Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

Du vet sikkert hva jeg ville valgt også :wink:

GIG:

Slik jeg tenker har gig tatt ut maks av sitt potensialet (og mere til!) nå. Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde ikke trodd folk ville fortsette å kjøpe den oppover 3-tallet. Som jeg har skrevet tidligere. Gig har levert bra-til nå, og de er offensive. Men en må huske at det er relativt lett å ha gode vekstrater i starten og at det blir vanskeligere og ikke minst dyrere (reklame) å skulle spise seg innpå de store aktørene i bransjen. Også når det gjelder å være offensive, så kommer det til et punkt hvor kanskje strikken ryker? De trykker og trykker aksjer for å kjøpe opp business, det vil si innsatsen økes og økes. Det skal en god del overskudd til for å forsvare 2 milliarder i markedsverdi, og det skal en helt villt stor omsetning (i den bransjen) til for å forsvare det.

Alt i alt vil jeg si at nedsiden nå i gig er mye større enn oppsiden!

FUNCOM:

Funcom frem til sommeren vil jeg si er et rimelig sikkert bet. Jeg kan vanskelig se for meg at kursen ligger lavere frem mot lansering og masse hype og oppmerksomhet enn den gjør i dag. Funcom et år frem i tid er litt mer sånn Boom or Bust case. Om Conan Exiles flopper er det nok ikke mye igjen av Funcom… Men om de derimot har suksess, noe jeg ikke tror skal så veldig mye til, så er fremtiden åpen og sky is the limit!

Alt i alt er Funcom en relativt risikopreget investering som en selsagt ikke burde pansette huset og kona for… men oppsiden er formidabel! Det blir fort klisje å snakke om tredobling,femdobling osv, men for Funcom med dagens mcap så er til og med en 10-dobling slett ikke umulig med en Conan Exiles hit!

2 Likes

Måtte du ha rett mtp Funcom og ta skammelig feil vedr Gig :grinning:
Føler meg på et vis tryggere på Funcom enn Emgs som jeg kjøpte i dag i stedet for Lotto, men det er jo kult hvis det lykkes!

Etter å ha vært på Hegnar forum i lengre tid, kan jeg ikke si at jeg tar dine meninger om GIG veldig seriøst Cagey. Du har i lengre tid prøvd å overbevis folk til å “gå over” til Funcom.

Selv sitter jeg i begge deler (20% GIG og 10% FUN) og mener GIG er en sikrere aksje kontra Fun, men fun kan komme fort og brutalt.

GIG skal vokse enormt i år i tillegg til mange avtaler skal i drift, blir et bra år.

2 Likes

Tine, du må ikke ta alt jeg (eller andre) skriver på HO særlig seriøst… jeg har mye morro med å tirre skrullingene der til de tilter i vater!

:joy:

Rettelse til din siste setning: Gig vokse enormt i år… bare for at kursen skal ligge flat

:wink:

Største feil eg har gjort, var å gi slipp på Gig, men eg turte ikke en gang å drømme om at den skulle stige så kraftig som den har gjort siste ukene.
Kjekt for selskapet og aksjonærene som valgte å sitte, kjipt for meg som hoppet av.
Mangen som lurte veldig på hva vi såg i Nio da vi begynte å handle Nio på 70 øre sommeren 2014, se nå hvor den er, en fantastisk reise

5 Likes

Sa ikke Warren Buffet en gang:
Det rette tidspunktet for å selge en aksje er aldri?
Kan nok i mange tilfeller være en dårlig strategi, men det er ikke nødvendigvis bedre med akutt høydesyke heller…

Jeg lurte på å selge Gig rundt 2,90, den glapp, heldigvis. Jeg var på vei å selge Bakka på 297, den glapp og jeg solgte på 314,40 i stedet.
Gig beholder jeg, samme med Fun også.

3 Likes

Hør på hva svenskene har å si om GIG : http://www.efn.se/bors-finans/borslunch-10-mar-2016/

kommentert fra ca. 11 min 50 sek.

5 Likes

Likte den! :slight_smile: Norsk kinderegg…!

Ser ut til at kursen fortsetter å krype oppover, var nok god reklame for GIG! :slight_smile:

Var det ikke endel svensker som kjøpte forrige uke? Massive kjøp via Ava. Nå hauses det ganske heftig fra svensk side og ava har begynt å selge igjen…

Standard procedure!

:wink:

1 Like

Nå går gig godt :smiley:

1 Like

fin fart, eg nyter synet fra sidelinjen, vel vitende om at her har eg gått glipp av mye peng :slight_smile:

5 Likes

Tror vi begge har fulgt Nio/Gig ca like lenge, så det er synd vi begge går glipp av denne @Kronn! Krysser fingra for at vi får hell i andre papirer dette året :slightly_smiling:

6 Likes

Ja neste litt trist, men samme det.
I fra eg solgte og vurderingene eg da gjorde, så ser eg ikke at Gig er interessant å kjøpe igjen langt over min salgspris, så eg kommer ikke til å kjøpe igjen nå uansett.

Men, interessant graf, noe av det bratteste eg har sett og det ser pokker meg ut til at den skal bli enda brattere også :

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=GIG.OSE

3 Likes

Liker ikke helt den kurven. Kan fort smekke beinhardt ned igjen. Må holde hodet kaldt!

Eg liker beinhardt nedigjen :slight_smile:

Om/når den smeller ned igjen:
Er det noen her som tror kursen er lavere enn nå 31/12?
Jeg har egentlig for høy inngang, men har allikevel passert +40% nå. Om jeg skulle ende opp med en kurs på 3,50 31/12 så klager jeg ikke…40% her og 40% der :grinning:

Sliter der jeg og. Om jeg realiserer nå så har jeg tjent 180k ca. Inngang på 1.47 i fjor

Jeg tror det skal ganske lite til før GIG skuffer og kursen kan smelle ganske langt ned igjen… Som sagt mange ganger, ingenting vokser inn i himmelen, i hvert fall ikke uten endel voksesmerter underveis. Gig var priset inn med enorm forventning allerede ved kurser rundt 2. Nå har den gått fra 2.5 til 3.5 (!) egentlig uten noen grunn som helst noe som i seg selv bør være et faresignal?

Mener jeg da…

:wink:

1 Like

Men du har jo ment ca det samme siden den var å kjøpe under krona også ? :wink:

4 Likes

For et år siden mente jeg den var overpriset. Da lå kursen på 2, så gikk den ned til 1. Veien opp igjen fra 1 til 2 var grei synes jeg i og med at de da fikk endel avtaler i boks og veksraten og antall brukere var ok. Fra 2 og oppover har jeg nå igjen ment at aksjen er overpriset. Nå på 3.5, massivt overpriset!

Sånn omtrentlig

:wink:

1 Like