Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

Hærlig Gig dag, håper å bryte 4kr før helgen.
Vanvittig spennende tider nå i Gig, tror på flere avtaler og oppkjøp i nær framtid.

3 Likes

Ny fin Gig dag, og som nevnt i Funcom tråden så solgte eg siste Funcom aksjene i dag, og puttet pengene overgi enda flere Gig aksjer

Stadig omtale i sverge

Innlegg av: ropet (16.02.17 16:13 ), lest 154 ganger
Ticker: GIG
RE^1: GIG fyller kassen og nå starter oppkjøpsrally!
ta en titt på EFN.SE børslunsj i dag,og 16.18 ut i sendingen:-)
GIG VOKSER SÅ DET KNAKER
så gig blir nok på svensk børs etterhvert,det er min mening:-)

3 Likes

Noen som lurte på aksjetrykking ?

Innlegg av: Orakel O (17.02.17 15:38 ), lest 299 ganger
Ticker: GIG
Endret: 17.02.17 15:48
RE^1: GIG fyller kassen og nå starter oppkjøpsrally!
Renten ble 7%!!!

Det er bekreftet fra meglerbordene. Helt vilt, sykt kor tiltro markedet har . Cherry fikk altså 9 % + 3mnd Nibor og er hovedkonkurrent ang å eie hele verdikjeden (verdt 5 milliarder) GIG bruker nok rammen på 1.2 milliard sek ganske fort

Det er hvertfall ikke å lure på hva tyngde Optimizer har i markedet når man ser tilliten. Norne bør også justere sin analyse ang nåverdiberegning der man kalkulerer risikoen og hva markedet skal ha for å investere i GIG. Nå har man prov på at den bør settes lavere (justere risikorabatten) og få justert opp kursmål.

3 Likes

Det er litt samme sykdom som Funcom rammes av, norske investorer forstår ikke denne type selskaper. Hva har det med prisen på laks å gjøre liksom.

3 Likes

ABG som er rådgiver/ tilrettelegger for bond lån nå, som forøvrig hadde tegningsfrist ut i kommende uke, men som etter ryktene allerede er closet, kjøpte i uka nå over 1,5 millioner aksjer, i tillegg var Car og flere andre hus på banen.
Trenger jo self ikke å bety noe, men som aksjonær velger eg self å se på det som positivt.
Her er det jo flere som nok har fått presentert selskapet på en god måte, gjennom bond forhandlinger, og da også blitt interesser i aksjen.
Vertfall ABG som tilrettelegger, om dei da ikke også skal være tilrettelegger i en emisjon, men med fasiliteter nå på 400MNOK, og en ramme på inntil 1,4milliarder, så skulle ikke det være nødvendig.

Antar pengene blir brukt til kjøp av nye affilate, ett er jo allerede varslet, og med konant oppgjør, her kommer pengene.
Økt, og videre satsing på hard marknadsføring, TV tid.
Selv kunne eg kanskje tenkt meg enda ett brand, men samtidig viktig å få kundemasse til eksisterende Brand, men oppkjøp av ett etablert ville tiltrekke seg en stor vekst umiddelbart .
Videreføring og stor satsing på egenplattform, og få nye og større kunder over på iGc, er viktig og en nødvendighet for å skape balanse.
Forventer en kraftig vekst i bunnlinjen etterhvert, med stadig økende topplinje, skulle en tro det var mulig å få med noe av pengene helt ned på bunn

2 Likes

Ja, hva skal mann si, se på Rizk.com
Det blir atter en gang trekt frem i q rapporten at den er sterkere og gir mer bidrag enn hva ventet var.
Rizk.com er Gig sitt egenutviklet brand, og ble lansert for ca 1 år tilbake, å bare se her på hvilket eventyr dette er i ferd med å bli :

http://www.alexa.com/siteinfo/rizk.com

Altså er rizk.com godt inne blandt verdens mest besøkte sider, akkurat nå med plass 35k, dette er imponerernde, intet annet.
Å kjære landsmenn, og andre som er innom, se retningen på grafen, den er i ferd med å skyte fart oppover, det er bare å la seg imponere.

Fra q rap : “Rizk.com leverer bedre enn ventet på grunn av høy kundelojalitet”

Betsafe er høyere, men etter å hatt en topp, ser den litt dalende ut, plass 22k

Unibet på plass 6k, også dalende.

Venner, tar vi kundene til konkurrentene nå ?

Guts ligger på 72k men stigende, akkurat som rizk

http://www.alexa.com/siteinfo/guts.com

Betspin er som den har vert hele tide, uinteressant

Å nå virker det til at ett bond er på plass og sikrer videre investeringer og oppkjøp som igjen vil generere nye kunder.

Ja eg var en tid ute, eg tvilte litt, men jammen er eg glad eg kom meg inn igjen lavt på 3 tallet, hvorfor sitte på utsiden å se på festen, ta med en champis å bli med da vel

3 Likes

Det vises til børsmelding 14. februar 2017 fra Gaming Innovation Group Inc. (GIG).

Gaming Innovation Group Ltd. har gjennomført en vellykket plassering av et sikret obligasjonslån på
SEK 400 million i det nordiske obligasjonsmarkedet, med en låneramme på SEK 1.250 millioner.
Obligasjonslånet var betydelig overtegnet og det var sterk interesse blant investorer i hele Norden.
Oppgjør på obligasjonslånet ventes å bli 6. mars 2017, og lånet vil ha en løpetid til 6. mars 2020.
Lånet har en fast kupong på 7,0% p.a., og man vil søke å notere lånet på Oslo Børs.

Nettoprovenyet fra låneopptaket vil primært benyttes til oppkjøp, hovedsakelig innen affiliate marketing
hvor GIG i forrige uke inngikk avtale og et nytt strategisk viktig oppkjøp. Provenyet vil også bli benyttet
til å refinansiere all eksisterende gjeld (EUR 6 million), samt til generelle selskapsformål.

«Vår visjon er å bringe operatører og leverandører innen iGaming-industrien sammen i ett øko-
system. Provenyet fra dette obligasjonslånet vil gjøre det mulig å gjøre flere oppkjøp og å investere
mer knyttet til marketing-aktiviteter og distribusjonskanaler. Dette vil i betydelig grad øke mulighetene
for å generere trafikk inn i vårt hurtig voksende øko-system. Vi mener økte volumer vil gi skalafordeler
og være en fordel for alle som er eller vil bli del av øko-systemet. Følgelig er dette låneopptaket en
stor og meget viktig milepæl for GIG og våre partnere", sier Robin E. Reed, CEO i Gaming Innovation
Group.

ABG Sundal Collier ASA var tilrettelegger i forbindelse med utstedelsen av obligasjonslånet.

2 Likes
1 Like

Legg merke til at det hentes nå 400 millioner, menst rammen er på inntil 1,2milliarder

Vel, skal ikke plage dere så med Gig :+1::cowboy_hat_face:

3 Likes

Er vel ikke akkurat å plage, heller tvert i mot. Kom meg inn med en liten post et godt stykke oppe på 3-tallet, men satser på å få nok til en champagneflaske i løpet av kort tid :slight_smile:

1 Like

:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

1 Like

Kan ikke noen bare plukke de postene på ,180 og ,200 a, så vi får fortsatt oppgangen? :slight_smile:

Har gjort mitt, hehe

Litt motstand på 4,20 så er veien fri oppover.
Mangen har kjøpt lavt på 3 og til og med rett under 3 for kort tid tilbake, så sikring underveis er helt innenfor og naturlig.
Eg har ikke kjøpt idag, siste kjøpene mine er på 3,85-3,90. Desse hadde eg tenkt som en kort trade, men lar dei ligg inntil videre, for her kommer det garantert mer, er neppe tilfeldig at pengene sikres nå, samtidig som set blir meldt at Gig jakter oppkjøp, og da hibedsaklog affiliate.
Første eg tror skjer, er at affiliate som ble meldt forge uke, blir gjenomført.
Så vil det komme flere oppkjøp, det vil også være en langt bedre mnd for kundemassen i feb enn det var i januar.
Greit om den ikke går for mye på kort tid, konsuldere underveis

1 Like

Greit om Fun stiger litt mer enn Gig kortsiktig så jeg går solgt litt😎

1 Like

Ser ut til at Fun må raska på

Uff ja… lite irritert nå, dårlig disposisjon å selge Gig…

Med fasit i hånden, så er det de…
Hadde eg ikke kjøpt det eg gjorde oppunder 3,9 før helgen, så hadde eg hatt en krone på snittet mitt nå

2 Likes

Tror på en liten rød korreksjon i Gig i morgen, kan være verdt å prøve litt fisking ned mot kr 4, gitt at det ikke kommer news da

1 Like

Gig skal ned mot 3,50 :wink:
Jeg baiser ikke og er ikke sur for at jeg er ute. Å neida, jeg tar det som en mann :cry:

4 Likes

Noen som vet om oppkjøpene regnes med i guidingen for 2017? Ser de guider €120 mill i omsetning