GCOR. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB.

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 18 maj 2018 kl. 08.45 CET.

Ekstern link: http://news.cision.com/se/gaming-corps/r/spelveteranen-mike-doyle-ny-vd-i-gaming-corps,c2523842
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/12288/2523842/843574.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180518.Cision.20180517:BIT:9342:0

1 Like

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Gaming Corps nytillträdda vd Mike Doyle ser en strategisk riktning för spelbolaget som innebär en fortsatt reducering av den finansiella risken med uppdragsavtal (work-for-hire) för Redfly Studio i Austin.

Parallellt kommer vi att skapa bestående värden med betydligt större uppsida, men också risk, genom en kombination av helägda IP-baserade projekt, innovativa kreativa partnerskap och licensierad spelutveckling. Jag har redan identifierat ett antal sådana projekt som passar denna strategi - och det är på grund av dessa möjligheter som jag tar mig an rollen som vd för Gaming Corps, skriver han i ett pressmeddelande.

Gaming Corps är listat på First North och handlas kring 25 öre. Som högst noterades aktien till drygt 12 kronor sommaren 2015.

Jag garanterar också att jag kommer att arbeta hårt för att säkerställa att Gaming Corps inte kommer att drivas så som det gjorts av föregående vd och tidigare styrelse - och inte heller att bolaget finansieras i samma utsträckning genom externa parter. Pengarna som vi har och anskaffar kommer att riktas mot goda affärsmöjligheter, föregångna av en noggrann due diligensprocess. För sådana ändamål anser vi att det primärt är aktieägarna som skall ges möjlighet att tillföra kapital, och dra nytta av sådana investeringar, fortsätter Mike Doyle.

Graf: Gaming Corps kursutveckling sedan 2015

Källa: Infront

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Hvor lavt kan denne gå egentlig? Er det noe håp her, kommer mozzez og avanzamannen tilbake med ny målkurs snart?

Jeg synes ny CEO er et spennende navn, har kun en lyttepost. Emisjon på 0.15 sek nå.

Her er siste ide fra bolaget:

18/06-2018 08:30:00: (GCOR.ST) Gaming Corps and Chimney Pot to cooperate on innovative interactive narative project

Gaming Corps AB (Nasdaq: GCOR) is pleased to announce its partnership with world class production house and digital agency Chimney Pot AB to begin to develop the next evolution of interactive storytelling for both streaming video platforms like Netflix and Hulu and conventional video game platforms like PS4 and XBox ONE.

In a first step, Gaming Corps and Chimney Pot aim to cooperate on developing and promoting a demo production with ambitions to be sold to a major streaming content provider along with keeping the IP-rights to be able to also monetize through traditional platforms in the games industry. The two companies has entered a term sheet regarding the cooperation, where Gaming Corps commits to invest 500 KSEK into the demo along with providing project management, while Chimney Pot commits to invest production resources equivalent to 2 MSEK into the demo. The term sheet forms the basis for reaching a definitive long form agreement before July 15, 2018.

Mike Doyle, new CEO of Gaming Corps and production veteran from companies that include THQ, EA and Twentieth Century Fox says, “We feel enormously privileged to be able to partner with a truly elite creative production house like Chimney Pot. We are especially excited to begin to blend feature film visual fidelity and storytelling with the compelling interactive mechanics of the video game industry. Our goal is to set the next bar for interactive narrative experiences and to become the next content channel for all streaming platforms.”

1 Like

Hvor lenge har de penger nå? Klarer de å fullføre noen spill før de må ha mer påfyll?

2 Likes

Her er det fart idag :money_mouth:

Emisjonen ble overtegnet i alle fall. Det er da noe. Har et lite lodd her. Kan fort være en pump før emisjonsaksjene på 0.15 skal dumpes. I Hugo så jeg dette mønstret, men vanskelig å si hva dette er for noe.

Når kommer aksjene?

Vet ikke. Jeg har noen gcor bta aksjer som kan selges/kjøpes står det på min nordnet zero konto, mulig det er det som skjer nå at noen selger gcor bta og pumper den vanlige aksjen.

1 Like