Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

@Duogdu

Ja, eg er tungt inne, som eg skrev lenger oppe i tråden for noen dager siden, så er Gig min største enkelt aksje PR nå

2 Likes

Blir du sittende eller tar du noe gevinst nå?
Har vært mange korte oppturer det siste året.
Løsner det nå?

Eg har ikke solgt noe enda, men vil vurdere å sikre noe kanskje, utover dagen, men ser Ann litt enda

1 Like

Registerer at Gig fortsatt ikke er noe “hit” på tekinvestor, men den blir nok det etterhvert :cowboy_hat_face:

3 Likes

Gig var da hot for litt over 1 år siden. Gig har lagt basen for min del

1 Like

Jeg solgte jo Gig på 3,05 tror jeg det var, for å øke i Funcom.
Men etter dagens opptur tror jeg at jeg hadde solgt uansett, med Gig sin historie siste året, men kanskje vi får se firetallet og videre stigning?
Men jeg tror jeg hadde solgt min 25-50% i dag.
Hvis en ikke skal sitte lenge da…

Lykke til @Kronn :grinning::+1:

1 Like

Blir nok sittende litt videre :+1:

6 Likes

“Du trenger ikke være spillegal for å kjøpe GIG, men det hjelper” hehe neida jeg liker GIG :thumbsup:

8 Likes

Jobber du deltid for Hegnar? :grinning:

Så ikke denne igår :

1 Like

Gaming Innovation Group Inc. (GIG) har inngått avtale om kjøp av eiendelene til et ikke
navngitt internasjonalt affiliate-selskap. I oppkjøpet inngår selskapets nettsteder, kontoer og
løpende kundeavtaler. Selskapet har vært i industrien i ti år og forventer årlig å bidra med
rundt EUR 1,4 millioner i inntekter til Innovation Labs.

Oppkjøpet vil ytterligere styrke GIGs posisjon innen digitalmarkedsføring-delen av online
gaming-segmentet. De nye eiendelene utfyller den eksisterende affiliate-virksomheten i
Innovation Labs, og gjennom økt aktivitet og synergier forventer GIG å øke årlige FTDs med
rundt 8 500.

GIG vil betale et kontantvederlag på EUR 3,5 millioner, noe som tilsvarer rundt fire ganger
EBITDA i den oppkjøpte virksomheten. Avtalen har forbehold om tilfredsstillende due
diligence og forventes gjennomført i Q1 2017.

«GIG har som mål å etablere seg som det ledende performance marketing-selskapet.
Ambisjonen er å styre mer av trafikken fra betalende kunder til vårt industrielle øko-system.
Vi kjøper nå en solid virksomhet med en sterk posisjon og transaksjonen skjer basert på en
attraktiv prising. Vi tror vi kan utvikle virksomheten videre i kombinasjon med våre industrielt
ledende SEO-eksperter og tekniske ressurser», sier Robin Reed, CEO i GIG.

Innovation Labs er et raskt voksende online markedsføringsselskap innen iGaming. Det
kanaliserer betalende brukere til B2B kunder og inntekter genereres ved at Innovation Labs
mottar en løpende andel av netto kundeverdi gjennom brukernes levetid. Gjennom
konkurransedyktige rangeringer på viktige søkeord i søkemotorene får Innovation Labs
trafikk til egne nettsteder med oppdatert informasjon og artikler om iGaming, som kanaliserer
kunder videre til ulike operatører. I tillegg leverer Innovation Labs kunder gjennom
datadrevet kjøp av annonseplass i andre mediekanaler.

3 Likes

Liker overskriftene gig skaper :

På hegnar : " Og der kom oppkjøpet"

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/02/Gaming-Innovation-Group-varsler-oppkjoep

1 Like

Grattis Kronn! :+1::grinning:

1 Like

Takk, men nå vet vi jo ikkje hvordan markedet tar imot dette, kursen har gått mye på kort tid.
Kjøp av affiliate er en veldig viktig strategi, for videre vekst, så det bør jo slå positivt ut.
Skulle gjerne visst mer om dealen, men det kommer etterhvert som transaksjonen er "fullbyrdet"
Etter en litt slak Gig tid, så føler eg at eg traff greit på ny inngang for bare kort tid tilbake

1 Like

Er dette enda et oppkjøp finansiert med aggresiv aksjetrykking og utvanning av eksisterende aksjonærer?

1 Like

Vedder ikke imot :smiley:

Ingen utvanning her, eg forstår at mangen kan være skeptisk til alsketrykingen, men ta dere en titt på aksjonærlisten å se hvem som blir utvannet, topp 20 består hovedsakelig av insidere og folk knyttet tett til, og sol ellers er tett på bransjen.
eg tror ikke dei driver utvanning for morroskyld.
Gig har hittil skapt en enorm topplinje, grepene som etterhvert gjøres, som bl.a oppljøp, dreg sikker på vil kunne bidra også til en fin bunnlinje etterhvert.
Gig Jar vertfall ikke hitil hatt problemer med å gjennomføre visjonene, og det finansielle har til en hver tid vert mulig å gjennomføre uten problem.
Om man ikke liker selskapet, så vil eg likevel anbefale å trade på newssrømmen i selskapet, det har vertfall vert veldig lukrativt gjennom årene

2 Likes

Eg vedder imot, en kasse krone is :clown_face::sunglasses:

Hvorfor ? :

“GIG vurderer å bruke det nordiske obligasjonsmarkedet for å finansiere fremtidige oppkjøp,
og overveier å arrangere møter med obligasjonsinvestorer.”

3 Likes

Tidligere har det stått i mld at det skal trykkes aksjer

Orakel besitter en enorm kunnskap om Gig og bransjen, orakel er også involvert i andre selskap i betting industrien.
Han har innledet en ny beundringsverdig tråd på HO :

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2367359

4 Likes